pondělí 3. srpna 2015

Kladno.. to je to město.. to je ten hit.., aneb nepodceňovat běžce s unaveným tělem a zrasovanýma nohama:)

Všimněte si piv v pouzdru!
Jak jsem si v páteční večer po pravdě napsal.. není žádný důvod očekávat, že by můj výkon byl nějaká hitparáda. Ale neméně pevně jsem si slíbil v Kladně závodit naplno, na nic se nevymlouvat.. Pravda, po Rondě jsem ještě pořádně nezregeneroval, v týdnu jsem pracoval doslova do padnutí, večer jsem ještě sundal zbývající "pochybné" nehty na palcích a prostředníčcích nohou... dodělal co se dalo i doma.. a v očekávání věci příštích jsem kolem půlnoci padl na postel:), ale co. Opakuji si bojovné dop*dele, dop*dele.. případně se utěšuji heslem "Valar morgulis" (Všichni muži musí zemřít)...

Ráno při venčení Deri jsem si přehrál vzkazy, co mi v minulých dnech namluvil Běžící Stín.. znova mi připomínal svůj výkon na Leadville, kdy si někde mezi 20-30 mílí zlomil kůstku v noze a přesto famózně dokončil... Což ho následně vedlo k památnému výroku "Nepodceňovat běžce se zlomenou nohou"! :). [Doteď vidím to zděšení lidí na besedě v pražském PIM klubu, když slyšeli ty jeho hlášky a "rady":)]... A teď mi BS (správně) připomíná, že moje síla není v nohách, ale v mojí hlavě.

Když se řekne Kladno, tak by vegetariáni zaplakali -- nám masožravcům se okamžitě vybaví kladenská pečeně, kladenský česnekový bok, kladenská šunka, ... nakonec i kladenský chlebíček.. přesto je kladenská 24h organizovaná nádhernou skupinou nadšených lidí kolem Sri Chinmoy Self Transendence run, čistě nefalšovaných vegetariánů. Jak by řekl pan president osvoboditel (Havel) .. to jsou ty paradoxy:)! I když má to svoji skvělou logiku.

Proč? Ona 24h na okruhu není "běh" ani "závod" v pravém slova smyslu, i když se běží a závodí o sto šest. Tedy aspoň jak to vnímám já. Je to skutečně o sebepřekonání, určité meditaci a vnitřní síle i sebepoznání... Vzpomínám si, když jsem se ve začátcích připravoval na své první ultra a Miloš Škorpil mi v tréninkovém plánu napsal víkendové maratóny. Vycházelo to tehdy na období silných mrazů a tak jsem většinu z nich absolvoval na běhátku ve fitku. Bylo to na jednu stranu šílený, na druhou stranu mě to hodně (mentálně) posílilo. Na běhátku se dá totiž kdykoliv skončit. Stačí jen zmáčknout to kouzelné tlačítko:), člověk sleze a je "doma". [Když běhám dlouhou venku, tak se po x kilometrech obrátím.. vše je o řád jednodušší, protože musím doběhnout domů:)]
Podobně na okruhu. Po každém kole si můžu sednout, dokonce i lehnout, jít spát.. ulevit unaveným nohám.. i to úplně skončit. Tady je každý km v podstatě vlastním vítězstvím.

V sobotu ráno se před 11 hodinou objevuji v areálu Sletiště, získávám (téměř) ďábelské číslo 66, zdravím se se všemi známými, poznávám hromadu milých lidí z kladenského maratón klubu, kteří mi nabídli i zázemí, stan, ledničku... Ale pro jistotu odmítám, vím, že se musím plně soustředit.. Samozřejmě, běhal jsem letos dost, ale tělo je unavené, nevyspalé, nohy.. optimisticky řečeno - nic moc. Takže je jasné, že nic jiného než moje hlava mi k překonání loňského rekordu nepomůže:).

Dávám si na stranu i půl metr piv (v multifunkčním pouzdru), tradičně si stoupám skoro až na úplný konec startovního pole.. a už běžíme.. Oproti loňsku jsem rozhodnutý běžet úplně sám. Nepodlehnout tomu společenskému rozměru běhu:).. a nechat si povídání se spoluběžci na noc a na ranní unavené kilometry. Nasazuji si sluchátka, vytvářím si svoji "bublinu" a kroužím a kroužím.. Konzistentně, s cílem zpomalovat postupně a co nejméně... Kupodivu to běží slušně. Musím se hodně ovládat, abych nepopobíhal s t-birdem (PV), který běží naprosto famózně. Říkám si, že by mě uštval a jak se ve finále ukázalo, měl jsem opět správný odhad..:)..

