úterý 10. února 2015

"Poděbradka" přímo ze zdroje, aneb malá noční bojovka...:)

Sice si řada lidí myslí, že z naší skupiny ITB jsem já jeden z těch největších šílenců.. Ale i kdybych se stokrát chtěl vytahovat, vím, že tomu tak není:).. Já to opravdu nejsem.. dokonce jsem si úplně jistý, že nejsem ani na pomyslné "bedně"..:).
Ovšem pravda je, že se snadno nechám do různých šílenosti "uvrtat", nebo třeba něco odstartuju jaksi mimoděk... Jako vždy to začalo úplně nevinně... V rámci "tréninkové restaurace" jednoho z jader ITB:)... padla otázka, jak se připravit na hodně dlouhé noční ultra, zejména na běh v noci. Spolu s T. jsme odpověděli úplně unisono.. že asi nejlepší bude se jít párkrát v noci proběhnout, případně (ještě líp) nějakou tu dlouhou noční naběhat... ať člověk trochu tuší, do čeho jde:)..

A zatímco chlapci řešili technikálie běhu v noci, odešel jsem klidným krokem staříka-prostatika na toaletu. Vracím se a ... oni už mají naklikané/připravené asi 4 noční trasy!!! OMG!!.. S tím, že úplně nejlepší bude, když na ně vyrazíme v pátek rovnou z práce (nejlépe vlakem, něco piva popijeme po cestě), poběžíme přes noc a ráno se vrátíme k rodinám.. a budeme "sekat dobrotu" .. něco na způsob ranního návratu z flámu, kdy se člověk snaží všem dokázat, že není úplně na mol:).. Tak i my budeme dokazovat, že v podstatě jsme si po cestě hezky odpočinuli..:).. A prosím, na rozdíl od Karnazese.. nebereme telefonní čísla na pizzerie v okolí, nýbrž batůžky s vybavením na záda:)..

Tak v tomhle já žiju.. Volba prvního nočního tréninku padla na Poděbrady.. Běháme rádi.. a na srdce? Na srdce jsou přeci odjakživa Poděbrady!:). A tak se v pátek večer scházíme na Masaryčce, nastupujeme do "couráku" směrem na Poděbrady, Abychom utužili klubovou příslušnost, jako členové jádra myslíme na pivo i před během a proto jedno pivo vypijeme ještě ve vlaku a na startovní pivo se zastavujme v nádražní restauraci v Poděbradech:). Místní štamgasti nás pozorně prohlížejí a v zápětí vysílají svého "zvěda" k našemu stolu.. Ten v duchu reklamy na Poděbradku snadno zjistil, že jsme "báječní zepředu a ještě lepší zezadu":)... a zeptal se nás, co za sport provozujeme?? :).. Když mu Tomáš naznačil, co hodláme v noci podnikat, chlapík spokojeně zachrochtal a pospíchal ke stolu, "mise splněna" a bude zase o čem povídat -- Prostě přijel soubor reprezentantů z Prahy:)...



Petr sice měl ještě ve vlaku opatrné otázky, že se sice moc těší, i že má obavy... a co já?? S úsměvem jsem mu odpověděl "tovíšžejo".. Nemůžu mu říci, hned na začátku, že dcera leží doma s šílenou angínou, já jsem s ní ještě den před tím, než totálně ulehla pracoval a běhal.. že mám rýmu, už mě škrábe v krku.. totálně nevyspalý:).. to bych ho jen nalomil a svoje strachy jenom přiživoval..:). Člověk nesmí být úplně šílenej, ale zase ta víra, že věci dopadnou lépe, než vypadají na první pohled.. ta je opravdu potřeba. A otevřeně přiznávám, že ji mám. Věřit se totiž musí!:)

Odstartováno:).. Probíháme od nádraží k řece. Tom inspirovaný patrně Martinem VP má dobrou domácí přípravu. Má nastudováno a říká nám zajímavosti, včetně historie města, nádraží, léčivých pramenů.. Jak se dostáváme k vodě, začíná být čím dál větší zima. Petr optimisticky dodává, že koukal na předpověď a že za pár hodin to má skokově klesnout o 4 a víc stupňů níže.. No to si to užijeme!:). Zatím se oba moji spoluběžci radují, že si nevzali camelbag, protože už teď by jim zamrzly hadičky! Což teprve za pár hodin... Jak málo stačí k dětské radosti, že?:)... Co netuším je, že po půlnoci se mi v bidonech pití přemění také v ledovou tříšť.. Ale noc je ještě mladá a proto velím "Mladí vpřed" a posílám oba kamarády pár kroku před sebe! .. Mimo přiznání, že dnes nehodlám nijak závodit a i více naslouchat... to má i své praktické důvody. Zapomněl jsem, že dneska běžím.. A volba mého oběda nebyla, jak bych to tak řekl ... z hlediska skupinového běhu.. úplně optimální... Jako mistr slepých uliček mohu potvrdit, že čočka s vejcem následovaná mexickými fazolemi.. není vhodná kombinace pro skupinový běh.. a proto jako bába prdlavka jsem se držel operativně pár kroku vzadu:)

