středa 31. března 2021

Veselé nejen Velikonoce, ale i tréninky, aneb pomalý běh léčí všechno!

Školní areály i hřiště jsou u nás na Praze 13 dlouhodobě (co běhám) zavřené pro veřejnost... co kdyby na nich někdo třeba chtěl sportovat, že? :). V "mírových" dobách jsem občas přelezl plot a běhal po dráze. Ale teď ... v době hysterie a "cholery" to není možné, je to závažný přestupek a co kdyby byla na oválu nějaká babička (přelezla by také plot) a já bych ji (v případě vlastnictví viru) při případném objímání v meziklusu mohl ... potenciálně... nakazit. ... 

Takže se inovativně snažím běhat svoje usilovnější tréninky na silnici v údolí a krátké rovinky v "liduprázdných" časech na začátku parku. Při vyhodnocování mého trenýrkového deníku ne jednou zazněla věta, proč já mám zbytečné ... extra kilometry .. když mám běhat rychlejší 5-4-3, rovinky nebo "kopce"... Inu, odpověď je jednoduchá, milý Watsone:)... já tam (a zpět), kde se snažím běhat... musím nejdřív doběhnout.  Někdy je to kolem 4-4.5 km jedním směrem a tedy i 9 km extra...:).

Minulý týden na začátku (to ještě moje rýma měla decentní průběh), jsem takhle běhal rovinky na začátku parku. Co čert nechtěl, tak zrovna v době, kdy jsem odhadoval, že tam nikdo nebude.. přestalo pršet a u houpaček a na lavičkách se usadily tři maminky s hordou:) dětí, které mi už při druhé rovince začaly děsně fantit. Cítil jsem se jak na olympiádě, nebo jako při doběhu Western States. Potom se přidaly se smíchem i maminky... a já doma zjistil, že místo plánovaných 8-10 rovinek jsem jich uběhl 12:). 

Jak se všichni kolem skvěle bavili, tak mi to připomnělo památnou otázku mého (skvělého) učitele matematiky..."Smějete se na mě, nebo se smějete mně?" ... kterou se snažil odlišit "dobrou náladu":) v hodinách matematiky od posměšků na svoji osobu, kdy napřiklad pobíhal po třídě se šíleným výrazem a vykřikoval... "můj nos je počátkem systému souřadnic" a mával rukama jako regulovčík u vojenského přesunu... a my museli rychle odpovídat, jaké znamení má parabolická či mocninná funkce, atd. Tak či tak, pod jeho vlivem jsem já svůj dětský sen být lékařem okamžitě opustil:) a soustředil se na přípravu na MFF UK:). Z naší humanitně zaměřené třídy nakonec i pět holek vystudovalo techniku, nebo specializace navazující na matematiku. Ale to bych odbočil -- já si takovou otázku nedávám, naopak si to fakt užívám. 

O pár dní později to vypadalo podobně i v ulici (Do Klukovic), kde se snažím ostřeji:) běhat do kopce.. [Ne, že bych se nějak prudce zlepšoval, naopak mám pocit, jako v tom přísloví.. utopenému déšť nevadí:)]... ale snažím se.

Tak tam zase při hezkém počasí postávají zákazníci od "okénka" restaurací s pivem v ruce ... a taky jim to přijde veselé a zajímavé trousit poznámky k mému úsilí...:). Mě to spíš povzbuzuje, než by mi to vadilo ["Tak co? Vydrží/nevydrží? Poběží ještě jednou, nebo to s ním švihne?":)]... Jen kdybych tam mohl běhat častěji. V pátek totiž už mi nebylo dobře a v sobotu se mi i točila hlava, no tak jsem ostrý trénink vynechal a jen v neděli běžel s Lubošem kolem vody, protože pomalý běh .. léčí všechno:).

