neděle 7. února 2016

Jak Honza ke kamarádům přišel, aneb začátek mojí cesty k horskému ultra:)

Čas od času se zvedne opona a člověk má šanci se nečekaně vrátit "v čase" a podívat se na rozhodující momenty ve svém životě, které v té době (pochopitelně) vůbec nevypadaly jako rozhodující..:). A to je na tom všem to nejkrásnější...

V pátek mi totiž napsal Pavel Veverka Sudetský (VS), že při úklidu počítače narazil na fragmenty video sekvencí z naší první sudetské výpravy a že pro mě "obratem" vytvořil video, na oslavu naší první akce a hned mi poslal odkaz. Málokdy se mi stává, že jsem jedním z hlavních aktérů "celovečerního" filmu (celkový čas v minutách je hasičsko magický: 3:33) a tak se musím podělit:).

Pro lepší pochopení začnu možná maličko dříve.. V červnu 2013 se mi nečekaně ozval (v té době ještě neznámý) Pavel K. ,jestli bych -- týden po Silvě (!) -- se s ním místo jeho parťáka neproběhl na 2.etapě horské výzvy. Ano, je to přesně, jak říkám, odjakživa jsem byl takový YES-man.:). Souhlasil jsem a bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí.. Z Pavla se vyloupl -- přesně jak jsem čekal -- zkušený horský vůdce, pohodář, nebyla to žádná prsatá blondýna nebo úchyl:). Moc jsme si společný běh užili a já se od té doby pyšním titulem "Veverka náhradní", coby náhradní člen týmu Veverka express.:)

Rok 2013 byl pro mě běžecky nesmírně převratný, v srpnu jsem uběhl svoji první stomílovku (Leadville 100M). Vrátil jsem se takový rozpolcený. Na jedné straně to byly skvělé zážitky, zároveň jsem si přiznával, že já se svoji závratí, nedostatkem zkušeností, kilometrů, zdatnosti a bůhvíčeho dalšího potřebného..asi standardně náročná horská ultra nebudu běhat.

V tomhle rozpoložení mě v září, 2013, necelý měsíc později, zastihla první společná (poznávací) akce "Veverka express týmu",v Jizerských horách, viz následné video.



Chlapci mě v rámci výcviku vzali a donutili:) vylézt na nějakou tu skálu (konkrétně to byla Lysá skála).. Tedy v mém chápání to byl náročný horolezecký výstup:), pro znalce je to pochopitelně turistika. Ale nejen tím výstupem, ale i společným během v Jizerkách se všechno změnilo...

Dodnes jsem přesvědčený, že právě tenhle výlet byl přelomový.. I motiv blogu se změnil z rozkvetlé louky na hory v pozadí:), začal jsem (úspěšně) bojovat se závratí ... a hned jsem se (zatím tajně) rozhodl, že v dalších letech připravím a vyzkouším náročná evropská horská ultra....:).

Proto Veverkům patří můj velký dík -- Ultra zdar a kamarádům zvlášť!
12:)

Pár vysvětlení na závěr.

  • Modře je mapě značená tradiční modrá hřebenovka (odtud i název videa, jsme přeci v Sudetech)
  • Video sekvence je pro mě krásně památeční, ovšem -- muzika znalce naprosto rozseká:), neboť dle vysvětlení VS, onen kraj nese ve skautských a trampských ohlasech název "Island" a prý též průvodní píseň Miky Rivoly byla inspirovaná (drsnou) návštěvou Jizerských hor:).
  • Je krásné si povšimnout, že při sestupu ve spáře jsem uvázl za "ňadra", respektive za láhve:). Ten závěrečný sestup, kdy jdu opatrně po skále..potřebuje vysvětlení. Pod námi je totiž asi 50 m sráz a VS balancuje na jeho okraji a filmuje nás..
  • Povšimněte si prosím, že já jediný dodržuji sudetskou tradici kalhot pod kolena. Inu též pocházíme ze Sudet:).

22 komentářů:

  1. Tak to nemá chybu. Úplně je tam vidět to sebepřekonávání. :) Už aby bylo léto. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si hned zase slibil, ze musim co nejdrive, az sleze snih.. vyrazit do Jizerek..:). Leto k tomu nepotrebuju, koneckoncu..Island je Island!:)
      MSF! Islandanum.. zdar! 12:)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Myslim, ze je videt, ze i lezt ze schodu, kdyz pod sebou vidim "propast":)..LOL.. mi delalo neskutecne potize.. Ovsem.. To uz je davno za mnou!
      Kamaradum zdar! 12:)

      Vymazat
  3. Tak abych to taky "dovysvětlil": těsně před druhým závodem Horské výzvy v roce 2013 volal VP, který se právě "rekreoval" na vrcholu tureckého Araratu, že to nějak přehnali a tělo je tak zhuntované, že HV nedá ... najdi si nějakého náhradníka. A koho asi, neznám totiž žádného běžce !!! Jen jsem před nedávnem narazil na blog jakéhosi Honzy ... a tak jsem mu zavolal ... Díky Honzo, že jsi to tenkrát zvednul.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. svet je maly.. a o nahody tu neni nouze!:)
      Nebudu ti mazat med kolem huby a verejne vyznavat city:), vis to sam dost dobre, jak to je.. Ale na tom, ze jsem svoji neskutecnou zavrat prekonal mate s VP lvi podil:). Nejenom za to.. velky dik!
      12:)