Noční běh s kamarády má hodně do sebe.. Podle svých přecevzetí mluvím méně, než normálně... Tedy jednak se snažím víc poslouchat, jednak mi rýma a škrábání v krku nedělá dobře:).. Prostě mráz a voda crčící z nosu.. i když to zažívám v zimě relativně často... je prostě něco, na co si nemůžu (zatím) zvyknout.. Vadí mi, jak mi postupně roste kapička a umrzá mokré z nosu:).. člověk se to snaží utřít, vysmrkat.. ale pomůže to jen na chvilku.. navíc odřený nos mě pěkně štve:)..

Na začátku cesty jsme řešili ty obecně filosofické problémy, otázky štěstí, pokory a víry.. Ale jak přibývaly km, tak jsme se dostávali k těm podstatnějším a řekl bych i zemitějším problémům..:)... ať už vyřčeným nebo nevyřčeným. [Mě například doteď vrtá v hlavě, co bylo silnější.. jestli ta čočka, nebo ty fazole, protože jsem se furt musel držet vzadu:)]

Asi proto, že jsem na začátku naší debaty měl takový filosofický názor, že trocha "diskonfortu", trocha nepohodlí, drobných problémů.. člověka může jedině posílit:).. Tak jsem si nakonec za odměnu užíval celkem dostatečně tolik vzývaného nepohodlí:), snažíc se otřít/vysmrkat to mokré z nosu, oloupat zmzlé nudle, případně sám sebe přesvědčovat, že to škrábání v krku je jen dočasného charakteru..:).. Říkám to pořád.. Pozor na naše přání! Ona se totiž často splní:)..

Mezi námi, moje největší mentální krize byla asi za Lysou n.L. .. normálně i malé odbočení od řeky znamenalo "oteplení" o několik stupňů C, ale tady v těch polích to nebyla pravda, navíc, písek a prach našich cest umrznul v různých terénních vlnách a nerovnostech, které já v tom jednom odstínu světle šedé jsem nebyl schopen rozpoznat. Takže jsem několik km různě zakopával, snažil si nevyvrtknout kotník(y).. jak se zvedl v jedné zatáčce vítr a já zrovna smrkal, tak mi to přimrzlo na brýlích:).. z vnitřní strany mi na brýlích namrzal můj dech.. no legrace..:)... A ten můj vnitřní hlas mi říkal, ty jsi ale trouba.. proč to děláš? měl jsi zůstat v teple domova:)... Odpověď mám (doufám) v sobě pevně vysázenou. Jsem tu proto, že tu chci být.. není důvod si na cokoliv stěžovat, jen je trochu těžší se soustředit na cestu. Ale nakonec -- není to přesně to, co jsem chtěl "trénovat"?:)

Je potřeba si uvědomit řadu pozitiv a kladů.. Například celou cestu nádherně svítil měsíc! Sice mě Tomáš pořád vyzýval, abych zhasl svoje šílené světlo a běžel jen ve svitu měsíce [asi si přál, abych si brzo zlomil nejen ruku, ale i obě nohy!:)]... Díky mrazu na trase nebylo žádné bláto, všechno zmrzlo na kost:).. myslím, že i obávané tůňky jsme mohli klidně překročit "suchou nohou", protože byla zima jak v p*deli zmrzlého polárního badatele..:).. prostě všechno vyšlo.. Nakonec ani v těch Kostomlátkách jsme si nic nezlomili.. Co si přát víc.

