neděle 16. prosince 2018

Slibem nezarmoutíš, aneb Dnes Nebudu Fňukat -- P100 snad naposledy:)


Letos se běžela 25. jubilejní pražská stovka a to po trati asi ze všech nejhezčích, ikonickými body vltavské a sázavské stezky. Na vítězné vlně podzimu jsem se rozhodl porušit svoje sliby.. Vím, vím, mnohokrát jsem si i tady slíbil, že noční verzi P100 nepoběžím. Vidím sám o sobě mizerně:), v mrazu se slzícíma očima ještě o poznání hůř, navíc popis trasy je ve velikosti písma vysvětlivek právních dokumentů a smluvních pokut:), takže si ho musím barevně vybarvovat a různě zvýrazňovat, abych bloudil minimálně..ale stejně bloudím, nevidím kontroly...

Mnohokrát jsem si slíbil, že zimní ultra, která jsou orientačního charakteru a začínají v noci -- nebudu běhat:)!!!! To, že jsem to zase porušil, ukazuje že i ve svém věku jsem nepoučitelné děcko:)  a že se pořád na krásu tratě nechám chytit. Také jsem si sliboval, že nebudu zbytečně na začátku pospíchat a "závodit"... ale navzdory rozumu stejně začnu zrychlovat a většinou s sebou někde majznu:), nebo si nějak jinak ublížím..Takže, je to tak, jak to je..:)

Příprava na P100 se nesla v tradičním duchu...  Patřičné zmatky, hodně práce, dodělávání věcí na poslední chvíli, k tomu ještě neplánovaná služební cesta.. Už jsem přemýšlel, že se moudře (proč jsem to neudělal?) vrátím k dětské verzi, k 60 km trati. Moje trenérka Míša mi ale nabídla, že v rámci svého sobotního 12 km lehkého tréninku se mnou poběží poslední úsek z Davle do Modřan, který -- nutno dodat -- má víc jak 45 km (!). Protože maminka a trenér(ka) mají vždycky pravdu, neptal jsem se, jak se 45km vejde do 12 km výklusu, ale jak z matfyzu vím, jistě existuje nějaká číselná soustava, či vesmír, kde to jde...:)

V pátek ještě pro jistotu konzultuji na MF Dnes s horoskopem, který je akci nakloněn, říká doslova: "Máte-li zlou tchýni, vyhněte se jí. Před odchodem z práce raději zavolejte domů a přesvědčte se, že na vás nečeká. Když ano, raději pracujte přesčas. Dostavíte-li se domů, budete podrobeni výslechu třetího stupně. Je žádoucí pobýt v přírodě, věnovat se kultuře a sami sobě."

To znělo silně inspirativně a tak v pátek připraven jsem zavčasu v Modřanech, abych si stačil "vybarvit" trasu, a tak nějak se na vše mentálně připravit. Míše ještě připomínám, že se sice budu snažit, ale .. že to nebude moc za světla.. po jejím odchodu začínám nějak víc bojovat se žaludkem a útrobami. Marně přemýšlím, jestli to byla rozlučková pizza se studenty, nebo chlebíčky z práce.. ale není mi fakt dobře.  Už i přemýšlím, kam a jak se postavit, Stín uměl i decentně zvracet.. já to vidím, že budu tak akorát zoufale blinkat:).. i když není úplně jasné jestli ta žaludeční anabáze nevezme jiný konec:).

Konečně je půlnoc, jsem hodně z toho rozhozený, neustále si dávám do pohotovosti papíry a naskládané papírové utěrky, abych je asi po kilometru použil. Když se v "mžiku" (závod je závod!) vracím na trať .. sotva popoběhnu kousek je tu tajná kontrola..Na ní zjišťuji, že nemám klíčový papír na zaznamenání kontrol, kde jsem ho asi zatratil, zasunul?:).. Už ho mám:).. zase dalších pár minut v háji.. a teď už tedy běžím.. a po všech těch zdrženích.. pozor je to fakt pár minut.. to v té závodní atmosféře beru jako hodiny.. a snažím se to dohnat zrychleným během..

