pátek 26. února 2016

Přerušované běhy, odvrácený Pomalý březen.. aneb vzhůru za Velkým kanárem!

Lidé většinou berou přerušení své oblíbené "činnosti", jako něco nepřirozeného, ale jak nás učili na v kurzu ML, je potřeba vidět věci dialekticky:). Ať už ten střih a přerušení způsobilo cokoliv.. moje zaběhnutí do lesa, hovory s domorodci, uklouznutí, nebo jednoduše čekání na Deri -- často se tím nálada změní.. Stejně jako jsem začínal běh s vycházejícím sluncem, přes mlhu a depresivní náladu na mostě, po zářivě jasný den a modrou oblohu na Václavském náměstí..
Nebo v sobotu. Deri si lehla u potoka na cestičce a nechtěla běžet. Zkouší, jestli se pro ní vrátím, připnu ji na vodítko, nebo dokonce nepoponesu:). Klasicky teriérka zkouší, co všechno jí projde, co všechno snesu..
Zatímco večer v parku, kde jsou ostatní psi, malé děti, když není vidět, tak mám horší pozici.. ale tady, tady jsem pevný jako skála. Volám.. "Poběž ty mrcho!" a už jsem od ní postupně 30-50-80 m a ona furt sedí. Děvka! Pískám a volám. "Nechám tě tady a sežerou tě medvědi"!!..
Nevšimnu si, že celé to divadlo sleduje jeden velmi pobavený divák ..starší turista, který nevydrží a svým vstupem se dostává hned na scénu.."To jste na toho pejska pěkně tvrdej.. Chudinka!".. Povídám, chudinka jsem já(!). Nechal bych ji doma, ale to by řvala tak, že by vzbouřila půlku Stodůlek. Vysvětluji -- Je to fenka, tvrdohlavý teriér, typická (žena) .. Má vzdorovací období.. Neví co chce a nedá pokoj, dokud to nedostane. Za chvíli bude lítat kolem mě jako blázen..:)
 
Chlápek kontruje -- Kdepak, to je malej pejsek, je mu zima a je unavenej.. A v tom se kolem prožene moje malé chlupaté tornádo a začne kroužit svoje bleskurychlé osmičky a vzápětí hupsne do potoka.. Jjo, snažím se to nějak shrnout. S bláznivejma ženskejma je to náročnější, ale za to se člověk nenudí:)..
V úterý jsem nakonec s kamarády neběžel noční pivní běh. Jednak by to bylo šíleně náročné v práci, sotva bych se stačil převléknout na začátku a na konci běhu:) a jednak mi moje trenérka řekla, že těsně před závody se nemají dělat punkové akce.. Nejlépe se teple oblékat a pobíhat decentně, abych neprochladl, nezranil se a šetřil síly na závod..
Slíbil jsem to obratem, ani ne proto, že slibem nezarmoutíš:), ale protože jsem to myslel upřímně. A tak když druhý den při plánovaném zpátečním běhu domů zjišťuju, že jsem si nechal doma bundu a že mám s sebou jen tenké tričko s dlouhým rukávem ze známé "zimní síťoviny"..:)..mám výčitky. Nakonec nacházím v práci ještě jedno tenké tričko s krátkým rukávem a běh je zachráněn.. Teda stejně byla mi zima, no jako sovětském filmu:).
Týden pokračoval stejně překvapivě jako pěšcový průlom v šachu:)... Jedna kolegyně v práci mi totiž začala vážně domlouvat, že jsem silně závislý na běhu a že bych to měl omezit. Zkusit, jestli prý dokážu měsíc neběhat! Chápete to? Prý, že u mě je to jako silný alkoholismus.. [No tím evidentně trpím taky:)].. Měl bych určitě zkusit měsíc neběhat -- podobně jako lidé podstupují test, zvaný "Suchý únor":) [během měsíce února nepijí alkohol]. Že by... "Pomalý březen" ??. No fuj! Tak tuhle myšlenku jsem okamžitě zavrhl, copak já jsem závislý na běhu? Vím, že bych to dokázal, ale ochudit se nějakým hloupým dokazováním :) o radost z pobíhání? O potřebnou sílu v nohách na náročná ultra? Ani náhodou..:)
Naštěstí jsem (ve stejný den!) se svoji trenérkou probíral nadcházející Transgrandcanarii a to mě zase vrátilo do normálu. Slyšet povzbudivá slova, že sice běhám pomalu, ale konzistentně, že se začínám postupně zrychlovat a získávám sebedůvěru v kopcích... A hlavně, že se nemám tolik šetřit:), ať na závodě lépe prodám to, co mám naběhané v přípravě..
A proto "Pomalý březen" přenechávám zavislákům, mě se rozhodně netýká! Blíží se Velký kanár, těším se jako malé děcko! Projdu si svoje loňské poznámky, připomenu si trať, osvěžím seznam věcí na cestu a začnu balit.


