pátek 6. října 2017

Opět ve stejné řece, aneb Košický maratón tradičně jako 3 in 1!:)

Nedávno se mi opět moje nejmilejší manželka smála. Povídá, že poslouchat pravidelně o tom, že tenhle týden je opravdu šílený, ale, že ten příští bude lepší:) .. je prý zábavná historka sama o sobě, ale sledovat, že tomu po těch letech ještě stále věřím, to je opravdový Hollywood:)...

Ve středu pozdě večer jsem během pár minut naházel věci do kufru, vytiskl papíry do práce, vzal si běžecké oblečení a cítil se připraven na federální trojkombinaci: Vyrazit na konferenci Slovenské ekonomické asociace, uvidět řadu svých studentů a známých a domluvit společné projekty.. a v neděli po konferenci si zaběhnout místní (proslulý-nejstarší evropský) maratón. :).. Cesta do Košic trvá dlouho, na trati jsou ještě i výluky (ze 7 hodin se snadno stane skoro 8) a tak věřím, že ještě po cestě udělám spoustu práce. Na místě sice na běh už nezbude čas, ale pochvaluji si, že mám moudře hotel asi 25 minut od Univerzity a od nádraží, takže v principu alespoň každý den trochu protáhnu nohy:)... [v té chvíli mi nedošlo, že tuhle vzdálenost budu muset absolvovat taky po závodě .. Nejdřív 25 minut do hotelu, umýt se, převléknout a pak stejně dlouho (druhým směrem) na nádraží s kufrem:)].

Anka mi ještě večer volala a přála štěstí a říkala, že bych měl aspoň za 3:30... Souhlasím s ní, že aspoň 3:30 je rozumný očekávání, protože lepší to určitě nebude:)... Na slovenských konferencích je vždy dostatek jídla a především pití.. a já si přitom vždy uvědomím hlubokou pravdu, že dokáži odolávat skoro všemu.. jenom ne pokušení:).. a po opulentních večeřích a spoustě vína čekat nějaké "výkony" může jenom šílený optimista... Anka moje vysvětlování moc nechápe:).. a říká.. Budu ti držet palce a koukej se trochu snažit..:).

---- malá odbočka ----
O termínu košické konference panuje taková místní legenda... Prý před lety na dotaz u mého kolegy, co by měli dělat, abych jezdil také já, dostali radu, že by bylo nejlepší, aby konference byla v termínu maratonu. To určitě přijedu:).... Jako historka-bonmot je to skvělý, druhý den večer u vína jsem se na to zeptal předsedy organizačního výboru. Jeho odpověď mě dostala do kolen, protože řekl, že to přesně tak bylo:). A jak je těžké zajistit ubytování v termínu maratonu... Jestli bych za dva roky nepřijel "jen tak"..? ... Na to jsem moudře nic neříkal, on se trochu zachmuřil:).. ale věřím, že tahle skvělá kombinace maratonu s konferencí mi zůstane i do budoucna...
---- konec odbočky ----

V neděli ráno si nechávám kufr v úschovně hotelu a nalehko vyrážím na start. Mám tradičně trauma z městských maratonů...Ty moje odbíhání do křoví tady nejdou moc praktikovat.. A tak se snažím aspoň vstát brzo a po snídani jít alespoň 3x na záchod.:)... Do kufru jsem si nedal běžeckou lékárničku, nemám Immodium a nezbývá než si zopakovat klubovou mantru -- Co nemáš, nepotřebuješ!:). Pro jistotu ale celý maratón raději běžím na vodu-ionty. Strach mi nedovolil sníst víc než čtyři malé kostičky čokolády...

Svět je malý a o náhody tu není nouze... V sektoru B potkávám "bratrance" Martina, vzpomínáme na zrušenou Brdskou 50, on běží (podle svých slov) na čas kolem 4h, já otevřeně říkám, že bych byl raději, kdybych byl v cíli dřív, protože vlak není letadlo:) a na své pasažéry nepočká.. Počasí je krásné, úplně se kochám tou atmosférou, že málem zapomenu, že jsem na závodě... Najednou se kolem mě převalí celý hrozen lidí, štafet a půlmaratonců, kteří byli v sektoru C...Tak tak zapínám hodinky, procházím cílem asi 25s po startu a zmačkaný had těl se pozvolna dává do pohybu a já se snažím běžet, co to jde..:)