A se zbytkem si poradí dobrá nálada. Po cestě za Lubošem potkávám v údolí silnějšího chlápka, který se snaží sportovat s nordickými holemi. Ve tváři je celý brunátný a usilovně zapichuje hůlky do asfaltu... Vzpomenu na své dětství na Vysočině a na běžkařský žargon... a povzbuzuji ho slovy.."Skvělý! Pěkně pícháš!". On na to bleskově odpověděl: "Dík, ještě tak kdyby to řekla i moje stará!":)... To mě fakt rozsekalo...

Takže našemu úsilí zdar! Nic si z toho nedělejme, že občas je legrační třeba i směšné... I ten boj a úsilí je třeba si užívat. Podle trenýrkového plánu bych neměl běhat a měl bych se léčit. Což jsou dvě rozdílné věci. Beru proto boty a jdu. Pomalý běh... léčí všechno!

12:)

PS. Obrazem dokumentuji jarní proměnu mého psa (pejskové), Deri.. tedy Derivace...

Jak jsou zavřené i psí salóny (tohle pochopit chce fakt IQ, které nemám), tak na otázku, kde Deri přišla k tak hezkému sestřihu odpovídám podle vzoru paní ministryně Shillerové... "Nebudete mi to věřit... ale já jsem neskutečně šikovný na ruce! udělal jsem to sám!!"

  

6 komentářů:

  1. Otázka smějete se na mě, nebo se smějete mně. To je dilema každého mého "běhu". Od okolí očekávám, že oceňuje moje úsilí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslim si, ze je chyba se s tim zabyvat:). Uz jenom to, ze lidi kolem me maji lepsi naladu ... je v tehle dobe "dar"...
      Pokud okoli ocenuje nase usili ... k nezaplaceni! [Na ostatni veci je tu mastercard:)]
      At se dari, at nam to beha! 12:)

      Vymazat
  2. Pomaly beh leci vsechno! U me to strasne funguje:)
    Pani Pejskove to moc slusi.
    Poznamky k memu usili me take povzbuzuji nez-li vadi. Smeju se vsemu. Nedavno me strasne rozesmalo na jednom bezeckem blogu,kde behaji a pisi dva ,pri radach jak se ted oblekat,ze je dulezite miti hlavu v teple, a ze ani kdyz pan pri behu zkusil intenzivne premyslet ,aby ji zahral,tak to nepomohlo:)(myslel to vazne)
    Behu a usili zdar!
    Vesele Velikonoce:)
    :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... diky.. Deri je prava zenska... kdyz na ni ostatni mluvi a rikaji, jak ji to moc slusi, tak je pysna:).
      Ona je svym zpusobem takova reklama na "pejska"... se mnou na prochazce je mila, posloucha, na povely vali sudy a skace, predvadi se... Ovsem malokdo tusi, ze je to pravy Jack Russel Terier a JRT je silne aktivni, rekl bych hyperaktivni plemeno. Kdyz dostane svoji davku behu, kilometru, prochazky a pretahovani o cokoliv..Tak je to nejhodnejsi pes na svete:), ale jinak je to otravna mrcha:).
      Jinak ja si hlavu chranim vzdy... mozna az prilis, ale na zanety dutin, usi... trpim od detstvi, navic ja potrebuji fungovat v praci:), takze o behani bez cepice, celenky, ci jeste extra satku... bych si nedokazal ani pomyslet.:)
      At se dari, at nam to vesele beha.. a Vesele Velikonoce!!!
      12:)

      Vymazat
  3. Deri ten letní střih moc sluší, takže jsi opravdu neskutečně šikovný na ruce :)) Ať se Ti daří s trenýrkáčem ;-)
    JiříkK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíro, Deri děkuje a pozdravuje.:). Určitě by ses smál, protože ta moje mrcha (Deri)... pozna, když na procházce lidé říkají, "jak jí to sluší":)... naparuje se, jako by říkala... no jo už ty odrosty byly hrozný, musela jsem zajít ke kadeřnici..:)
      S trenýrkáčem dělám, co můžu... Nicméně, žádný zázraky se nedají čekat... z trabanta porsche nevytvoříš:)...
      Na druhé straně si říkám, OMG, jak bych asi "vypadal", kdybych se tolik nesnažil.:)
      MSF! Ať nám to běhá, 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...