A tak poslouchám svůj skvěle sestavený play list, ze kterého po prvním přehrání rychle mažu dvě písničky.. pro 24h naprosto nevhodné.. Posuďte sami.. "your shadows walk faster than you, you don't really know what to do.. (tvoje stíny jdou rychleji než ty sám, opravdu nevíš, co dělat..) [Hope - Jack Johnson]. Nebo "This is the end. Hold your breath and count to ten.. (Tak to je konec! Zadrž dech a počítej do deseti..) [Skyfall-Adele]. Ale jinak se ukázala neskutečná síla předpřipravených písní.

Když mi nad ránem došly baterky, tak zároveň došlo i k dalšímu zpomalení a objevily se problémy se žaludkem.. Bylo mi v podstatě fajn, akorát, když jsem se snažil běžet, tak se mi chtělo zvracet:).. asi na 3/4 hodiny jsem víceméně silně zvolnil, vzal si od zdravotníků nějakou přírodní medicínu.. Běhat už pak sice taky moc nešlo, ale nezvracel jsem:). Beztak si myslím, že ty žaludeční problémy byly způsobené hlavně tím, že mi došla baterka v mp3 přehrávači...:)

Je po všem:). Moje značka!
Před 24h jsem řešil intenzívně doma, jestli nějaká podpora ano nebo ne.. Od maximalistické varianty, že tam téměř furt někdo bude, až po minimalistickou, že tam budu jenom sám.. nakonec vykrystalizoval milý kompromis, kdy jsem byl přivezen, odvezen, a získal jsem ještě tři návštěvy dcery a manželky (spojené s výměnou a doplněním piv) a tím pádem mám aspoň trochu zachycenou skvělou atmosféru na trati. Ovšem nejlepší byla poslední návštěva, kdy si mě kolem 1/2 12 přijela "vyzvednout" moje nejmilejší manželka, jasné slunéčko. Když přicházela do areálu, zrovna jsem vbíhal do 180 kilometru. Pravda je, že já se snadno dojmu, ale marně jsem se snažil uklidnit celé kolo, aby mě neviděla v takovém stavu.. Vždyť já jsem podstatě celé kolo brečel:)... Přesně jako ve filmu, kdy v kritických okamžicích hlavní hrdina vidí všechny svoje překážky a jak se k ním postavil. No patos největší -- Hollywood, byl jsem jako ve filmu!:) Ale vážně... Šíleně emoční okamžiky, viděl jsem svoji situaci po Rondě, předvčerejší pracovní zmatky a úsilí, zakončené odstraněním problematických nehtů.. Nic, žádné podstatné resty jsem za sebou nenechal i za cenu nedostatku spánku. Navzdory tomu, nebo možná právě proto jsem překonal nejen svůj loňský rekord (151), ale i pro mě pomyslnou a šílenou hranici 180km .. a koneckonců i Stína a Niku.. Aspoň budou mít v Novém Mexiku nějakou motivaci. Přeci je nepředběhne nějaký stařík z Čech, že?:)

Upřímně věřím, že se podobné úsilí a zážitky rodí právě ve chvílích, kdy to "dře", kdy se nestíhá, ale přesto nějak vyběhnu, věci udělám, nebo kdy se unavený odněkud vracím.. a nezatočím, nezkrátím si cestu.. protože ultra je ultra:)..

A tak mi po roce na Kladně zase přistál plný náklaďák radosti!
Bylo skvělý vidět, jak si vedli kamarádi a známí. Přesně jak jsem předpovídal, t-bird překonal 200km, jeho 211 km a druhá pozice hovoří za vše - holt to ty noční běhy a jeho dvoudenně nastavované ultra. Obě Jany jely famózně start a cíl a ještě u toho vypadaly skvěle!:). Nechci na nikoho zapomenout, mohl bych mluvit o Davidovi, Gábině.. atd.. ale mně stejně připadá, že obecně je nálada na Kladně skvělá. Milí organizátoři, fandící počitatelé kol.. ale hlavně spoluběžci. Člověk se už na startu podívá kolem sebe a ví, že oni ví, že já vím..:)..

Všemu zdar! Ultra, kamarádům a našemu Kladnu.. zvlášť!
12:)

PS. Ještě jednou děkuji všem za milé vzkazy a povzbuzování!

28 komentářů:

