sobota 18. března 2017

Má to cenu!! :)

Postupně, jak říká Anka, musíš postupně:).. Proto se "postupně" snažím zase dostat do ultra objemů, věřit si, a třeba i "postupně" zrychlit.. A protože trenérka říkala "postupně" a vesele, tak vybíhám celkem často, běh hrou, že? V jedné ruce zapnutý mobil a už ze zvyku (na pozadí) vybírám pokéstopy, občas chytnu nějakého pokémona,..[na ty vzácné/speciální i zastavím.. I stalo se, že pochopitelně lokálně patřím(e) mezi silné "hráče" :) ..[letmý pohled říká, že od konce července jsme naběhali/nachodili s pokémony skoro 2.400 km (a to jsem se zapojil výrazněji až později na podzim..).]

Proč to říkám? Už jsem tady mluvil o tom, že mě získala ta skvělá myšlenka -- vytáhnout děti i dospělé ven a zkombinovat tu virtuální realitu s něčím skutečným a s pohybem... Známý bonmot říká, že firma Nintendo udělala pro boj s dětskou obezitou v posledních měsících výrazně víc než Michelle Obama za poslední 4 roky:).Navíc hra nepřímo vede k poznávání zajímavých míst [řada "pokéstopů" totiž označuje různá významná místa.. a tak se "lovci" mimochodem dozvídají, kde v Praze bydlel Nikola Tesla, nebo Emma Destinová..]. Neteče tam žádná krev:), pokémoni, kteří prohrají se snadno uzdravují.. Prostě sama pozitiva a sociální jistoty:)...Akorát naučit děti, ať při "lovu" dávají pozor na auta:).

Co mě ale zaujalo i v téhle "pitomosti" je ukrytý fenomén současné doby. Je skoro standardní, že hodně lidí hledá zkratky..[Naučit se cizí jazyk, nejlépe ve spánku, získat "pekáč buchet" na břiše při sledování televize a pojídání brambůrků, atd.:)] . Nejlépe to nějak přečůrat, najít zadní vrátka a dosáhnout čehokoliv, bez toho, že by to bylo nutné dělat, nebo tomu dávat potřebné úsilí.

Byl jsem s tím konfrontován zrovna tenhle týden.. Volal mi jeden můj kolega a říkal nadšeně.. "Teď jsem našel, existuje skvělý cheat na pokémony!" ... "Pošlu ti to!.. Můžeš mít rychleji vyšší level,...".. Zarazil jsem ho.. A on hned dodává, neboj, nedá se na to přijít!... Povídám mu, proboha, ale proč? .. Vždyť mě právě na tom těší to, že to hrajeme se synem.. že pobíháme, chodíme.. Používat nějaký "cheat" přeci nemá/nedává žádný  smysl..

Ale asi si to nemyslí ti ostatní. Například, běžím si údolím a uprostřed země "nikoho" (Červený lom) dobývám "modrý" gym.. Někdo ve virtuálním prostoru:).. se snaží proti mě "bojovat" a podporovat gym..ovšem, nikde nikdo, že..:).. a jako ve westernu, (ze zásady) nasazuji těžké zbraně.. a za chvíli jsem "gym" přeměnil na "červený", i když vím, že až odběhnu, tak se ti počítačoví lovci zase "vrátí"..:).. Ale měl jsem pocit Rychlých Šípů.. Vnímám to tak stejně ve všem, co dělám. Stejně jako když běžím z práce -- občas toho mám plně zuby, někdy jsem promrzlý, mokrý.. třeba nemám bundu, čelovku, nebo mi chybí bůhvíco, třeba i to nadšení:).. Jasně, vím o několika zkratkách po cestě domů..  Ale proč? Přeci vždy běhám kolem skal..:)

V pátek odpoledne jsem měl skvělý zážitek,  který mi udělal fakt velkou radost.. Běžíme se s Deri  "vyvenčit", ovšem ona se táhne jako slina:( .. Říkám jí.. OK, ok.. tak poběžíme spolu jen 5km, dovedu tě domů, a já si dám extra kousek trailu (10-12km) sám. V mezičase u dolního rybníka (kde se ona ráda ráchá ve vodě) dobiji ten silný modrý gym..:).. A jak to tam vesele likviduju, vidím, že se k mému heroickému boji přidává v závěru někdo další. Nakonec je modrý gym dobit a přichází ke mně malý kluk a říká .. "To bylo dobrý, jak jste sundal tu modrou sedmičku..Jaký jste tým?"... červený.. Hmmm.. to já jsem žlutý:(.. Jaká jste level?.. 33.. hmm. to já jsem jen 19.. Tak já půjdu a nechám vám to:).. Vy používáte cheats, že jste tak vysoko?"