Jak by dodal klasik.. výsledek se brzo dostavil..:).. ve spěchu ztrácím svoji navigaci, moji "Severku".. a začínám si říkat.. a sákryš.. po dalších 25 km ztrácím i itinerář trasy. Inu.. "když se daří, tak se daří":). Trasu si víceméně pamatuji, ale co si nepamatuji je poloha kontrol.. a za pár kilometrů už vím, že P100 pro mě končí. Mám 8 a pak až 10 kontrolu. Nemám itinerář, takže netuším, kde by 9. kontrola měla být, naslepo se mi vracet nechce.. navíc jak jsem očekával, tak jsem několikrát upadl.. noha mě začíná bolet víc, než by se mi líbilo.:(.

Všechen svůj, tak hezky "nahnaný", čas tak nechávám volně plynout a v podstatě klidným krokem docházím do Davle do útulné hasičárny. V chápání těch drsných, kteří dorazí do cíle i po jedné noze:).. tak já nemám úplně silný důvod skončit .. jasně nebyl bych klasifikován, chybí mi kontrola, ale mohl bych dorazit do cíle i tak.. Ale za měsíc chci běžet 24h, i tak jsem si nohu pochroumal víc než by bylo správné:)...Ještě nad tím trochu dumám, ale odevzdávám čip a už jen přemýšlím, jak se dostat do Modřan a domů.

Každý příběh má mít dobrý konec:). V hasičárně se ještě vidím s RIDem a pak s Jitkou.. oběma přeji štěstí.. a dozvídám se, že se dobré navigace se stejně jako dobří holuby ... vracejí:).. Prý někdo moji Severku našel.. Píšu Míše, že se v klidu může vyspat.. že jsem to zabalil.. ale ona mi téměř okamžitě nabízí odvoz, takže jsem brzo ráno ... nečekaně .. jako žárlivý manžel doma..:).

Říkal jsem si, že budu muset asi použít zadní dveře, protože D. nechává na noc klíče v zámku.. Ale není tomu tak. Vklouznu dovnitř, rychle dám sprchu a lehce pokulhávám, když jdeme s Deri na procházku.. [Tady si uvědomuji moudrost svého DNF:)] Když se potom s mojí D. bavíme, tak mi na férovku říká.. věděla jsem, že přijdeš už v noci, bylo mi jasné, že to nepůjde - jen jsem se bála, abys nebyl moc dolámaný..OMG! :)

Pamětní list, co jsem kdysi dostal od Leony, aby mi nebylo líto, že jsem nedokončil:)
Syn to vtipně komentoval, že ty prohry už mám taky dobře zmáknutý, i když kulhám, tak ani nevypadám moc sklesne:). Asi tak.. když se chystám na něco, co je ať už z důvodu mé výkonosti nebo zdravotních limitů:) .. na hraně .. tak nikdy neberu DNF tragicky. Štve mě to, o tom žádná.. ale teď speciálně mám jiné priority, než abych si dokazoval, že se umím překonat a jít za tu hranu:).

DNF v takové chvíli je skutečně zkratkou pro Dnes Nebudu Fňukat (!).. bylo to dobré rozhodnutí a patří to k věci. Trať (převážně po červené) si proběhnu sám.. a za denního světla.. a teď půjde o to se připravit na další závody, dát se do pořádku.. a zkusit si, jak nohy a mysl bude držet na 24h, která je za rohem..

