úterý 3. listopadu 2009

Na jihu (Finska) u moře!

Tak jak jsem řekl, v neděli jsem vyrazil na služební cestu. Jeden můj známý to komentoval slovy, že to určitě jedu na jih k moři a tak jsem ho při tom nechal. Nakonec Helsinki jsou na jihu Finska a u moře jsou taky, takže jsem vůbec nelhal:)!

Ráno bylo potřeba brzo vstát, přeci jen tu nejsem na běžeckém kampu:), ale mám tu dělat nějakou práci, takže 1/2 sedmé zdejšího (1/2 šesté pražského času) to jistilo. Bylo ještě šero, ale postupně se rozednívalo a východ slunce u moře je stejně krásný, jako na Šumavě nebo v Prokopském údolí, aspoň co já mužů soudit:). No přikládám pár fotek že svého iPhone.


Přes 11 hezkých větrných a chladných km mám za sebou, pusu v přiblblém úsměvu a spěchám se zkulturnit:). Akorát tak čas okouknout rybářské stánky a vyrazit do "práce"...

Vzpomínám, jak jsem tady byl před dvěma lety začátkem prosince. Ráno po cestě do práce, tma a pršelo (ještě nebyl sníh), odpoledne z práce, tma a pršelo... depresivní i na mě:). Tak se ptám, jak to tak snáší a bylo mi řečeno: 1) V každé práci je "antidepresivni" lampa, která má simulovat denní světlo a tak pomáhat lidem se vyrovnávat s depresi, 2) omezuje se alkohol, i bez toho je šíleně moc domácího násilí děláno při depresivních stavech a za 3) je to relativní:)... Ptal jsem se jak relativní? No třeba na Špilberkách už prý není vůbec žádné původní obyvatelstvo, ti, co tam byli se buď pozabíjeli nebo spáchali sebevraždu, teď tam dělníci mohou být maximálně 3 měsíce.. Proti tomu je jih Finska úplná selanka!!!:)

Ale kvůli objektivitě je třeba dodat, že Fini jsou přátelští a dobře se tady běhá:). Na druhý den ráno jsem při běhu opačným směrem natrefil na dvě Finky, co vylézaly z moře. Pravda, moře sice nebylo zamrzlé, ale bylo to impresivní... Nikde nikdo, je já dusám kolem a tak se s nima dám do řeči a ptám se, proč se v takové studené vodě koupou v plavkách, vždyť to musí být šíleně nezdravé!:) Odpověděly mi, že se bály, aby to lidem nevadilo, tak jsem je na příště ubezpečil, že by to určitě nevadilo:), navíc zdraví je na prvním místě, ne?:)

Ono běhaní za svítání kolem moře může být i nebezpečné, koukněte na fotku. cesta kolem moře byla najednou asi na 2 metry přerušená, málem se se taky "koupal". Za světla (když jsem se vracel) to přeci jen bylo vidět víc, ale za šera? Úplná zrada..:)
No zima, od moře foukalo, slunce přes mraky snad ani nevylezlo:), "zbaběle" jsem se uchýlil pod ochranu stromů a keřů v jednom hezkém parku na kraji moře a asi 5 km v něm odkroužil:), celkové 13km, hezky ranní proběhnutí a od 9hodiny jsem už fungoval pracovně.
Zatím zdravím z Finska, ozvu se tradičně na konci týdne. 12:)

2 komentáře:

  1. To jsi musel ty chudinky Finky strašně vylekat když jsi na ně promluvil:-).To je moje oblíbená zábava- děsit plaché Finy tím že na ně něco spustím.
    V Helsinkách se musí běhat parádně.Doufám, že si to v lednu vyzkouším na vlastní kůži.

    OdpovědětVymazat
  2. :), to mame stejne. Ja taky miluju je nejak "vykolejit" a "vydesit", ale nakonec zjistuju, ze oni jsou radi. Vnimam tu jejich depresivni naladu a zase oni nejak vnimaji tem muj pozitivisticky a usmevny:) pohled na svet, takze mi ledasco projde:). At se ti dobre beha Mrazivy Vetre!:)

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...