sobota 22. srpna 2015

Jsem starší tatík, ale silný oportunista!! (Aneb vzhůru na l'Chappee Belle!).. :)

Stezky v Prokopáku
Nedávno se mě ptal J., jak plánuju svoje běžecké akce a závody... Když jsem se nad tím zamyslel, musel jsem uznat, že toho plánování je tam opravdu málo:)... Většinou se jedná buď o "srdeční" nebo "snovou" záležitost a pak se na to prostě ten čas najít podaří, nebo je to vyloženě vedlejší produkt. Například v polovině září jedu k mamince na návštěvu a ve stejnou dobu se v Hlinsku běží první ročník ultra po Českomoravské vrchovině.. Nelze jinak, že? V říjnu je v Košicích výroční konference slovenských ekonomů... končí v sobotu večer, v neděli ráno se běží maratón.. Není snad potřeba pokračovat:). Stín má pro podobně situace svoje průpovídky, dovolím si je parafrázovat.. "Jsem usedlý otec od rodiny, ale trochu oportunista... Myslel jsem, že jedu na kachnu k mamince, ale přesvědčili mě, že před jídlem stihnu lokální ultra"..:)

Asi tak podobně přišla současná akce.. To jsem se zase na chvíli sešel se Samem Strakou.. a bylo to. On moc dobře ví, jak jsem vysazeny na různá znamení a na číselná, obzvlášť.. Básnil mi o běhu přes Belledonnský masiv už od loňska a nějak mezi řečí vyplynulo, že je to 144 km (pro nematematiky 12*12), a že je to Helly Hansen, tedy HH běh (což je můj civilní podpis).. a tak bylo definitivně rozhodnuto.

Co mi Sam taktně zamlčel, že je to taková kratší Ronda... Měří 144 km a má bez pár metrů 11,000 vertikální převýšení... Když jsem si na začátku týdne četl pokyny a popis trasy, tak se mi maličko sevřely vnitřnosti:). Ovšem hned jsem se vrátil ke svému mottu... hlavně se z toho, ani ze sebe... nepo.. tento:)... Sice pořadatelé vyžadují, abych měl s sebou kromě vařiče a stanu úplně všechno, jinak hrozí diskvalifikaci, za kde co.. i za chybějící popis trasy a tak..:)

ALE TAK JO! Hned jsem se začal intenzívně připravovat. Jen upřímně pořád nechápu, proč ty mapy a podklady pro běh dělají pořadatelé sice graficky krásné, ale jinak úplně na nic. Asi je to záměr, nás vytrénovat:). Každý normální tatík od rodiny ví, že po x hodinách bude úplně "go go":) a luštit nějaký graficky vyvedený (ale absolutně nečitelný) plánek nezvládne... a tak jsem si připravil už podle vzoru z Rondy.. svůj vlastní.. Už mám na to potřebný grif:)! No schválně.. Jejich mapka ani v A6 velikosti není čitelná, moje oboustranná v třetinové velikosti a výrazně lepší čitelnosti obsahuje víc info.. včetně stoupání, klesání, vzdálenosti, atd. Tak hlavně je nenechat tentokrát na startu!:)
 

Příprava? Od 24h uplynuly 3 týdny.. a to jsem si říkal, že jít na 24h měsíc po Rondě je odvaz... a v následujícím měsíci zase pokouším štěstí v dalším náročném horském ultra. Utěšuji se tím, že to bude nádherný proběhnutí -- a navíc vzhledem k požadavkům na povinnou výbavu to vypadá, jako skautský putovní tábor:). Se slzou v oku koukám na propagační fotografie závodu (např. zde a v hlavním okně) a říkám si.. sákryš, všemu navzdory se těším, úplně šíleně.

Abych se vyjádřil k té přípravě... No vymlouvat se není na co:), každý máme šoky v práci, termíny, honičky všude a doma rodinu... A tak jsem běhal, jak to šlo -- většinou kratší vzdálenosti, v horku, dešti, často s dětmi, často místo venčení Deri. Na začátku týdne (zrovna po prudkých deštích) jsme vběhli do Prokopáku. Deri tradičně vlezla hned do potoka, který ovšem v té době měl parametry malé říčky. Začala se máchat, ale jak je drobná, tak ji silný proud strhl a ona nakonec skončila na malém ostrůvku, Deri byla nešťastná, štěkala a kňučela... mezi námi prudký proud...
Odpočinek po venčení. Já pivo:)
A co teď? Odejít a nechat ji poznat, že ten proud přeplave, nebo ji zachraňovat? Pochopitelně, jsem vlezl po kolena do vody, přebrodil potok, chytil ji a přenesl .. To štěstí, ta láska! Běhala kolem mě jako šílená, v mělkých kalužích a blátu se radovala jako malé stěně. Znova se ujistila, že my dva patříme k sobě a nechtěně mi dala malou lekci. Totiž..druhý den byl proud v potoce sice menší, ale pořád hodně silný... přesto tam zase vlezla:)! Dobře, dobře, Deri... Taky do toho půjdu znova bez bázně a hany...