---- malé odbočka -----
To moje zasnění a "zaspání" na startu mi konečně umožnilo pochopit komentátorskou federální legendu Gabo Zelenaje, který se velmi často "kochal" a rozněžnil nějakým vyprávěním.. a mezitím někdo dal jediný a důležitý gól, nebo skončil závod.. a on nevěděl, jak to dopadlo:)... Úplně to chápu..
Pro nepamětníky si dovolím alespoň připomenout jeho místně-příslušnou reportáž z cyklistického závodu  (Kosice-Tatry-Kosice):
 "A vážení televízni diváci, cyklisti pedálmi krútia, do cieľa sa rútia, Poliaci tam nasadili polku, Maďari čardáš a naši..a naši.. prepáčte, nevšimol som si kto zvíťazil... "...)
---- konec odbočky -----

Košický maratón má překrásnou atmosféru. Lidé povzbuzují, plácal jsem si s dětmi většinu trasy.. Celé město fandí a žije maratonem. Když jsem se vracel do hotelu s medailí na krku, tak se mě spousta lidí nadšeně ptala.. ".. jak se běželo?  Jaký byl maraton? "... Skvělý!!!:)

Závod nemá cenu moc popisovat. Už dlouho jsem neběžel tempový (kratší) závod, typu maratonu.. Fuj!:).. Žádný kopec, aby se dalo odpočinout a změnit tempo. Nic takového!  Když jsem skončil první kolečko, měl jsem v podstatě stejný mezičas jako před dvěma lety, kdy jsem dokončil za 3:30.  OMG! Jsem sotva v půlce a už se začíná dělat teplo, jsem o dva roky starší, to bude pěkný průšvih. Že to Anka myslela, abych byl v cíli dříve než 3:30??? Než jsem stačil úplně zblbnout, tak jsem si rozpočítal povolené zpomalení, abych se dokopal do cíle trochu v lepším čase... Nemá cenu to ale nějak hrotit, musím se ještě dostat na hotel, převléknout a chytit vlak:). Sice běhám výrazně hůř než velký Honza Bartas, ale co do logistické náročnosti -- to věřím, že mu těsně šlapu na paty:)

Nakonec zkušeně, řekl bych "profesorsky":) za 3:27 probíhám cílem, beru pro jistotu dvě piva v plechu a rozvážným krokem se přes zátarasy a diváky valím k hotelu. Po cestě si nechám poradit od městských policistů a jednoho zlatého bažanta jim tam nechávám místo poděkování..

V hotelu na můj dotaz, že díky třem dnům v hotelu mám nárok na hodinu ve wellness zdarma, mi bylo odpovězeno, že je to sice pravda,,, ale že to platí jen po dobu mého ubytování, které skončilo před 30 minutami.. Říkám nevadí.. zaplatím si vstup. V tom se dozvídám, že wellness otevírá až ve 3, kdy už bych měl sedět ve vlaku:).. A tak mě čeká už tradiční a léty nazkoušené převlékání a umývání na WC.. ano, ano, opět ve studené vodě, jiná v přízemí neteče..Omývání přirození studenou vodou údajně uklidňuje:).. Nevím, jestli na toaletách mají kamery, nebo jestli náš osud je takový vtipálek, ale zrovna v oněch kritických okamžicích se z reproduktorů na toaletách začíná ozývat melodie Frozen..:)

Ve vlaku jsem s velkou rezervou, zkušeně beru všechna piva z pivní banky [dle stanov našeho společensko-alkoholického spolku mám nárok na jedno pivo za každou započatou hodinu běhu:)] a podepírám to pro jistotu nějakým Veltlínem, spolucestující mě (nakonec vzájemně) zve na slivovici na stvrzení federální sounáležitosti..
Dle rady svojí bavorské tety raději k té "smršti" jím tři porce jídla. Jako bych ji slyšel.."Hanzi, chlapče, jez, jez, ať máš co zvracet:).."

Navzdory výlukám jsem před půlnocí doma. Trochu vrávorám a upřímně nevím, jestli je to maratónem a dlouhým sezením ve vlaku, nebo jestli se na tom nějak podepsal můj aktivní přístup k pitnému režimu po závodě...:)

Tak jako tak... Košice mají skvělou atmosféru a pokud městský maratón "poblíž" .. tak jedině tam! Až se poběží 100 ročník, bude mi šedesát.. Jestli se do té doby nerozpadnu na součástky, tak to chci zase běžet.. Neznamená to, že bych přešel na asfalt..kdepak -- jsem jako smrt:).. beru všechno!

Našemu úsilí, bojům a loteriím zdar! Ultra zvlášť!