Život je krásný! Naším závislostem zdar, ultra zvlášť!
12:)






26 komentářů:

  1. Neco mi rika, ze prestat s alkoholem je o mnoho radu snazsi, nez prestat s behanim. Deri je devka k zulibani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Myslim, ze mas naprostou pravdu.. Prestat s alkoholem je naprosto jednoduchy. Treba ja jsem to zkousel uz nekolikrat..:). Ale prestat behat jsem od te doby, co jsem zacal, zatim nezkousel:).
      Deri se mnou (jako spravna zenska) .. neskutecne cvici!:). Ted tady jsme spolu v klubovne a dava mi jasne najevo, ze ona je ta nejdulezitejsi.. a je spokojena, protoze moje nejmilejsi manzelka tu neni:). Zeny, zeny..:)
      MSF! At se dari, at nam to beha! 12:)

      Vymazat
  2. Chudinka Deri :-) Ty Tvoje legendární běhy se síťovinou ... to už bys mohl rovnou otužovat a z baranďáku do centra plavat! Někdy je voda teplejší než vzduch, aspoň bys měl změnu :-) Hodně štěstí na Kanárech! tb

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. ty moje zapomnetlive behy..Jsi chtel rici, ze?
      Ale zase ukazuji a neprimo propaguji nase klubove heslo.."Co nemas, nepotrebujes!":)... I kdyz tedy musim rici, ze je lepe "to" mit.. ale da se i tak:)
      Dekuji, pripravuji si tradicni mapky, snasim (tedy nikoliv vajicka, ale) veci na hromadu a optimalizuji prirucni zavazadlo.. Tesim se na po-kanarskou hospodu! MSF! 12:)

      Vymazat
  3. Fuj, až mě z tý představy zamrazilo. Proč by si někdo dobrovolně takhle příšerně kazil karmu? Když čtu nebo poslouchám podobný rady a názory (byť třeba dobře míněný), vždycky se mi vybaví tohle: http://jokideo.com/what-to-do-with-your-opinion/ (takže si tak ;-) Kanárek bude zajímavým lakmusovým papírkem nadcházející sezóny, už teď se těším na zážitky!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. : nadherny navod! :)
      Jinak -- nejhorsi bylo, ze ta rada byla myslena smrtelne vazne.. To me dostalo:). Zavislak nejsem, ze:), ale kdybych byl, tak by me stejne nic takoveho nepoposunulo k normalu..
      Vsemu zdar! Nasim zavislostem a ultra .. zvlast! 12:)

      Vymazat
  4. Běžecká abstinence, to přece nejde najednou, takovým šokem, z 500 na nulu, čistě z lékařského pohledu naprosto špatně, pošli kolegyni k psychiatrovi, vždyť tě mohla zabít!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto, ano prave proto ma i nase HCiTB sveho lekare!A kdyz bude nejhur, budu vyuzivat sveho titulu "lekare matematiky":).. a rikat doktor rika, ze to delam spravne:).
      Vsemu zdar! Vyprave za velkym kanarem.. Zvlast! 12:)

      Vymazat
  5. Kašli na pomalý březen, to by byla skoro stejná blbost jako suchý únor. Nevím o nikom, komu by prospělo, že jen tak bez důvodu přestal běhat. A s důvodem? Taky ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... V téhle chvili mi vyskočí replika Donutila z Pelišků.."A komu tím prospějete, co?":)
      Jasně ani suchý únor ani pomalý březen.. Rozkaz zněl jasně..:)
      MSF! Ať nám to běhá! 12:)

      Vymazat
  6. Stačí, že se někdy musí vysadit neplánovaně, natož plánovat měsíc neběhat! To mi hlava nebere :) Takovej masochismus! :))
    Hodně štěstí na Kanárech!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) dik! Na Kanary se tesim.. Sice ted uz vim, do ceho jdu:), takze v nekterych pasazich to bude zajimave, ovsem .. tesim se velmi. Taky chci vyzkouset, jestli umim do zavodu take vlozit trochu vic toho zavodeni:).
      Pochopitelne, jako rybari nechapou zbytek populace:), tak my, co jim ucarovalo pobihani (na delsi dobu a delsi vzdalenosti) nechapeme ten "zkresleny" pohled ostatnich. Takova pitomost, ze? :)
      MSF! Ultra zdar! 12:)

