pátek 12. prosince 2014

Adventní střípky aneb nacházení ztraceného

Dneska je skvěle datum.. 12.12, že ..:).. Těším se na "vánoční besídku" běžeckého kroužku, která navíc připadá symbolicky zrovna na konec měsíce československo-sovětského přátelství!:). Vždycky si s potěšením uvědomím, jak postupně vznikalo tohle prapodivné spojenectví - často přes "blogy", komentáře a e-maily jsme se poprvé spojili/setkali a z nul a jedniček se najednou vytvořili skuteční lidé, že kterých se postupem času stali dobří známí a často nejlepší kamarádi. Taková internetovská seznamka..:)

Ted mě sice všichni upozornili, že na starý kolena se ze mě stává úplná  "fňukna":), ale když už jsme kamarádi... tak mě (zatím) neopustí.. což je dobře:)... A vzájemně se ujišťujeme, že kamarádi bloggeři nejsou závistiví... [Před dvěma lety pro jistotu Leona zrušila svoji anketu Blogger roku, prý aby to mezi nás nezaselo zbytečnou soutěživost a nevraživost. I když my ostatní stejně víme, že to bylo hlavně proto, že její oblíbenec Běžící Stín přestal psát..:)]

My ostatní "pisálci" jsme jenom lidi a tak pořád maličko závidíme Leoně, že po ní chtěl její fanoušek, aby se mu podepsala na holé tělo (!!!)... Člověk si říká.. OMG! Tohle se mi nestane...:). Pak mi to ovšem dojde - na druhé straně, je to jedině dobře. To by mě moje (milující) nejmilejší manželka, jasné slunéčko mohla i zabít..:)... K tomu jen notička -- v pondělí mi píše Apríl, co je to za mladou kost, co jsem s ní spojeny přes blog? :) Koukám jako pako a po chvíli pátrání zjišťuji pravý stav věcí. Původní blog "Běž holka běž", který si psala Anička, známá pod finským běžeckým jménem Mrazivý vítr, byl několik let neaktivní a tak jej po letech získala úplně neznámá (anglicky píšící) mladá dívčina.. Inu to je život. Lidé nejen přicházejí, ale bohužel i odcházejí.. Vzpomínky naštěstí zůstavají... například po takové Peggy se díra v blogosféře ještě úplně nezavřela:). Ale.. třeba všechny svoje texty úplně nesmazala a někdy si je zase přečtu..

Říkám to proto, že se často objeví věci, které jsem někde ztratil a až později si uvědomil jejich "cenu":)... A tak nejen, že mi nečekaně napsala Peggy, ale také ke mě naprosto náhodně dorazilo několik mých zpráv ze služebních cest, které jsem psal po roce 2000. Věřím, že Vás jedna z nich v adventním čase potěší stejně, jako naše auditory, kteří pravidelně a důkladně kontrolovali naše služební cesty a prý si i některé zprávy kopírovali..:)..

---- zprava ze sluzebni cesty ----
Ve dnech xxx jsem se zucastnil konference Evropske Ekonomicke Asociace v Madridu.

Pochopitelne jsem navstevy vyuzil, abych se ve volne chvili poklonil pamatce Ceskych interbrigadistu, kteri padli v pamatnych bojich o Madrid. Jen pro uplnost svych kadrovych materialu dodavam, ze mezi nimi byl i muj ded (z matciny strany), ktery zde padl a moje matka vyrustala v krusnych podminkach ceskomoravske vysociny jako polovicni sirotek. 
Nicmene jsme si se spolusouputnikem s.XX pripomneli, ze v Madridu se tehdy bojovalo o Prahu!!!

Rad bych pro uplnost podotkl, ze moje mimopracovni aktivity probihaly pochopitelne az, kdyz utichl sum a hlahol konferencnich salu a utichly vecne polemiky vedcu o podstate ekonomiky. Jako by ti blahovi nevedeli, ze to byl prave Karel Marx, ktery pozvedl ekonomiku na misto, ktere ji po pravu nalezi, kdyz ukazal jasne, co jest prvotni!!!

Konference probihala v poklidnem duchu, i pres sve problemy s domorodym jazykem jsem se skupince skolaku cestujicim ve stejnem primestskem vlaku snazil vysvetlit pozitivni vliv piti kravskeho mleka na kalcinaci zubni drene (dle doporuceni sve manzelky stomatolozky) a dle jejich reakci a pochvalneho uznani od s.XX soudim, ze se mi to povedlo.

