pondělí 5. listopadu 2018

iTB na školním výletě, aneb SUM (Strom Ultra Maraton) 2018:)

Nějak delší dobu si uvědomuji, že naše skupinka HCiTB (HC jakože hard-core, jak jsme si občas veselou zkratkou říkali) už spolu delší dobu někde pořádně nepopoběhla.. Prach sedá na plánech proběhnutí českých svatojakubských cest, oběh Plzně a návštěva Karla se také neuskutečnila, přes cimbuří v Jizerkách se (naštěstí) také neskákalo.. Pivní páteční běhy jsou úplně zapomenuté... Ale to jsem nemohl jen tak nechat být.. a ve slabší chvilce jsem postupně chlapce, tedy "plantážníky":) přesvědčil, že bychom mohli společně popoběhnout kolem Vlastibořic, kde SUM (cca 50km) nabízí takový milý švédský stůl všeho, co si já představuji pod kamarádským běžeckým výletem. Trať má skvělé téma, 25 významných stromů v okolí, které je potřeba najít (žádný strach, je k dispozici jak GPX trasy, tak neskutečně krásný a osobní popis tratě), hezká zvlněná krajina kousek od Liberce.. jak už to bývá, malý závod (do 50 lidí) s osobitým kouzlem a skvělými a nadšenými pořadateli (na stanicích pivo!). [Doporučuji knížku s popisem trati nezničit, detailní itinerář trasy s velmi osobním popisem a poznámkami k historii stromů.. to je fakt nádhera:).. díky Dušane!].

Prostě SUM se v tomhle období ukázal jako ideální místo na restart našeho pivního kroužku. Nakonec nás z Prahy jede víc, a tak po internetovém dohadovaní, kdo s kým a jak -- volím variantu chlapci a děvčata zvlášť.. tedy Malý medvěd a já s TB, a Jitka s Ritou. Abychom se v běžeckém poznali, pro jistotu všem říkám, že budu na Florenci čekat v modro-šedých barvách a v puse místo růže budu držet vavřínovou větvičku. Myslím si, že rychlá identifikace pomocí vavřínové snítky nám pomohla se dostat včas na start. Už to potkávání a vítání se se známými je jak z Formanovo filmu. Já v nastupující stařecké demenci:) poznávám sotva každého druhého člověka, ale to nevadí, vím, že bude hůř a tak to nesu velmi optimisticky.

Na malých závodech je pořadatelský briefing vždy moje libůstka. Typicky člověk slyší, že trať je stejná jako vloni, to že Franta minule zabloudil nebylo kvůli špatnému značení, ale protože Franta je debil:), případné změny jsou popisovány s grácií VS, který přešel Pamir pomocí "detailní" mapky velikosti 10x15 cm..:)

Na SUMu jsem byl také mile potěšen - pořadatelé upozorňují, že na cílové rovince v restauračním zařízení je zakázáno sprintovat a předbíhat:) a že Dušan K. běží, proto je dobré se držet za ním:), aspoň se nedá zabloudit. Doporučují, ať ho radši nikdo nepředbíhá, on bude šťastnější a pak je potřeba, aby asistoval u doběhu v hospodě:).

Nakonec běžíme genderově odděleně, Rita s Jitkou a my ve třech - Malý medvěd (MM) to s bolavou nohou pojal turisticky. Celkově jsme takový sdružení lazarů, kteří se čirou náhodou sešli na startu ultra:). Nicméně MM s málem ulomenou nohou si dává 37 km procházku:) a všichni ostatní jsme se v pohodě doplácali do cíle.
Na startu mě Veverka Sudetský(VS) i t-bird (TB) uklidňují a vykřikují, že to vyklusáme na pohodu:) -- VS je prý z formy, TB bojuje s virózou a po cestě to možná zabalí:). To miluju.. Sjezd marodů, kteří ve finále budou celkem svižně běžet. Přesně, jak je odhaleno ve Švejkovi: "Das ganze tschechische Volk ist eine Simulantenbande!".:).  A tak jim já ani moc neříkám, že jsem asi někde po běhu prostydl a že mě celkem fest bolí achilovka a plantární šlacha a můj došlap na levou nohu to je pravé peklíčko:)...
Ale přeci oba řekli, vyklusáme to.. a pomalý běh léčí všechno..:).  Začátek sice vybíháme s celým peletonem téměř v čele, brzo se vymlouvám na prostatické obtíže:).. a získávám cenné minuty abychom trochu zpomalili:).

I když jsme spolu naběhali spoustu kilometrů a semleli všechno možné..Určité věci jsou tradiční kotvou našich běhů. Například to, že já mám nejméně naměřených km a nejhorší průměrnou rychlost, i když v podstatě běžíme spolu:)... To se pak TB závodí, že? To se jinak připravuje na 24h, na Spartatlon.. když za stejný čas, jako já uběhne o 5 km víc, i když je opravdu kousek přede mnou:)..:).
Chlapci rozebírali nahý běh známého ultra guru, a protože jsem měl takový pocit, že mu to trochu závidí:), tak jsem navrhoval, že mohou jít do toho postupně.. třeba by teď pár kilometrů běželi nazí v horní půlce, pak zase v dolní, případně aspoň vyzkoušet stažené kalhoty, ať zažijí příslušné pocity exhibicionismu, třeba to potom budou lépe chápat:). Při jejich významných pohledech a ťukání na hlavu jsem přešel k morzeovce a k vděčným vzpomínkám na vojnu.. Já hrdý majitel modré knížky jsem absolvoval vojenskou přípravu na MFF UK.. Vyšlo najevo, že VS byl také spojař, a tak přestože "nepřítel naslouchá".. jsme si při běhu přes pole se slzou v oku zavzpomínali na správné používání radiostanic Astra, pobíhání se spojařskou cívkou a na předpisová hlášení.. "jáma jáma jáma, zde stůl stůl, příjem" :).. Čekal jsem, že vzpomínky na vojnu chlapce dojmou a zpomalíme do chůze a dostaví se konečně léčebný efekt VPB (velmi pomalého běhu), ale opak byl pravdou. VS vzpomínal na své atletické mládí, na závody na běžkách a v bazénu.. a pod vlivem závodních vzpomínek chlapci začali nenápadně zrychlovat. 