To mě dostalo. Povídám, v žádném případě!!!!! A nikam nechoď.. Já tam jen symbolicky hodím nejslabšího pokémona (magic carp) a ty si to dobij znova. Bude to tvůj gym.. a já to nechám být..:)

[Hned jsem dostal nabídku, že bychom mohli spolu dobývat ty modré gym okolo:)]. Snažil jsem se mu vysvětlit, že "cheat" je podvod hlavně na sobě.. A měl jsem hroznou radost, že ten kluk přikyvoval a říkal, že jo,.. že on to taky tak "hraje" a že podvádět se nemá..:)

Běželo se mi potom fakt skvěle.. Deri doma odpočívala spokojená na polštářku:), já si poskakoval údolím a radoval se, že, že malí skautíci jsou pořád mezi námi, Jen bychom je měli všichni kolem povzbuzovat (a aspoň občas pochválit) a utvrzovat je v tom, že cokoliv, co jsme si získali vlastním úsilím.. má pro nás cenu mnohonásobnou!

Miluji ultra! Možná existuje nějaká zkratka, nějaký "cheat", ale já o ní nevím, ani ji nehledám.. Proč taky? Tady nemá smysl podvádět a třeba tajně přejíždět mezi stanicemi na závodě v nějakém autě (autobuse!), i když to prý i na ultra to občas někdo zkusí:).. Paradoxně se tím sám IMHO okrádá o to nejkrásnější, co k ultra patří.

A proto.. Našemu úsilí zdar! Žádné zkratky, žádný "cheat".. Ty pocity za to stojí, znáte to jistě sami. A pokud to potřebujete černé na bílém.. tak tady to je! :)



12:)

PS. Je to boj.. Ale je sobota večer, dnes jsem strávil den v autě na cestě za rodiči  na Vysočinu.. a přesto mam na svém počítadle přes 110. Zítra sice jen lehký běh s Deri, ale vše se počítá.... Nejdůležitější je, že to úsilí a víra.. je pořád se mnou..

17 komentářů:

  1. Naprostý souhlas. Bylo by divné chlubit se výsledkem, ke kterému jsme přiběhli zkratkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Naprosty souhlas. Nicmene mi vypravel Sam S. osobni zkusenost, jak zazil nekoho podvadet na horskem ultra (tusim na Magredi 100M). Dva bezci odbehli stranou a ve skrytu se prevazeli v aute. To mi hlava nebere... Sice ma na "svem" seznamu 100 mil v horach, ale proc, ze?:)
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
    2. Jo, některý lidi to tak mají v hlavě nastavené. Moc to nechápu, ale občas na to člověk narazí. Naštěstí takových případů není moc. Čert ví, kde se s tím pak chlubí ...

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. :).. dik. Me ta prihoda s malym klukem hodne potesila...
      Jednak mi to pripomnelo moje mladi na malem meste [kde, kdyz jsem jako kluk udelal nejakou lumparnu a nekdo me chytil, tak mi -- i cizi clovek -- dal hned par facek:), a stejne, kdyz jsem neco delal dobre, tak me pochvalili]...
      .. a jednak je dobre, ze i mali kluci si i dneska uvedomuji, ze podvadet se nema -- a ze to vetsinou nestoji ani za to.
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  3. Jak se jmenoval ten veterán, co ho před nějakou dobou hodně řešili na Běhej, který prokazatelně podváděl a neváhal si dojít pro republikový titul v kategorii? Tak to je něco podobnýho. Někdo na to žaludek má, někdo ne, někoho baví, že to má zadarmo, jiný by se na sebe nemohl podívat do zrcadla. Říká se tomu páteř a bez téhle je bohužel život možný. A zbytek? Já to říkám pořád, když slouží zdraví, záleží pak už jen na jediném: jak moc to chceme. A ty pořád chceš a to je moc dobře :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, koho myslíš a nebyl by to problém vygooglit (podvod + stromovka) ale proč mu dělat reklamu? :-)

      Vymazat
    2. No, tenhle z ostudy kabát není zrovna něco, co by mohlo kdy vyznít pozitivně, řekla bych - naopak je to něco, co by se ho mělo už napořád držet.