  1. Tohle už není vyšší dívčí, tohle je regulérní postgraduál! Jsi frajer :-) Ještě jednou smekám, gratuluju, obdivuju atd. (PS: Můj vnitřní lingvista vzkazuje: Valar morghulis obsahuje i femininum, neb i slabší polovina lidstva musí, žel bohu, jednoho dne zemřít ;-) takže spíš "všichni musí zemřít". A za sebe - a do té doby: valar dohaerys!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) jsi mila, ovsem .. vsimni si Petra! Tomu ja rikam vykon.. Po vsech strankach.. priprava i provedeni..
      Se sebou jsem desne spokojenej, uz jsem se mnohokrat pochvalil.. Za disciplinu i za boj na trati. A vzal si kulatou susenku!:)
      A souhlasim, nez se rozpadneme na soucastky je treba bojovat (Vsichni muzi musi slouzit!)
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  2. Velká gratulace k úžasnýmu výkonu, Honzo! A díky za ranní typ na lektvar ve zdravotním stanu, žaludek chodce mi vydržel až do poledne neobrácen naruby ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik! Na Kladne me vzdy dostane to rozmer osobniho boje, toho zmineneho sebeprekonavani. Neni to ode me zadna poza a slunickovani:), kdyz priznam, ze na 24h obdivuju v podstate vsechny. Radek, ktery nabehal tolik zavodu, pred par dny malem zkolaboval na 100km.. presto oboji vyhral.. ale i lide bojujici o svoje prvni km nad 100, o svych prvnich 150km, 100mil, atd..
      To usili bylo vsudepritomne.. I kdyz se na to clovek mohl divat jako na jeden velky bezecky mejdan:)
      MSF! At to beha! 12:)

      Vymazat
  3. Hezky ´s to sepsal :-), bylo to milé pobíhací setkání s tebou i se všemi ostatními, organizátory nevyjímaje. dav
    P.S. jasně že se připojuji ke Gábinině gratulaci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :). Myslim, ze jsi to zrovna ty, kdo prohlasil, ze Kladno povazuje za hoodne dlouhej bezeckej mejdan:). Myslim, ze to v tech rannich hodinach kdy jsme se tak "po mejdanove" klatili.. naprosto sedelo.
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  4. stejně jsi to nevydržel, slyšela jsem tě, povídal sis už ve dne :-) gratulace k výkonu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :). Ses borec. Kategorii jsi ovladla uplne impozantne!
      Mel jsem plan tech 160 ci kolik metru ti rozhodne nedat zadarmo:)..
      Jinak me znas.. proti memu naturelu jsem byl uplne nemluvny.. Jako kdybych soutezil o bobrika mlceni:). Tak jsem se soustredil na zavod..
      Skoda, ze jsi nestacila prevleknout tricko na stupne vitezu! :)
      MSF! Vsemu zdar! 12:)

      Vymazat
  5. Tleskám ve stoje a klobouk dolů!!! Úžasný výkon, moc gratuluju. Já jsem byla dojatá už po maratonu :-D a This is the end mě fakt pobavilo :-D To je fakt pozitivní a motivující píseň :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :). Diky moc.. Myslim si, ze je dobre si to dojeti uzit na vsech distancich, postupne.. Jsou to nadherny pocity a nema smysl se o ne ochuzovat..
      Drzim palce, at se dari a at to beha! 12:)

      Vymazat
  6. Ahoj Honzo, spousta lidí si nedovede představit to kroužení na 1km okruhu, ale pro mě se z Kladna stává snad můj nejoblíbenější závod se všemi příjemnými stránkami, jaks je popsal. Pro mě bylo nejtěžších prvních 10km, taky jsem bojoval s pochybnostmi, kvůli nedostatečnému tréninku a nastydnutí, které mě lehce poslední týdny trápilo. Poté jsme absolvovali pár stovek metrů spolu, je teda fakt, žes mi připadal trochu zamlklej, říkal jsem si: je zádumčivý :-), ale i tak mě těch několik vět co jsme spolu prohodili správně rozptýlilo a dodalo optimismus a pak už to běželo mnohem líp. K tvému výkonu gratuluju, 2. místo v kategorii a 6. místo v MČR, to mluví za vše. Měj se fajn, těším se na dalších běžeckých akcích, Martin M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. No hlavne, ze jsem s sebou neprinesl v kanystru benzin:)!
      Na jednu stranu jsem se opravdu plne soustredil na vykon, ale i tak jsem (jak spravne rekla Jana) nebyl uplne nemluvny -- to zase nedokazu:)..
      Nadseni -- chapu..Je to pochopitelne sileny:) "zavod".. take povazuju ty uvodni kilometry.. rekneme tak do te 70-80 jako hodne (mentalne) tezke.. pak -- i kdyz telo slabne -- duch sili:) a jen si ten svuj boj, poku to jde, uzivam..
      Tesim se zase na shlednani.. at nam to beha! 12:)

      Vymazat
  7. Honzo, velká paráda, já myslím, že po těch všech běžeckých nočních mejdanech s půllitrem v ruce jsme si zasloužili taky pořádně zaběhat! Našemu obrozeneckému pivně-běžeckému spolku jsme rozhodně neudělali ostudu. A jsem si jistý, že to děláme správně, protože takhle není běh jen samotářská disciplína, ale má i ten řekněme "vyšší" společenský rozměr :-) Moc gratuluju, těším se na další vylomeniny! tb

