pondělí 1. června 2015

Úspěšná kvadratura kruhu -- aneb strategické plánování a běh na ostrově Hvar

Mezi svými známými a kamarády mám (věřím že po právu) často titul strategický plánovač - zrovna dneska LL prohlásil, že by stratégové z NATO mohli závidět.:)...
Samozřejmě, řada úkolů -- odjet na konferenci, dodělávat resty, mít dovolenou, učinit manželku šťastnou, přitom si zaběhat hezky v neznámých terénech -- zní tak trochu jako kvadratura kruhu (pro ne-matematiky zde). Ovšem my zkušenější víme, že se neexistencí optimálního řešení nemá cenu trápit, když víme, že se při dostatečném úsilí můžeme k ideálu velmi dobře přiblížit:)..

A tak jsem ke konci minulého týdne naplánoval svoji účast na známé ekonomické konferenci na Hvaru... Když byl z jejich strany zájem a peníze na cestu, tak jsem přesvědčil svoji nejmilejší manželku, jasné slunéčko.. a vyrazili jsme. Ona je sice zvyklá se mnou na ledasco, ale to, co nastalo při našem příletu bylo doslova vystřižené z filmu (taxi taxi). Naše letadlo má zpoždění, přilétáme do Splitu po 4h místního času, přímo doprostřed dopravní špičky, silnice z letiště se upravuje a díky začátku sezóny nám katamarán na Hvar odjíždí za necelých 30 minut. I v normálních podmínkách ... slovy Američanů "výzva". Nacházím sympatického taxikáře, mluvícího anglicky a vysvětluji mu problém. Pro jistotu si hned beru bezpečnostní pás:). Potvrzuje se, že 16:30 je poslední šance chytit nějakou "rozumnou" loď na Hvar.

Chlápek bravurně kličkuje mezi auty, v některých úsecích auto šíleně kvílí, jedeme místy 160km/h po městě, pak prudké kličky.. v 16:27 jsme asi 1 km od přístavu.. slovy taxikáře to není problém, problém jsou troje světla před námi!:).. v 16:30 prudce vjíždíme do přístavu a smykem na přístavní molo.. Loď je sice ještě u břehu, ale už zvedá můstek. Taxi troubí a po prudkém zrychlení neméně prudce brzdí a smykem zastavuje u (znovu spuštěného) můstku. Mohu si říci.. byl jsem "ve filmu" :).. lidé koukají, jakoby by přijel James Bond, nebo alespoň Bred Pitt, ale na loď křepce vystupuje naše "dvojka"... nemám lístek a tak "přímo" platím šťastným lodníkům a zdravím pasažéry na lodi, kteří se dívají, kdo to tak triumfálně přijel.:)... Loď odráží od břehu a teď už by to jen chtělo policejní maják a dojem by byl naprosto dokonalý:)...

Druhý den jsem šťastně absolvoval veškeré konferenční povinnosti, v mezičase moje nejmilejší objevila asi 2km vzdálenou, nádhernou (soukromou) pláž s restauraci.. takže bylo rozhodnuto. Po ranním společném proběhnutí a snídani se přesuneme na tuto pláž, kde moje Penelopa bude trpět a trpělivě čekat:).. Já se zatím půjdu maličko na 2-3h vyběhat:), abych se na pozdější oběd mohl vrátit, a i se též oddat společně dovolené na pláži, případně navečer se jít před večeři projít/proběhnout zase jiným směrem.. :)

Odběhl jsem tedy vstříc nádherným kozím stezkám podél moře, spojující další dvě vesničky, užíval si neskutečně krásného trailu, samoty občas přerušené jen nečekaným setkáním s (polo)nahou dvojicí-trojicí, která si též užívala "samoty" v nějaké opuštěné zátoce, kam si dojela motorovým člunem..:).. K mé cti budiž přičteno, že jsem většinou obíhal takovou zátoku obloukem...

Bylo neskutečný.. fakt čistá nádhera. V té chvíli jsem musel myslet na svoji nejmilejší manželku, jak tak v zátoce "Pokonji Dol" trpí.. tak, jak jen dokáže trpět oddaná manželka na lehátku (pod slunečníkem) na poloprázdné pláži s plnou peněženkou, drinkem, platebními kartami a skvělou restauraci na dosah..:)...

Moc mě proto potěšilo, když následující den se aranžmá opakovalo, což svědčí o velké obětavosti moji nejmilejší i o mém skvělém strategickém plánování..:). Navečer jsem si na obloze mohl úspěšně odškrtnout svoje pracovní povinnosti, dovolenou i tu "trochu" trailoveho pobíhání..
Co víc si přát?

Všemu zdar! Ultra a naším (trpícím) Penelopám.. zvlášť:)
12:)

PS. Moc hezký moment nastal, když jsem při hledání cest seběhl do jedné zátoky (skvělá slepá ulička) a při hledání cesty mi "místní" řekl, že sem zabloudí jen Češi nebo Švédi... pro ostatní je to moc daleko..:)
PPS. Druhý den, když jsem se dostal až na "konec" kozích stezek ve vesnici (a bývalé "komuně") Zarače, tak mě místní informovali, že všude kolem je "pusto"..:)... nechtělo se mi pokračovat po silnici a tak jsem se tedy vrátil ke své trpělivě čekající Penelopě.. beztak už jsem neměl žádnou vodu:)..