Všemu zdar! Našim bojům.. i když nemusí být vždy vítězné.. zdar! Ultra? Zvlášť!
12:)

8 komentářů:

  1. Kdybys věděl, jak mě RiD potěšil, když mi říká ve chvíli, kdy jsme se míjeli ve dveřích hasičárny: "Máš vevnitř Honzu, tak ho jdi pozdravit!" A já na celou MINUTU!! uvěřila, že jsem tě dohnala. JÁ! TEBE!! Krásný okamžik, letmý a mylný, ale krásný :-D Tak třeba v příštím životě - nebo v nějakým jiným vesmíru :-).
    Děkuju moc za podporu, zasvěcení do fixového systému i materiální pomoc na trati. Odhodlaná jsem byla, ale dál už to byla pohádka jako od Grimmů :-). Ale co, pro jednu stovku si slunko nezahraje na schovku (doufám), ty máš před sebou MEGArok, takže z toho byl kvalitní noční trénink na tu čtyřiadvácu, snad bude noha rychle cajk a my budeme fit na ježíška :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. čas je neúprosný a teorie pravděpodobnosti též.. Takže, pokud jsi mě nedohnala teď, tak jsi mě jistě předehnala na další stanici, kam jsem se nedostal:)... a stejně tak se to dá čekat do budoucna.
      Našim plánům zdar.. a snad na POPu se uvidíme.. 12:)

      Vymazat
  2. Honzo, ty asi fakt budes musiet horsie vidiet. Pises to uz roky, ale som si doteraz myslel, ze si robis srandu :) Lebo takto dobre znacenu trat som este nezazil. Najma nocna verzia, ked stacilo ist podla odraziek, bola snad nezabluditelna. A ten papier som na starte hodil do vaku a uz nevytiahol. Nabuduce pojdem aj bez navi v hodinach, lebo to bolo uplne zbytocne. No ale ako pises, nebolo to len o navigacii, takze proste asi blby den, neklesal by som kvoli tomu na duchu :)
    Ale teda ma mrzi, ze sme sa nestretli, ja som ta cely cas vyzeral, ze kedy nas budes predbiehat, aj som sa po tebe pytal na obcerstvovackach, ci si uz neni nahodou vpredu. Tak snad niekedy nabuduce ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) DIK za mila slova! To ja nerikam, ze bych nejak bloudil, nebo ze by trat byla spatne znacena. Odrazky byly skvele.. nicmene, jak spatne vidim, tak se musim soustredit na to, ze bude kontrola, abych ji neminul. Coz se mi stalo:).. A taky samozrejme.. ty terenni nerovnosti (coz je vetsi problem) nekdy nevidim vubec:(. Ale to uz tak nejak patri k veci:). Kazdy mame neco sveho:).
      Jen me mrzi, ze jsme se nepotkali na trase..Na duchu neklesam, neni duvod. Asi kdybych bezel s nekym, tak by to melo vetsi sanci:). Tak jako tak, snad uz si to budu pamatovat. Nechodit v zime na "orientacni" zavody:). Neni to muj salek caje a nekonci to happy endem.
      Tak snad nam to vyjde jindy se sejit, popovidat a popobehnout. MSF! At nam to beha, 12:)

      Vymazat
    2. No to mas pravdu, tie kontrolne body by tiez mohli nejako oblepit reflexnou paskou, to by bolo uz potom dokonale. Mne asi dost pomohlo, ze som bezal s kamoskou a vzdy aspon jeden z nas tu kontrolu zbadal. Je skoda, ze ja ti bezecky nestacim, by som ti inak buduci rok mohol robit aspon v noci partaka a "hladat" kontrolne body :)))))

      Vymazat
    3. :).. na noc je urcite skvely mit spolubezce.. Ja si nestezuji, beru to jak to je, nekdy to sice zamrzi, ze s tim videnim i slysenim jsem na styru:), ale pak si hned clovek uvedomi, ze fakt neni duvod se litovat. Jsou na tom lidi o parnik hur.. a sportuji.. a vyrazne lip nez ja:).
      Takze at se dari! Nasemu usili a ultra.. zdar! 12:)

      Vymazat
  3. Hoď to za hlavu, držím palce do Athén! tb

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No musim dat do poradku nohu.. a naladit hlavu:).. na POPu nastesti bezime pomalu:)... A v Atenach.. uvidime:). Bude to jiste zajimava zkusenost... tesim se.. i kdyz ted to zni silene:).
      MSF! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...