A tak když nad ránem probíháme okrajem Prahy, uvažuju racionálně. Nos začíná získávat barvu a patinu letitých pijáků alkoholu, mám starost, že to škrábání v krku se může zvrtnout v něco hodně nepříjemného.. a proto .. na Kolbenově naskakuji do noční tramvaje č.52. Po 61 km se vlastně loučím, když to začíná být zajímavé.. [Původně jsem plánoval, že tady se odpojím, poběžím dolů na Sokolovskou, k vodě a na Smíchov..] Ani jsem se od kamarádů nenapil slivovice, bál jsem se, abych nešířil víry a bakterie:)... Teď se ukazuje v plně nahotě moje odhodlání k běhu.. a i jistý "profi" přístup:)... Prostě raději teď rychle domů.. zahřát se, rychlá sprcha, čaj.. a běhat zítra a v dalších dnech.. než to "přetáhnout" a mít před sebou nucenou pauzu.

V tramvaji (a v metru) pokorně sedím vedle bezdomovců:), vědom si toho, že po celonočním běhu nevoním po konvalinkách.. Ale evidentně to nikoho (naštěstí) nezajímá.. Ve Stodůlkách vylézám z metra zmrzlý jako drozd:), v jednu chvíli mám pocit, že se mi zuby klepají tolik, že si buď ukousnu jazyk, nebo že mi úplně vypadnou..:)... A tak se klepajíc rozbíhám.. a nakonec dobíhám domů celkem v pohodě, postupně rozmrzám ve sprše.. následně beru Deri na dlouhou procházku.. Ještě teď při sluníčku je ve Stodůlkách -8C. Jo jo.. byla to skvělá noční bojovka..:)

PS. Jako dovětek bych jen dodal, že P. & T. běželi ještě na Flóru či dál, což je o 8-9km dál než jsem běžel já:).. aby bylo jasno, kdo je tady šílenější:)

Všemu zdar! Běhu, tréninku na ultra.. a kamarádům.. zvlášť! 12:)

30 komentářů:

  1. Krásně napsáno. Úplně jsem se vžil do těch zadýchaných a posmrkaných brýlí. :)

    Dnes jsem četl tohle: http://ar2.palonc.org/2015/02/10/the-spine-race-zavod-nejste-nikdy-pripraveni/ a proti tomu jsme my všichni dohromady štrikující báby (prdlavky :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ovsem pozor! Lidi typu Palonce, Bartase.. abych ze svych kamaradu nezapomnel Martina Š.... posedli a schopni zvladat extremni zavody..a se skvelymi vysledky.. To je pochopitelne neskutecna uroven a posun lidskych moznosti..
      To me pak tesi, ze nektere ty lidi znam:).. a ze na rozdil od toho sileneho rozmeru "extremu" .. vypadaji v civilu "uplne normalne":)
      Treba ja se tim nepotrebuju pomerovat. Vim, ze jsem "baba prdlavka":), ale zase... vytrvala babca:)!
      At se dari! A motivujicim silencum.. zdar! 12:)

      Vymazat
  2. prostě ledoborci :) skvěle popsáno, byla mi u čtení zima

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. ledoborec je v ITB zatim pouze jeden.. Machy:)
      Nakonec jsem si rikal, jak je dobre, ze s nami nebezi.. urcite by nas lakal ke koupani:)!
      MSF! 12:)

      Vymazat
  3. Moc pěkně napsaný. V sobotu ráno jsem si, stojíce pod rozzářeným slunce při -6°C, dělal starosti, kam až jste doběhli a jestli by neměla být vyslána vzducholoď na vaši záchranu.Naštěstí mě Petr ujistil o zdaru vaší výpravy.
    Do hospody s vámi budu chodit s jistou obavou, že o některých úmyslech, které jsou z říše snů a měly by tam i zůstat, se prostě nesmí mluvit. Co kdyby je někdo chtěl realizovat :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevim.. jak jednou zabloudis mezi podobne silence.. Tak ti asi neni pomoci:).. Ja tam take chodim s obavami -- a vzdycky se vyplni:)...
      Tak nasim snum.. ZDAR! 12:)

      Vymazat
  4. Krásný noční výlet, je vidět že jste si to užili až do morku kostí :o) Příště prosím i o nějaké foto momentky, ať to dokreslí atmosféru :o)
    Jiřík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiro, sel jsem "do sebe".. od te doby, co mam velky iPhone, tak pri behu (bohuzel) nefotim.. moje nejmilejsi manzelka mi koupila skvelou outdoor cameru.. se kterou to neumim:).. Takze navstivim foto Skoda a koupim nejaky hodne maly, hodne levny a hodne jednopduchy:) fotak, abych mohl si zase delat fotografie z cest:).
      At se dari! behani kolem postylky i venku.. ZDAR! 12:)