1. Mozna jsi opravdu (dusi) zena, kdyz zvladas tenhle dovolenkovy multitasking. Klobouk dolu a vsemu zdar!

1. :).. Dik, jen doufam, ze nebudu muset pouzit parafrazi na klasiku... "Politovanihodny omyl.. ktery se stava 1 maximalne 2 krat za deset let..":)
      No snad ne.. ted zase davam vse do late.. a zase vzhura za km, za novymi vyzvami a prekvapenimi.. At zije Ronda! MSF! Junathlonu zdar! 12:)

2. Myslel jsem, že jsi na poslední fotce zachytil Cimrmanův přelet této oblasti. On takhle poprvé letěl nad Prahou. Nejdřív nad ní udělal kruh (už se asi rozplynul) a potom kříž.

1. :).. No kdybys slysel jak v zalivu rikali, ze tyhle "slepe ulicky" vymetaji zasadne Cesi (pak dodali jeste Svedy), tak bys take tu Cimrmanovu stopu silne citil..:)
      MSF! At to stale beha a pise! 12:)

3. Tak scenku s taxi jsem zase cetla doma nahlas :)

1. :), tak to me tesi, takhle vstupovat do vasi ranni pohody u kavy.. Pozdravy D.! At nam to beha! 12:()

4. To se divim proč rovnou neřekl že tam zablouděj jen Pražáci :)) Ale asi neznal souvislosti mezi čechem a švédem na pražskym mostě :))

1. :).. Tohle me nenapadlo.. Ono je tam celkem dost Svedu:), a rada z nich na rozdil od ostatnich turistu se nezdraha vyrazit pesinkama nekam dal a pryc..:)
      MSF! 12:)

5. Tady se někdo uměl oženit... a vdát :-D Nádhera! Jste můj vzor, kéž bychom do této rovnováhy také dorostli ;-) (nádherný fotky... tak za rok stovka na Istrii? ;-)

1. :)... No casto jsem rikal svoji nejmilejsi:), ze jsem mel stesti, ze jsem se skvele ozenil, zatimco ona se blbe vdala:)..
      Ted mam podporu zvenci, ze je to tedy vyrovnane skore!
      Ta Istrie zni zajimave, uvidim, musim peclive planovat.. to vis, zavodu za sezonu, my starsi muzeme dat jen nekolik, viz vyse.. :).. drzet pri tom vsem praci, plus minus:) splnene ukoly a stastnou rodinu.. to je ta kvadratura kruhu:)
      Vsemu zdar! At take zvladnes ty neresitelne ukoly! 12:)

6. Opravdu jsi neuvěřitelný magnet na zážitky :-) Myslím, že bys měl běhat víc, abys měl ještě víc o čem psát a my skoro neběhající se nenudili u monitorů... :-)
    Pepa

1. Vsak tobe se jiste take deji neskutecne zazitky.. Jen je potreba si jich vsimat a radovat se z nich.. Zde tolik citovana moje bavorska (pra)teta me mela moc rada, protoze ji desne bavilo, ze jsem se ruzne radoval a mel "dobrodruzstvi" vsude.. Jeji slova, "Hanzi, ty jsi stastny dite!.. Ty mas zazitky i z cesty na postu:)!" .. Myslim ovlivnily cely zbytek meho zivota:)
      MSF! 12:)

7. Ta cesta z letiště musel být zážitek - měl ten taxikář také blicí pytlíky integrované v opěrkách sedadel jako ve filmu? :)
    V červenci vyrážíme do blízké destinace na pobřeží, manželka ještě neví, že budu denně zkoumat přilehlé kopce, tak dík za inspiraci, jak to vyvážit :) Lehátko a drink, jen ta plná peněženka bude problém, snad vydrží aspoň dva dny :)
    Měj se a pozor na přetrénování před příštím úplňkem :)

1. :) .. no ty pytliky .. to by me dostalo..:).. ovsem vsechno bylo tak napnuty, ze na zvraceni nebyl cas:)
      Ono s temi utratami v restauraci to nebude tak prudke.. Za 2-3 hodiny jsi zpatky.. to vetsinou stihnou jeden drink..:).. byl bych v klidu!:)
      MSF! Prijemnou dovolenou.. "Nejkrasnejsi hvezdy hori... ve Splitu nad morem...". 12:)

8. Hvar je krásnej ti ekonomové sakra vědí kde se mají sejít. Prostě ideální dovolená. A vlezl jsi vůbec do more? Jen si říkám jak by vypadal zápisek z takovéto dovolené psaný Penelopou na nějakém Penelopím fóru kam běžci nemají přístup. :-)

1. :).. do more jen nohama:).. Bylo sice kolem 28C, ale more tak 14? Machy by si to desne uzival... Ovsem i bez dlouheho plavani v mori to bylo fajn.
      Tu otazku, co by o tom rekla moje nejmilejsi, nekde, kde u toho nejsem.. Tu si jako moudry muz zasadne nekladu..:).. Ale kdyz se ptas, rychle :) odpovidam.. tak urcite:).. byla moc spokojena..:)
      MSF! Vsemu zdar! 12:)

9. Taxi -vidím to v barvách :-)) Krásně vše zvládáš a běh u moře vždy krásný zážitek :-) ale nejvíc je pohoda, která z tvých zápisků přímo sálá. Ta bude na Rondu určující. Drž se! :-)

1. :).. Dik Petre.. bude to znit asi hodne silene.. ale ja se na vsechno na Ronde moc tesim!! MSF! At nam to beha! 12:)

10. Ježíš..., to už je třicet let, co jsme dávali Brač a Hvar na chudu a natěžko, jen s liháčem a báglem plným těstovin a rýže, asi se tam moc nezměnilo, pořád je valná část ostrovů přístupná jen na lodích, nebo kozími puty..., jednou jsme tam zabloudili a skoro chcípli žízní a vedrem..., to ti bylo tak krásný, jsem rád, žes mi to připomenul :-), dav

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...