Pro jistotu dodávám, že příští týden bude bezprecedentně úplně nejhorší:), nebudu skoro spát, nebude čas na běhání.. ale to se změní! A od 12... začnu pořádně a soustavně trénovat!:)

12.:)

12 komentářů:

  1. OMG 3:27 to je super, moc gratuluji. Obdivuji tu tvoji víru, že se to všechno dá stihnout, obdivuji to úsilí to všechno opravdu stihnout a obdivuji to že se ti to skutečně daří. Statisticky je to nevídané :) Připomíná mi to tu radu nestíháte, přiberte si práci navíc. Nebo s tím Kónem, jak jde za rabínem, že se nemůže vejít s rodinou do malého bytu ...
    jen ať se ti takto statisticky dobře daří i dál a ať se daří odvalovat, odevzdávat, běhat a vyvažovat :)
    MM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. dik, ovsem -- jak se v 19.stoleti rikalo, Buh stvoril, Linne pojmenoval..:).. Tak tos byl ty, ktery do nasich kruhu prinesl spoustu uzitecnych terminu, vcetne toho nejpotrebnejsiho.. "vyvažovat" :). Jsou chvile, kdy si pripadam jak major Terazky.. a tech vroubku u pamatkoveho uradu uz je tolik.. ze dosahnout nejakeho "vyvažovaní" se temer blizi nemoznosti:).
      Pristi tyden verim v nemoznosti, vyvazeni a navrat k treninku. Verit se musi..:)
      Vsemu zdar, ultra a kamaradum.. zvlast! 12:)

      Vymazat
  2. Jako vždy máš neskutečný zážitky nejen z běhu, ale hlavně z toho co běhání obklopuje - cestování, ubytování a tak :-) Čas naprosto luxusní :-) Gratuluji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Dik. mysim, ze vetsina z nas ma sanci mit neskutecne zazitky, ale bud si je neuvedomuje, nebo je "zaplaší"..:).
      Vzpomínam na moudré hodnocení mého vidění světa od tolik zminovane bavorske tety.. "Hanzi, ty jsi stastny dite.. Ty mas zazitky i z cesty na postu a zpatky!"..:).. A měla pravdu:).
      Co se tyce casu.. No musim vic potrenovat zase tempovy beh.. a treba na jare zase zkusit nejaky rychlejsi maraton nebo 24h..
      Vsemu zdar! At nám to běha! 12:)

      Vymazat
  3. Seš prostě hustej! Na to se nedá napsat ani nic jinýho :-) Tak třeba mi to bude v tvým věku běhat podobně zlehka a vesele, to by se mi líbilo... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. LOL..
      Az budes vetsi holka, tak natrhnes tricko i s trenyrkama..:)
      Ale na jare se jeste pokusim bojovat! At se dari! Doktorum:) zdar! 12:)

      Vymazat
  4. Jedna malá rada do budúcna - čo sa týka sprchy, tak každý bežec na MMM so štartovným číslom má nárok na bezplatnú šatňu a sprchu na Mestskej krytej plavárni (asi 200 metrov od štartu/cieľa). Je to napísané aj v propozíciách. Ale potom by si zas nemal také úžasné zážitky z umývania sa po maratóne v umývadle na hotelovom WC. Sranda je niekedy dôležitejšia, než pohodlie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... Diky moc, budu na to myslet "priste":). Bal jsem se nechavat svoje cennosti (=data+pocitac) v uschovne v cili zavodu...Navic to vypadalo, ze se budu moci umyt normalne v hotelu. A vlastbne -- nakonec jsem se umyl "normalne"//bojovne:) v hotelu. Mas pravdu, zazitky a obzvlast ty vesele, ty nam nikdo nevezme.
      Mne se v Kosicich na maratonu pokazde libilo. Skvela atmosfera, jak v zavode, tak kolem a na trati.. Mesto tim zije a lidi fakt prijemni.. No snad to poradatele udelaji i za dva roky:).
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  5. Honzo gratuluju, opět mazácký čas v cíli. Na ten stý ročník se taky těším ale to je ještě za dlouho :-) a do šedesátky máme daleko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. no u me 6 let, co je skoro za rohem:)..
      Uvidim(e), jak to vsechno vyjde, ja ted diky marodum doma ziju a planuju ze dne na den, z hodiny na hodinu:)..
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  6. Úžasně inspirativní popis, s tímhle přístupem dáš stý ročník pod tři patnáct !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. tak podle filmu 3:15.. zemres..:).. bych byl opatrny.. i kdyz jsem si rekl, ze bych na jare mohl trochu viz zatrenovat a zkusit cas 3:20 ci tak..
      Ted me napada.. ze ty jsi myslel ten cas na 1/2 maraton?:)... To bych byl klidnejsi..:)
      MSF! At se dari a at nam to beha! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...