neděle 1. ledna 2023

Nový rok volá, aneb těším se -- s pokorou a nadějí sbírám síly:)

Na na konci/na začátku každého roku jsem plný emocí. Zase se mi zaplať panbůh dařilo běhat, dělat si radost. Děkuji všemu a všem a s nadějí a pokorou se dívám do dalšího roku. Čas se nedá zastavit -- nepatřím ani k těm, kteří prohlašují, že věk je jenom číslo, ani k těm, kteří snadno rezignují. Šedesátka na krku je jistě předěl, ale pořád se chci s tím "dědkem ve mně" poprat a nevzdávat to.

Můj kamarád Martin VP, často připomíná, že do stáří je potřeba doběhnout v co nejlepší formě a zdravotním stavu. Kolikrát jsem za rok třeba zvolnil, občas vynechal/zkrátil trénink, léčil se pomalým během:), když jsem někde upadl, nebo se zranil. Možná právě díky tomu, že se s vyjímkou pár závodů opravdu nesnažím běhat ani trénovat na doraz, tak možná právě proto věřím, že si pobíhání budu užívat i v roce 2023. A když to nepůjde, tak se budu snažit postupně, konzistentně překážky překonat. 

Naprosto souhlasím v tomhle ohledu s Martinem, že člověk není lokomotiva, aby se při zdravotních problémech vyměnila součástka, něco přeřízlo, vyřízlo... sešilo ... a pak se pokračovalo, jako by nic, s tím, že tělo bude hned fungovat jako dřív, nebo lépe. To, že to u někoho funguje, ještě neznamená, že já, starý pes, to budu slepě následovat.:). Pro mě je to podobné, jako kdybych čekal, že otočením štítku čepice dozadu budu běhat rychle a vytrvale jako Radek Brunner. 

[I když zase ... možná to otočení štítku vyzkouším, že? Za tohle nic nedám....:)  ]

Určitě se budu zase i v letošním roce držet konzistence. Po kovidové přestávce jsem se v prosinci vrátil k Míše M., aby na můj trénink (není to moc silné slovo? :), dohlížela. Znovu se postupně vracím k neoblíbenému vesláku, abych si jej oblibil:)... po dlouhých hodinách u počínače, či dlouhém běhu mě dokáže perfektně srovnat. Přemýšlel jsem, jak svoje počáteční lednové úsilí vhodně podpořit, abych i já sám věděl, že to myslím vážně. Proto stejně jako před závěrečnou přípravou do Sparty jsem se rozhodl, že k suchému únoru přidám i suchý leden:). Už není moc věcí, které bych mohl položit na hromadu a jednoduše zapálit.

? Závody? Určitě mám pár hezkých ultra závodů ve svém kalendáři. Oblíbené Brtnické ledopády jsou stále zrušené a tak asi celé jaro se bude odvíjet na zpevněných cestách, s tím, že začátkem května zkusím oběhnout Balaton. Je na to 31 hodin, mají jídlo a pití na stanicích:), tak i přes tu dálku se budu těšit na hezký závod a doufat v úspěšné dokončení a kvalifikaci do Sparty na další rok... Jak jsem řekl v loni, dá se čekat, že můj první pokud o Spartathlon bude zároveň i mým posledním. Míst v loterii pro B limit každý rok ubývá, splnit B limit je a bude pro mě každým rokem těžší... To ale neznamená, že se nebudu usilovně snažit jej získat. Lákají mě některé jarní/letní akce z dálkových pochodů, podle okolností i jedna 24/48h a na podzim Pirin. Návrat do hor bude náročnější, musím zase v tréninku začít běhat v noci a v terénu, potrénovat nohy, oči i hlavu:)... Budu se snažit si dělat radost.

Ale hlavně zase musím začít běhat po nocích či víkendech s někým, oprášit dřívější vazby, nebo najít nové kamarády/spoluběžce. Jsem samotář, víceméně z donucení -- díky své profesi a nepravidelnému pracovnímu vytížení i dost nespolehlivý parťák na spoluběh. Tím, že chci ještě běhat dál než pár km, ale zase nejsem nijak zvlášť rychlý, je jasné, že jsem většinu času sám. Taky mám jako Štír tendenci být nezávislý, nebýt nikomu na obtíž, nikomu nic nedlužit...  Nicméně, můžu si věci fotit 10x, 100x... ale když je u toho někdo blízký/kamarád, tak to nemá chybu. Věty typu .."víš jak tehdy...", "tenkrát.. " i to prosté "tvg drsný/krásný.." co?:)

Jedno je jasné, bez sdílení je často naše radost řádově menší. Nejde o žádné vytahování, jen mít možnost, že u toho někdo byl...:).

Proto k tradičnímu přání zdraví a štestí přidávám svoji doušku -- Ať se nám daří v těch silných chvílích mít vždycky svoje lidí nablízku! 

Všemu zdar! Ultra ... zvlášť!

12:)

PS. Za fotky dík kamarádům z tradičního 10.ročníku POP (Partyzánského oběhu Prahy). 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...