      Vymazat
  7. Deri je skvělá, úplně to vidím... náš Eddie je teriér sice jen po mámě, ale má úplně stejné móresy :)
    Musím přiznat, že jsem o suchém únoru chvíli uvažoval, ale hned první týden jsme měli výjezdní setkání celé firmy a večírek měl jaksi větší váhu :) Stejně, přestat s alkoholem se dá kdykoliv, stačí si říct důvod - ale přestat dobrovolně s během, k tomu podle mě důvod vůbec neexistuje a určitě by se to dalo vědecky dokázat :)
    Tak držím palce na ten velký víkend v teplých krajích!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Videl jsem fotky, je to zlaticko! Ovsem dokazu si predstavit, kdyz si takovy menis terier postavi hlavu. To jsou potom ty prave boje:). Ale zase budes mit kamarada na kratsi vybehy a to se pocita..
      Rikal jsem si, ze v ramci utuzeni pevne mysli, dam mesic bez alkoholu, ackoliv to bude narocne, po navratu z kanaru je planovana bezecka hospoda.. Ale tak akorat, abych to stacil pred 24h:). U zavodu bych pivo nevynechaval. To by me mohli take z iTB vyloucit!:)
      MSF! At nam to beha .. Vsemu zdar! 12:)

      Vymazat
    2. Před, při a po závodě pivo není alkohol, to je třeba říct rozhodně a jasně :)

      Vymazat
    3. :) to zni velmi dobre! Budu se toho drzet hlavne v argumentaci doma..:)
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  8. Ano, ano, až zase půjdeme do hospody, tak si dáme židle do kruhu a zahrajeme si na terapii, něco ve smyslu "ahoj, jsem malý medvěd a jsem závislý na běhu" :) no ... ostatně, tak to v té hospodě vlastně probíhá, když nám to naše okolí v práci a doma tak nerozumí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) koukam zijeme v tom zakleti anonymnich alkoholiku:)..
      Ale zase, jak jsem ti rikal svoji historku -- AA etuda prinesla nasi instituci velky sek od nejmenovaneho producenta sladke vody:).. To jsou ty paradoxy..:)
      Ovsem na hospodu se tesim. Jen ted nevim, jak budu dodrzovat pripadny suchy mesic. No zivot je boj:). MSF! 12:)

      Vymazat
  9. Budu držet pěsti VN a VP, aby se vám přeběh ostrova podařil k vaší spokojenosti :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik! Na prebeh ostrova se velmi tesime.. VP uz ma ode me poznamky o hospodach a obchodech po ceste.. Ten tam jen posili ceskou stopu!:)
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  10. Pocuj Honzo, a nechces si radsej konecne zaobstarat nejakeho poriadneho psa, ktory nebude vzbudzovat v okoli sucit? Lebo skor ci neskor niekomu v okoli dojde trpezlivost (behas stale uprostred sidliska, kazdemu na ociach) a nahlasi ta nejakej slobode zvierat or nieco podobne za tyranie. A budes mat po Deri. Navyse mozno zakazu behat este aj tebe :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Jjo, je to rizikovy konicek..:)
      Navic znamy "pejskar" me vzdy zdravi halasnym pokrikem, ze tyram psa:), at na me zavolaji Kubisovou.. atd.. Coz me mozna poveseli, ale nekteri koukaji divne. Navic Deri ma tentence si pred lidmi lehat, nechat se hladit a vzbuzovat "soucit":).
      Neni to jednoduche pobihat s malou fenkou.. musim nacvicit, jak ji ponesu, az nebude moci.. 12:)

      Vymazat
  11. Koukám, nejsem sám, se kterým čubina hraje betla :-) Jo a velká gratulece ke Kanárovi! dav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Dik! Nic tak nepotesi, jako sdileni, ze ty nase nejmilejsi "mrchy" :).. s nami cvici stejne..
      Ty mas aspon vyhodu, ze nepoponasis:).
      Vsemu zdar! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  12. Ahoj, koukám, žes běžel Prokopákem, odkud kam to bylo, když poslední fotka je od Vltavy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) to je z moji temer pravidelne cesty do prace..:)..
      S malymi odbockami (zalezi na case).. bezim ze starych Stodulek na Vaclavak. A pochopitelne prebiham na druhou stranu (v tomto zobrazeni Barandovsky most) a pokracuji po cyklostezce a naplavkami k manesu, pak Lazarska, Vodickova:).
      Jjo, Prokopak je moje lokalita..
      MSF! At nam to beha.. tak se tam treba nekdy potkame.. 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...