      Vymazat
  5. heh, neběželi jste přes Čelákovice? Mohl jsem vám podat rum nebo něco podobného :-)
    Jinak z mojí zkušenosti - bidon vpředu na popruhu - zmrzne či se aspoň vychladí na nepitelnou teplotu, bidon v batohu na zádech vydrží a má i ucházející pitnou teplotu celou noc (-8 až 0 stupňů); s brýlemi je to těžké - já v podobných případech vystrčím horní předkus a snažím se funět dólu :-)

    Běžet po stopách P100 se nechystáš?
    https://www.facebook.com/events/422909357872313/?fref=ts

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezeli jsme po druhe strane.. (patrne zavrena) pumpa v Celakovicich byla jedna ze zachytnych bodu:).. [ktery jsme nevyuzili]
      No ja bezel se svym baglem "cerne pivo", ktery sice ma bidony v zadu, ale venku a promrznou podle me uplne stejne jako vepredu:)..
      No ta "rymicka" zapoceni a zamrzani bryli posunuje asi jeste o rad nahoru.. Ale nestezuju si, patri to k veci:). Nekdy na shledanou a na behanou..
      At se dari! 12:)
      PS. Ne nebezim to.. musim sekat "dobrotu" .. jen neco tak na 5h v prokopaku a zase domu.. dalsi tyden me ceka zase dalsi "silenost":).

      Vymazat
  6. Tak jestli tohle byla 'mala nocni bojovka', nechci videt tu velkou.... z kterych lazni pobezite priste? Z Luhacovic?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. No dalsi nocni trasy na sebe jiste v podani mych pokusitelu nedaji dlouho cekat.. Nicmene jiz za tyden nas cela zajimavy okolobeh, rekl bych ze je to o rad silenejsi:), ale slovy klasika .."my nesmime ani naznacovat"..:)
      VSEMU ZDAR! 12:)

      Vymazat
  7. Kdy že jste tu bojovku vymysleli? Já minulý týden při spokojeném pobíhání při svitu měsíce dospěl ke stejnému rozhodnutí - že na klopýtání po kopcích za bezměsíčné noci je asi vážně nezbytné podniknout nějakou praktickou zkoušku :) ITB telepatie nebo co... :)
    Ale při -10° - to jste vážně tvrďáci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urcite, je videt ITB:).. Chlapci jsou tvrdaci.. ja jsem baba prdlavka:)..
      Ale bylo to pochopitelne epicky, o tom zadna. Tak nocnim treninkum.. ZDAR! a nekdy na videnou... 12:)

      Vymazat
  8. Tak i ty "Brute", a že mě to vůbec nepřekvapuje :-))) Není nad to si krásně vyvětrat plíce a střeva při běhu měsíční nocí :-))) Budu vám "babkám prdlavkám" držet pěsti při Okoloběhu ve VB. 120km je dost a dost šílených, pro mě určitě!!!, ale vy s tb trénujete na 160 a 170km šílenosti, tak něco prostě naběhat musíte. O to víc vám fandím a budu na vás myslet! Pozdravte VP.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) dekuji, vyridim.. Nechtel jsem ani naznacovat..:).. Ono nic neni definitivni, ani zadna kilometraz v okolobehu:)..
      Tesim se na nejake dalsi shledani.. zatim, 12:)

      Vymazat
  9. Pěkný moc pěkný potkal jsem na běžkách sudetskýho veverku chvilku jsme pokecaly tak si ten okolo běh v V.B.pěkně užij jak čtu tak přípravu máš! Zdeněk Strouhal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukam, ze "svet je maly a o nahody tu neni nouze" .. aneb i jizersti vlci se v zime potkavaji na zasnezenych cestach!.. :)
      Dik za povzbuzeni, bude to jiste potreba.. Mam v planu (oproti normalu) se aspon v noci ze ctvrtka na patek poradne vyspat..Mam totiz takovy divny:) pocit, ze obeh bude castecne i behem z letadla to letadla:)... April mi uz poslala odkaz na sprchy na Stansted... Asi pochopila, ze se ubytovavat nikde nemusime a ze cilem je chytit zpatecni letadlo:)...
      Vsemu zdar! 12:)

      Vymazat
  10. Já si myslím, že až na Rondě v hluboké noci vylezeš do 2500m n.m., budeš unavenej, bude ti zima, budeš mít hlad a celý 12 tě bude bolet...tak neodoláš a tu čelovku si vypneš. Protože to bude krásný. :) Ale jen na chvíli, odrazky na vlaječkách neodráží měsíční světlo. :) A samozřejmě, pokud tam nebudeš uprostřed vánice... Hlavně bez angíny ty tři týdny před generálkou!!! Honza Bartas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) dik! No v podstate jsem si take uzival uplnku, ktery by mel byt i na Ronde.. takze trenink po vsech strankach kvalitni..:)
      Urcite se budu koukat kolem.. a snazit si to uzit..
      Dik za rady a za podporu! MSF a ta se dari! 12:)