      Vymazat
    3. Uprimne chapu to na*rani vsech.. Ja to sice takhle primarne nemyslel. Ze sve natury a pod vlivem svych pozitivnich kamaradu (MM) vetsinou podobne ulety neresim... Kdyz jsem videl na Ronde svetlo/celovku, ktere obchazelo technicky usek drobnym obchvatel, ale po ceste, zatimco ja poskakoval kamenim.. Rikal jsem si.. asi se chudak zranil a ted se snazi co nejjednoduseji dostat na stanici. Nenapadlo by me nic jineho:).
      Jinak.. Obcas to dre, ale bavi me to (tuk-tuk) furt.
      Dik za podporu! 12:)

      Vymazat
    4. Stolár. Teď jsem si vzpomněl. :)

      Vymazat
    5. Tady: http://hranicky.denik.cz/diskuse/bezci-narkli-stolara-ze-je-podvodnik.html

      Jo a já znám "Má to cenu"" z filmu Kouř. :)
      Je to fajn. :)

      Vymazat
  4. Koukám, že výhoda Pokémonů nad keškami je v tom, že se obnovují. nedávno jsem před Pájou v žertu zmínil, že je taky začnu lovit, abych se zbavil OTK a docela divně na mě koukala. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Lovit pokemony, hrat golf a hrabat se v popelnicich.. muzes zacit v kazdem veku..:)
      Mne se to libi.. Je to i takova drobna motivace k behani.. (copak se asi dneska objevi? Co se vylihne z vajicek? a tak).. Samozrejme je to desna pitomost, ale me prijde mila.. A mimochodem hraji to i vyrazne starsi rocniky!
      Tak az budu priste v Liberci, popobehneme lovit "zviratka".. MSF! 12:)

      Vymazat
  5. No to je nádherná příhoda. Mirek Dušín by určitě dojetím zaplakal a dal by ti body alespoň za 1000 koňů. :) Já tě musím pochválit, krásně jdeš příkladem mládeži. Moc se mi tvůj postoj líbí a stoprocentně souhlasím.
    Jinak téma "podvádění" by bylo na dlouho, vědci na to mají celé teorie, náboženství a morálka na to mají nespočet pravidel. Já bych jen smířlivě prohlásil, že podvádíme všichni, lidé i zvířata. Jeden ukradne oříšek, druhý propisku z práce, někdo si stáhne film, někdo vytuneluje celou firmu, někdo si zkrátí závod. Tak to prostě je. Svět je prostě takový.
    Ale je tady naděje, může být i lepší!
    Stačí trénovat, běh i poctivost, má to smysl!
    Neházejme kameny po druhých, pojďme trénovat sebe! (v běhu i v poctivosti)
    Má to smysl!
    Ať se daří
    MM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Rikal jsem si, ze ty bys byl z toho skautika nadseny.
      Ja obecne tyhle vsechny/ruzne "zkratky" beru vetsinou jako naprosto zbytecne. Samozrejme, (kdo vi) co bych delal, kdyby slo o neco podstatneho, zivot/zdravi, velke penize? Tezko rici.. Ale v normalnim rozmeru naseho ziti/hrani/behani mi to prijde jako pitomost:). Mozna, ze v tom Tvem hlubsim pohledu je odmitani zkratek v "obycejnych" situacich takovym skrytym treninkem:), aby clovek mel sanci nebejt krivak, i kdyz pujde o neco vic..:)
      Tak vsemu zdar, treningu, ultra a kamaradum.. zvlast! 12:)

      Vymazat
  6. Ty jo, jsi pro me velkou inspiraci, Ted jsem si koupila boty a ted vybiram obleceni a pustim se do toho taky. Nemas prosim zkusenosti s obchodem https://www.precisshop.cz/ ? Maji tam dost dobre veci, ale nikdy jsem si veci na sebe nekupovala pres internet.

    OdpovědětVymazat
  7. Byl jem tu, četl a líbilo se, měj se, dav

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...