Když to vypadalo, ze i navzdory brzdění 12Honzy:) můžeme dokončit pod 6 hodin.. tak Veverka S. nás nutí vybíhat kopce s tradiční horalskou poznámkou.. "Rovinky běžíme!!" :)..Ale jo, byla to neskutečně barevná akce, nádherný závod, skvělá atmosféra, rád bych zůstal, ale povinnosti mě dostihly i v odloučených lokalitách... A tak brzo po doběhu to balím a s TB spěchám do Prahy.

Noha při výstupu a při došlapu z auta bolí jako čert.. Neběželi jsme zas nijak extrémně rychle to ne, ale zase, že by to byl pomalý léčebný běh, po kterém moje tělo toužilo:),  to ne...
Proto v neděli po ránu jsem namazal staré nohy léčivou mastí, beru dceru a línou mrchu — aby nedošlo k nějaké mýlce, myslím tím svého psa, Deri(vaci).. — a jdeme běhat. Pomalý běh skutečně léčí všechno :), rány, šoky, kuří oka..vše vyléčí nejen kola-loka, ale i pomalé pobíhání:). Skutečně, večer už našlapuji skoro normálně.. a dneska?.. "hop a zdravý mraveneček ráno skáče z postele".. do práce už zase táhnu věci na běh domů.. běhat se musí.. i když to ještě bude pomalejší a léčivé..:)

Všemu zdar! Lokálním závodům se skvělými pořadateli zdar, ultra zvlášť!!
12:)

PS. “SUM”, aneb Strom Ultra Maraton.. je opravdu krásný proběhnutí, skvělý nápad, nadšeni pořadatelé, to pivo a koňak na trati? Ještě teď se mlátím do hlavy! Proč jsem se jen rozhodl držet suchý listopad? Taková pitomost!!:)

8 komentářů:

  1. Krásný proběhnutí to bylo, díky za něj! Měl jsi říct, že Tě něco trápí, ale Ty radši tiše trpíš, abys měl tenhle závěr na blog, je mi to jasné ... :-) rychlé uzdravení přeji, tb

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. No tak ja jsem porad (tedy ne tise:) ) .. cekal, ze se ten, co je uplne z formy.. a ten, co ma silnou virozu... zpomali!:)
      Ale je videt chlapci,.. asi jste i zpomalili, ale porad jste byli vyrazne rychlejsi nez tempo VPB (velmi pomaleho behu).. Ale verim, ze uz jsem OK, vcera z prace, dneska opet "pracovni cesta":), tak to vidim pozitivne.. Musime zase aspon obcas spojit nase cesty do Vraneho..:)
      MSF! Nasim planum zdar! 12:)

      Vymazat
  2. Trochu mě mrzí, že jsem tam opět nebyl (vzdát hold stromům ultra během je skvělá myšlenka), ale stejně jsem byl po BLK docela poničenej :) I když do lazaretu bych tak asi dobře zapadl :)
    A tu Plzeň stejně jednou oběhneme, je jedno kdy, ale oběhneme :)
    Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Naprosto chapu.. nicmene, myslim si, ze bys byl platnym clenem lazaretu!
      Ten obeh Plzne me osobne velmi mrzi..Ale verim, ze se na jare ukazeme! Budu na tom pracovat:)! At nam to beha, spolkovemu zivotu.. zdar! 12:)

      Vymazat
  3. Kdybys jen věděl, jak mě mrzí, že jste mi rozbily mé socializačně kompenzační plány! :-) Krásně jste si to odběhli, na nás už koňak nezbyl, nezbyla místy ani cola... ale bylo to krásný, za rok repete, ne? Už budu vědět, co mě čeká, třeba nebudu taková bludička :-) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vim, vim.. omlouvam se.. a sypu si popel na hlavu. Vzpominal jsem si, jak jsi zninovala svoji nocni muru ze skolnich vyletu, ze s tebou treba nebude chtit nikdo sedet.. No a ja jsem jednoduse vzal roha:)!
      Ale omluvou mi budiz pracovni povinnosti, vsak se vsichni budeme druzit na POPu, nebo pri vanocni besidce!:)
      At se dari, at nam to beha.. a at te tvuj trener neznici:). 12:)

      Vymazat
  4. SUM je opravdu zcela mimořádná akce, a mrzí mne že jsem mohl letos jen zpoza kanálu sledovat vaše hledání velkých stromů. Ale když Tě tak čtu, tak bych stejně běžel sám v VPB.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. no mozna bychom bezeli spolu vsichni pomaleji..I kdyz jak te znam, jako gentleman bys bezel s Jitkou a s Ritou..
      Byl jsi s nami stejne, protoze velky VS ukazoval, jak jste sebehli z trati a ziskali extra 2 kilometry:).. a ty jsi nerekl ani pumpicka:)... a uz jste se vraceli..
      Tesim se na spolecne probehnuti a historky z poza kanalu! At nam to beha! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...