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Peto, uprimne se tech Tvych a Vasich "vylomenin" zacinam obavat:).. Jeste, ze mate pochopeni a nektere rozmery akci "adjustujete" na uroven nejstarsich clenu spolku.. a spolu s Cimrmanem.. tem slabsim pocitate pomaleji:)..
      Mylim, ze Tvuj vykon je z kategorie nejen snu, ale i hollywoodskych dojaku:), tak je to spravne, tak to ma byt!
      Uzivej si to na plny pecky, my ostatni ti to vic nez prejeme. Zaslouzis si to!
      PS. Fakt se zase tesim na nejakou pitominu, co Vas napadne.:)
      12:)

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. :).. Dik Mirku za vsechny..
      Dej se do poradku.. a treba za rok?? :)
      MSF! 12:)

      Vymazat
    2. Rozhodně ne. Zůstanu u těch svých krátkých (čím dál pomalejších a čím dál kratších) zrychlených přesunů.

      Vymazat
  9. Moc pěkný výkon, nestačím zírat. Tímhle tempem zlepšování půjdeš za rok taky už přes 200. Moc gratuluj!i

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Romane.. poprskal jsem si monitor!! TY JSI SPRYMAR!!
      Myslim, ze tam sice par km rezerva je (v optimalnim pripade a optimalnich podminkach.., ale rozhodne jich neni 18:)...
      TASS je splnomocnen prohlasit:), ze je to muj zivotni vykon a prostor pro zlepseni je maly, neli zadny..
      To ovsem neznamena, ze pokud to jen trochu pujde, ze nebudu v dalsich letech bojovat jako lev!
      Vsemu zdar! At nam to beha!! 12:)

      Vymazat
  10. Zdravím , malý dotaz , jaká je spokojenost s botkama HOKA ? Co jsi použil za model ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musim se priznat.. Hoka mam dvoje.. oboje castecne dotrhane po trailech. Vzal jsem si (silnice, i kdyz ja mezi nima rozdil nevidim) na poslednich cca 35 km ty "o pul cisla vetsi".. Neslo mi to v nich dobre..:)
      Vetsinu jsem naprosto v pohode s obcasnym promazanim odbehl v Brooks - Summons. Nevzal jsem si ani Asics Kayano.. Proste radeji boty, co v nich beham do prace a z prace..:)
      Ale jinak mam Rapa Nui 2S Trail.. spokojenost, papuce.. ovsem nesmi byt mokro a blato na trati.. jinak se plne projevi heslo hoka: "Time to fly":)
      At se dari, at to beha, 12:)

      Vymazat
  11. Jeste jednou velka gratulace!! Krasny vysledek! Moc me mrzi ze jsem tam nemohla byt taky.. Snad se zadari nejaky dalsi rok. Mela jsem ted nejakou krizi a malo motivace. Tvuj krasny vykon me jakse patri "nakopnul" tak snad jeste neco natrenuju do novorocni 24ky.. Akorat jsem zjistila ze ATY maji "bronze medal" takze kdyby se mi zadarilo zabehnout neco pekneho tak se mi to bude i pocitat jako kvalifikace na MS ci ME, takze dvojnasobna motivace.. No jinak ty voje pisnicky, to mi pripomina jednu co mam na ipodu, zpiva se tam ze dnes nebudu nic delat a dam si nohy nahoru, taky super motivacni pri behu ;-) Tak jsem se pekne zasmala. Jo jinak ja si tedy taky myslim ze na 200 km mas ;-) tak se hlavne necim nezadus az to budes cist. Doufam ze se nam brzy podari se na nejake bezecke party sejit. At ti to beha!! Nika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niko! Verim, ze se vam silvestrovska bezecka party v Arizone nalezite podari a ze se nenechate nejakym starikem predbehnout! .. Urcite verim, ze nejaka spolecna akce, vyjde.. treba ta loterie na nejdelsi sebeh na svete:).. nebo neco jinyho..
      A pak jsem si jisty, ze vas pritahnout evropske trailove ultra. Tak jen, abych jeste v te dobe byl schopen popobehnout:)!
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  12. Gratuluji Honzo!bubo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik.. Vsak kdybys videl Janu, jela jak motorova pila..:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  13. Ahoj Honzo,
    čtu tady zprávy a koukám že už děláš brigádu, aby ses mohl příhlásit na WS.
    :-). (V Prokopském údolí... hasiči museli likvidovat velký požár...).
    Pěkné dny, Radek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Randku, ty mi davas!! Na Divcich hradech jsem ted nebyl, dneska jsem bezel do prace po silnici (prokopakem), ale urcite tam zabrousim o vikendu. Och ti pitomci s rachejtlema.. Vsechno vyschly na troud a oni delaji ohnostroje..
      Na druhe strane se jiste zapojim do brigady!:) .. Hodiny na WS je potreba odpracovat:)!
      MSF! At to beha a proboho at nikdo nic nezapaluje!! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...