Jedinou kankou na nasem tak uspesnem vystoupeni byly nektere reakce (upozornuji neznamych) elementu na prazkem ruzynskem letisti -- nutno podotknout, ze jsme nastupovali cestu 21.8. Tito neuvedomeli jedinci se vrhali na kazdou skupinku sovetskych turistu s vykrikem "s prazdnikom!", cimz jim chteli zrejme pripomenout vyroci vstupu vojsk Varsavske smlouvy na nase uzemi v ramci aktu nejvyssi mezinarodni pomoci! Jak hanebne! Oba se s.XX jsme se od techto zpatecnickych akci distancovali a snazili jsme se privolat prislusniky sboru narodni bezpecnosti, aby zjednali poradek. Bohuzel to se nam pred nastupem do letadla nepodarilo.

Jinak jsem se behem naseho pobytu nesetkali s zadnymi projevy nenavisti k nasemu lidove demokratickemu zrizeni.

---- konec zpravy -----

Příjemný advent! Ultra zdar, našim kamarádům zvlášť!
12:)

PS. Jinak se snažím... Ted už mi doopravdy skončila sezóna, v předvánočním čase se budu snažit jen udělat radost blízkým (sobě ji dělám neustále). Při mém úsilí si opakuji klasickou hlášku z Rychlých Šípů: "Jak že to říkal Mirek Dusin? .. Přestaň kouřit, začni cvičit a brzo zase budeš chlapík!" :)

14 komentářů:

  1. prosím vás - pro pořádek - podepsala jsem se na ruku! :o)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja nelzu! .. Je to jasne.. "na hole telo"!! :)... Tomu rikam celer-bryta!
      Ale my ti to prejeme.. zaslouzis si to..
      12:)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Ano, ano.. Vim, otevrene priznavam, ze jsem slepičí prdelka.. anglicky blogger:).
      Vsemu zdar, za par hodin navidenou! 12:)

      Vymazat
  3. To 12: Tak konečně chápu, proč naše bezpečnostní složky tak často s vytím sirén míří k letišti a tím mě vyrušují v práci. Budu si muset takových vykuků více všímat (a to nejen 21.8.) :-))
    To Leona: Dnes jsem měl sen o ztracených lyzácích - nestál za nic a vzbudil jsem se zpocený. Beru Tě za slovo a budu na to "zjevení" čekat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Omluva.. Jsem rozeny provokater..
      A jeste kdyz je vhodna priletost.. Tak to se nesmi nechat stranou:).
      Prijemny advent! At se dari! Nekdy na videnou.. treba zase pobezim po Tve nejake cykloceste:). 12:)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. To jsem rad.. :)
      Jestli me neco opravdu bavi.. Tak je obcas rozesmat kamarady a prinest nejeky ten usmev.. Vzdyt co na tom, jestli se smeji na me.. nebo se smeji mne?:)
      At se dari! 12:)

      Vymazat
  5. ... a pak s ním běžte někam závodit
    Tohle je od začátku do konce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) uz se tesim, az zase neco spachame.. A ze se to blizi..:)
      MSF! Nejlepsim kamosum.. ZDAR! 12:)

      Vymazat
  6. Brilantní, jako vždy! Na den přesně před rokem jsi mně psal a zval mě na POP ... běžel jsme půlku a večer jsem žasl, že jste to přežili ... no a nakazil jsem se ... ultra není jen o běhání, je to viroza přenosná komunikací z běžce na běžce. Myslím, že třeba sprinteři, anebo vrhači kladivem na to netrpí. Jo a ty Drážďany naklikám zítra, kdyby se začátkem roku třeba nečekaně uvolnilo místo v běžeckém kalendáří :-) t-bird

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. OMG! Clovek si sedne v poklidu do hospody.. A je to jako trumfovanej marias.. tenhle mi prijde jako s cervenou sedmou nakonec!
      No mam se aspon na co tesit.. Hezky narozeniny! Vsechno prezij pri prechodu do veteranske:) kategorie.. 12:)

      Vymazat
  7. :-)) ...a hezké svátky všem, dav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky tak! Pozdravuj Gabinu! Doufam, ze ji to vyjde aspon do hospody na okolobehu.. At se dari! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...