pondělí 2. prosince 2013

První advent, aneb cukr času)

Začal adventní čas a je moc dobře, že jej mohu začít v klidu.. Svoji radost o své nadcházející účasti na Western States 100M jsem rodině a nejbližším okamžitě zavolal [Stín nejdřív nebral telefon a tak se to paradoxně dozvěděl poslední:)], kamarádům jsem napsal mail, hned si to napsal na blog, řekl jsem to všem, co to chtěli slyšet i těm, co je to vůbec nezajímalo, a i těm, co to vůbec nechtěli slyšet:)... Doma jsem sice neuspěl s nabídkou [kvalitního...:) a] krásného večera před TV s filmem "Unbreakable: Western States 100M":).. Ale můj trenér, věrná Deri to se mnou ráda v naší klubovně skoukla, celá radostná kousala kostičku a plánovala se mnou..:)

Vlastně je to symbolické, velkou část týdne jsem bojoval s bolestmi v pravé i levé noze (achilovka a bůhví co ještě..), ale stejně (alespoň decentně) jsem se snažil pomaloučku běhat. Ve středu mi Lucka (moc díky!) poradila, jak bolest úspěšně převálcovat... doslova a do písmene, pomoci válečku, jsem si masíroval achilovky a lýtka a ejhle!! ... Bolelo to sice fest, ale po 1/2h ta bolest ustupovala a já vlastně došel k rozhodnutí další den běžet do práce, atd.. Čímž se znova ukazuje, moje začátečnictví, rozměr nadšené lamy.. Ve velké euforii jsem telefonoval a psal kamarádům, že je to neuvěřitelné, jak válečkování a automasáž funguje... Skvělý léčebny postup, atd.. No a unisono se dozvídám, že je to známá věc, že to ví každý běžec:)... A tak jsem se znovu ujistil, že navzdory naběhaným km jsem stále v kategorii, "běžec-začátečník", nadšenec..:). Nicméně, na tom není nic špatného -- vzpomínám na léta na našem hlineckém gymnáziu, kde většina naší třídy v prvním ročníku maličko uměla německy... Jediný Jirka byl začátečník.. A tak hodný učitel němčiny, který nám vyprávěl o všem možném, jen nás neučil (a nenaučil) německy.. se soustředil a každou hodinu (až do maturity) pravidelně zkoušel Jirku, protože on "začíná":). A zatímco my všichni jsme zůstali na úrovni prvních lekcí němčiny z učebnice pro žáky 7 tříd, tak Jirka se nakonec i německý domluvil... Možná proto se za své "začátečnictví" vůbec nestydím, naopak si jej jistým způsobem "hýčkám" -- věřím, že mě udržuje ve střehu a nedá mi polevit:).

Proto nebylo divu, když jsem se v neděli maličko zapovídal s jedním "začínajícím" běžcem a on mě zařadil mezi ty, co jistě běhají už "roky"... tak jsem mu v první chvíli oponoval a snažil jsem se říci .. kdepak.. to já ne.. ale pak jsem si uvědomil, že vlastně už opravdu běhám "roky".. vždyť jsem začal v lednu 2009 a na pomyslném tachometru je přes 18 tisíc km.. Jak ten čas běží, přímo utíká a pádí:).. Jak celou tu dobu sbírám km a navlékám je na šňůru po většinou velmi příjemných pocitů a zážitků, tak si ty proběhané měsíce a léta vůbec neuvědomuji.. Je zajímavé, že ty běhy, které třeba nebyly úplně příjemné na počátku, časem nějak "sládnou", asi jako vzpomínky chlapů na vojenskou službu. Stejně já -- hrdý držitel modré knížky:) -- vzpomínám na vojenskou přípravu na VŠ. Určitě to byl šílený opruz, ale po těch letech, když se člověk poslouchá, tak má pocit, že to byla jedna velká legrace, od rána až do večera..:)

Těším se na ten vánoční čas, těším se do dalších let a km... Obzvlášť, když si uvědomím, že po čase se i ty přetrpěné km stávají děsně rozvernými, veselými a zážitkovými.. včetně vzpomínek na občerstvovací stanice delších ultra (tak tady... a tady taky:)... tady všude jsem zvracel/kolaboval), městské běhy (aaaa..tak tady mě přepadly střevní potíže:) )...

Je dobré vědět, že vlastně většina z nás teď žije a běhá ve "zlatých" časech..:)!!!

Pohodovému adventnímu pobíhání zdar! Ultra a kamarádům, zvlášť! 12:)

PS. V rámci nácviku úpravy a úklidu běžeckých stezek jsme v neděli s Deri uklidili i velký kus parku:), a začali tak advent, jak se má.. Všude u nás visí adventní věnce, i Deri má svůj:)..

PPS. Lidé mají o adventu k sobě blíž... Ale zase když uvidíte při svém víkendovém běhu někoho vedle cesty na bobku.. Tak se ho účastně neptejte, jestli něco nepotřebuje..:).. Mohu potvrdit, že nic nepotřebuje..:)

10 komentářů:

  1. ...v Indii jsem zjistil, že ani ten papír není třeba...:-). Jen je třeba ruce rozlišovat.
    Radomír

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :), je jasne, ze obecne se da spousta nezbytnosti uspesne odstranit..
      Ale fakt me to rozesmalo... jestli neco nepotrebuji:). Inu nejsme na tom spatne.. lide se staraji a to je dobre! MSF! 12:)

      Vymazat
  2. a jejda takze ty uz si to videl, a to sem si rikala jakej skvelej tip na film budu mit az nas prestanou bavit pohadky:). badu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) mezi nama, ja to videl uz asi po ctvrte a klidne a rad to jeste nekolikrat uvidim..:)... MTNNCS!

      Vymazat
  3. Teda tu fotku krásný boudičky s věncem jsi sem neměl dávat !! Sára pořád kouká na počítač, něco kráká o stěhování na jih Prahy a že by brala klidně i jen boudičku nebo jen věnec jako hnízdo. Možná 11.12.13. ve 21:12 s Tebou poletí domů i Sára. A já budu sirotek. :-('(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) to ji musime rozmluvit!!! Deri je desne zarliva, to by nedopadlo pro Saru dobre:)!
      MSF! 12:)

      Vymazat
  4. Honzo, ruku na srdce. Kolikrat je Deri ve stylove boudicce a kolikrat v peshousu? Vsadim se, ze kdyby se tam Sara nastehovala, Deri to sotva postrehne :-)) (ale vysperkoval jsi ji pekne, o tom zadna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :), ty ji mas prectenou a znas dobre realie:)....
      no jak je zima, tak je pes-house, aneb nase klubovna:), hlavni utociste...ale jak jen trochu vysvitne slunce.. tak boudicka to jisti..:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  5. To mi pripomina boudu nasi April: dlouho a peclive jsme ji s kamaradama kreslili, sestavovali a zdobili, nakoupila jsem seno, aby ji 'v loznici' (jo, ta bouda mela mistnosti) nebyla zima a vonelo ji to tam... Ta nema tvar se ovsem pred spanim casto vloudila k nam do obyvaku a jen tak mimochodem si ustlala pod schodama, bouda nebouda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pravda... ted si uvedomuji, ze alespon par rovnit a vzorcu musim obtahnout... Takhle se nektere dulezite hodnoty a distribucni funkce vubec (!!!) nedaji precist..:).. Jak se to potom ta Deri je ma naucit, ze? :)
      MSF! Ony si to ty psi holky umi jeste vic uzivat.. A ta moje? Ta je jeste tvrdohlavejsi.. Inu terier, je terie.:) 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...