      Vymazat
    2. Jo a na té stejné HV jsem vás oba potkala poprvé "na živo" :) Pamatuji se, jak jste (zatím co jsem čekala na parťáka, až doblije) proběhli kolem a já si říkala ... ty dva obličeje přece znám ... z fotek :))

      Vymazat
    3. No to bylo pro me tez prekvapeni! Vsak to furt opakuju.. svet je amly.. a ta setkani -- i jejich okamziky, ze?:) -- by divoceji nenaplanoval ani scenarista s podporou Algeny:).
      Tak zase nekde! 12:)

      Vymazat
  4. vypadá to, že Veverkovic jsou skvělí závraťoví/závratní? trenéři, budu si je muset taky někdy pronajmout :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)..Jani, myslim, ze se jeste z meho treninku (byt to bylo pred tremi lety) jeste plne nevzpamatovali..:)
      Ale pravda je, ze by asi dokazali poradit uplne kazdemu.:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  5. Ten zásek ve spáře tempo filmu trochu brzdí, ale jinak dobrý! :)
    Úplně nejvíc se mi ale líbí, jak jste se vlastně poznali, to je jak z románu... Ostatně jako i jiné tvoje příhody - už máš nakladatele? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. tos vystihl dobre.. ovsem na moje tehdejsi chapani to bylo dynamicke az az..:)
      Uplne nejlepsi bylo, ze ja jsem byl pritisknuty tesne na skalu, jako gumova prisavka.. Az jsem citil "tu drsnou krasu jizerske zuly":), no byl jsem jak kdyby me pucovali smirgl papirem.. No a Veverkonci tam kolem poskalovali na okrajich skal, fotografovali a davali cenne rady:).
      Ty zazitky jsou jak z Holywoodu, vcetne vsech setkani, od Stina, bratrancu veverkovych:), s "mym" bratrancem:) Martinem, pres t-birda a Maleho medveda.. I ta skvela internetovska seznamka s Leonou, Lubosem, Pavlem.. a koneckoncu i s Tebou:).. nema chybu! Myslim, ze se porad neco deje... a rada velmi dobrych prihod zde z pochopitelnych duvodu neni..
      Nicmene to na zadnou knihu neni.. Staci ze si ty svoje ptakoviny neumele davam sem.
      Tak zase nekdy!! MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
    2. Navštiv Valhalu, tam je žula hladká. :)

      Veverkové: Mohli bychom ho tam vzít, ne? :)

      Vymazat
    3. :).. klidek.. bratranci se jeste nevzpamatovali:)..
      a ja se tesim na poklidne probehnuti v Jizerkach..On uz si beztak VS neco vymysli:).
      MSF! 12:)

      Vymazat
  6. Krásné video! Vidím, že jsi byl na tom podobně a obdivuji tě, že závrať dokážeš překonat! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. nejlepsi je, ze muj "usar":), ktery vi, ze mi v detstvi pri operaci porusili centrum rovnovahy.. to velmi obdivne po americku komentoval:).. "Nikdy nerikej nikdy":)
      Vsak uvidis.. MSF! 12:)

      Vymazat
  7. Spolu s Barkley Marathons jednoznacne nejdrsnejsi bezecke video posledni doby. Nejkrasnejsi je ale ta legenda kolem. Rosi se mi oci uz jenom z toho, ze te znam, tak se i letos drz a smelym cilum zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. LOL.. jeste ted se smeju.. "nejdrsnejsi" :).. i kdyz asi podle zdeseni v mych ocich..:)
      Myslim, ze doby, kdy jsem mohl jet lanovkou jenom se zavrenyma ocima jsou davno pryc!! :).. Ma to ovsem i sve nevyhody a musim chodit kontrolovat i vymetat komin (posledne prisel tlusty kominik a neprotahl se vylezem na strechu).. Ale to za ten pocit vitezstvi stoji. Diky moc! Tesim se k Vam do Niedernsillu! 12:)

      Vymazat
  8. Naprosto skvostný a zábavný ... a takový trochu pro pamětníky, teď už bys to běžel jako srnka, o tom není pochyb! tb

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Obzvlast je vesele si na to vzpomenout spolu s ledopady, kde jsem nasledoval Tomase, co na piskovcich delal casto "zkratky".. pripadne je to znat i v sebezich.. Honza Bartas ze me nebude:), ale des se zmenil v kontrolovany strach:), i pri horsim videni ziskavam jistotu.. i v noci to dokazu relativne svizne pustit z kopce. To by driv znelo jako uplne sci-fi:). Dik za podporu! Reprezentantovi (t-birdovi) zdar! 12:)

      Vymazat
  9. To video je naprosto luxusní. Jednak krásně dokumentuje tvoje posuny a druhak krásně doplňuje tvoje starší zápisky. Taky musím konstatovat, že kamera, střih a post produkce a huba je na vysoké úrovni. Pochvala Veverkům. A navíc jsem zase o chlup chytřejší, že trampský název pro Jizerky je Island, to jsem nevěděl a hned některé věci začínají do sebe zapadat a další věci se samy vysvětlují.
    PS: na tu zkratku na pískovci jsem úplně zapomněl, to použiji při svém zápisku o Ledopádech, jak jsi přelézal ve 20m nad zemí zábradlíčko. dík
    Mm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. no hlavne me potesilo i to, ze jsem se "posunul" natolik, ze tebe to ani nenapadlo, ze na tvoji zkratku bych se pred par lety nedokazal ani podivat:), natoz ji bez okolku prelezt:).
      Diky vsem! 12:)
      PS. Urcite si to brzo sepis, dokud to mas zive v pameti. Clovek si ma svoje zazitky uchovat:).

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...