Všemu zdar! Ultra zvlášť! Ať žije l'Chappee Belle!
12:)
PS. Začínám si balit. Deri chodí nervózně kolem, jako lev v kleci. Jak já jí teď sakra vysvětlím, že tu pět dní nebudu? A že je to částečně její zásluha?? :)


10 komentářů:

  1. Krásný článek ty oportunisto :) Pěkně jsi to vystihnul! Tak ať se daří :))) My s Bourbonem pobíháme po Livignu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) ... zahranicni destinace jsou mi s Deri zatim vzdalene... Zatim jsme se spolu nedostali dal nez na Plzen:). Ale budu trenovat.. Prasky proti nevolnosti pomahaji snad i psum..
      Dik, navrat ke Grenoble, se Samem Strakou bude jiste epicky, o tom zadna..:).. Vsichni vedi, ze Sam je pro vsechny rekreacni ultra bezce nebezpecnejsi nez zapalky v rukou deti!:)... Navic jedeme spolu autem tam a zpet..
      At se dari, at to beha! Urcite zkus taky nejaky "delsi", treba v horach.. MSF! 12:)

      Vymazat
  2. Přeji Ti úspěšné dokončení a klidný návrat domů! Je neskutečné, kolik toho za rok zvládneš odběhat a taky napsat :-) Těším se na vyprávění ... zdravím z Curychu ... tb

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... Jsi me dostal..
      Vim, vim.. pisu si skoro jako magazin MF Dnes:).. Ale ja to tak delal vzdycky, snazim se to omezovat, ale je to preci jen moje "pamet":), reflexe, co me tesi, co se deje okolo.. jak co probihalo..
      Ono se "mi" porad neco deje.. takze si porad pisu:)
      Pozdravy do Curychu, my za dva dny zamirime smer Francie a kousek od Grenoble vyrazime do hor..:). Vsak verim, ze se jeste pred tvoji danskou 100M laskou:).. uvidime! Vsemu zdar! Ultra a nasim silenostem.. zvlast! 12:)

      Vymazat
  3. ...ty mě ničíš...si psal Ronda a Kladno vrcholy sezóny..., najednou prásk a teď tohle..., nejseš oportunista, seš vůl..., ale nádhernej, ať ti to běhá, dav
    P.S. Užij si Košice, běžel jsem loni a jsou nádherný včetně předmaratonské noci..., jen ten náběh do druhého kola je na morál :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Vis Dave, znas to sam.. Jsme rekreacni bezci.. Pobihani je nase radost, konicek, posedlost a laska.. je to i nase "prokleti", jak by rekli basnici!:)
      Neprijmout takove "dary" by se mohlo vymstit..:)...Jak rika Jack London usty indiana Bily den.. "Kdyz prsi polevka, kupuji lzice!"..:)
      Ja bych to rekl, ze jsem oportunista!:)
      Doufam, ze se zase uvidime.. Ultra zdar! 12:)

      Vymazat
  4. Na profilu trasy to vypadá na pěkné zoubky, co se na tebe cení. Držím tedy obě zavřené pěsti a fandím vám oběma - tobě a Samovi taktéž.

    Hodně štěstí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samovi vyridim! Dik! Bude to potreba..:)..
      Ja sam sebe presvedcuji, ze to bude nadherny i kdyz dost narocny probehnuti se skautiky v Savojskych alpach..:)
      At se dari! Ultra zdar! 12:)

      Vymazat
  5. Oportunista. To bude ono. A ja si furt rikala, jak to nazvat. :o) Eh, chtela bych, az mi bude 40+, k tomuhle rozmeru oportunismu dospet... :o) Zatim se ucim :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oportunismu v nas.. ZDAR! :)
      Ty jsi oportunista par excellence! :).. staci se podivat na tvoje necekana rozhodnuti, odjezdy na zavody, do hor.. ucast na ruznych (silenych) podnicich..
      Proste zijes v tom okamziku.. a pokud nam to prijde byt "dobry napad", tak se chytime te prilezitosti..
      MSF! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...