      Vymazat
  11. Úžasné! Tu trasu jsem v protisměru jel několikrát na horáku v rámci svých romantických českomoravských vyjížděk. Znám a závidím! :) S plaváním při měsíčku máš úplnou pravdu, to bych asi fakt neodolal. A ten závěr, kdy přemýšlíš, co by sis tak zimou překousl, to je úplně luxusní tečka :) Těším se někdy s váma na trati, ale zatím ještě ne.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Machy uz se tesim na setkani.. O to vic me mrzi, ze mi nevyslo dobehnout te podporit na kryathlon! Aspon bych ziskal cenne rady, jak postupovat v zime.. Ja nakones se snazit skousnout pres "tvář", neriskoval jsem jazyk.. a celkem se to osvedcilo:).
      Jinak s Tebou bych se podobnych akci bal.. ledaze by se koncilo v Praze u vody:). MSF! Silenym kamaradum.. zdar! 12:)

      Vymazat
  12. Masakr :-) Hele, kudy jste to běželi - podél Labe před Nymburk, Kostomlátky, Doubravu do Lysý a dál?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peta sem urcite da odkaz na gpx trasy, kdyby sis to chtela probehnout.. Moc hezky vymysleny a natrasovany.. Velka pocta nasemu navigatorovi a tvurci trasy.. Tomasovi!

      Vymazat
  13. Ty pises rychlejsie, nez ja stacim citat :)
    Ale nadherny beh, ta akcia mala velky rozmer! Ked raz budem velky (=odrastene deti), mozno to tiez vyskusam, urcite sa takyto trening zide. Akurat, ze ty si si to mal dalsi vecer zopakovat - v Andorre predsa pobezis dve noci za sebou...a to bude masaker :) Tak hodne energie zelam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. ty mi davas.. no jiste, az prijde cas budu premyslet o double dlouhe..
      No s tim mym psanim, vsak to znas.. snazim se to omezit.. ale ve finale stejne napisu minimalne 1xtydne.. Ty urcite vyzkousis vsechno mozne jeste daleko driv, o tom nepochybuji..:)
      VSEMU ZDAR! 12:)

      Vymazat
  14. Ahoj, Akce vysloveně vydařená, děkuji za super společnost. Navigační schopnosti bych nepřeceňoval. V podstatě jsme běželi pořád podél vody, nešlo zabloudit. Bylo potřeba se jen vyhnout jednomu slepému rameni a to jsem jako navigátor samozřejmě přehlédl a tak jsme se museli všichni trochu vracet. Chlapci neřekli ani popel, chybu v navigaci vzali prostě a se stoickým klidem. A to se hned poznají kamarádi. A teď mě ještě chválí OMG. Pro představu mapa je zde http://www.mapy.cz/s/fH9D
    V Lysé jsme to vzali trochu jinudy, centrum jsme vynechali a běželi rovnou do šedivých polí. To že za Bašičkami, jsme oproti plánu to vzali rovnou k vodě, toho si nikdo (ani já) nevšiml. :) Ale Prahu jsme našli a domů došli. Těším se na další bezva akce. Tomáš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) naopak .. napriklad ja jsem mel (navzdory vodnimu toku) obavy, ze bloudit budeme vyrazne vic:)... U toho slepeho ramena jsem si blahorecil.. byt tam s nami machy, tak se to preplavava!:)
      Jedina skoda te moji rymy.. Normalne bychom pri behu kolem Cerneho mostu, zavolali Leone, ze stojime venku, aby si sla s nama zabehat..:)
      Takze vsemu zdar! Navigatorum.. zvlast! 12:)

      Vymazat
  15. No já když jsem si tu mapu zvětšil, tak jsem se musel strašně smát a představoval jsem si to půlnoční překvapení u slepého ramene. Morálně volní vlastnosti ty máte tedy chlapci v malíčku, včerejší britská taškařice to jen potvrdila. Mám ještě věru co dohánět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) dik za londynske dobrodruzstvi!!
      Vzhledem k tomu, ze bloudim casto (a relativne rad), tak zase nejake ty odbocky a zakruty uz nejak patri k veci.. To pro T. jako pro navigatora to musi byt tezsi:).
      MSF! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...