středa 7. listopadu 2012

Běžecké skloňování/časování

Když hlava blbne, tělo umdlévá a naděje i duše slábne, obracím(e) se k různým trikům a mantrám.

Je to normální, každý si pomáhá, jak může. Někdy mi ten můj "boj" [nepřekládat do němčiny prosím!] přijde heroický až pateticky, jindy doslova pathetic tedy, řekl bych směšný:), ale vždycky je to boj.

Zrovna v neděli se koukám do běžeckého deníčku a bliká na mě krásných symbolických týdenních 100,10 km -- až jsem si říkal, jestli i nepřidám za desetinnou čárku tu jednu nulu, kvůli přesností a symetrii :)... ááááá s úlevou si notuju...už jsem zpět, už je přede mnou jen pohodové běhání, jednosměrky, dvojsměrky, občasný výlet za hranice všedních dnů, na Karlštejn či něco nového objevit a proběhnout.

Ale kdepak. Jenom jsem to svým "oddychnutím" přivolal:). Nevím, jak vy, ale já bych celkem přivítal, kdybych se nemusel pořád jen "zocelovat":) a mít chvíli klid, ale zrovna, zrovna jako na potvoru tenhle podzim je náročnější, než bych chtěl. Brzo po ránu se vykopat a venčit Deri, lenora teď moc nechce běhat -- vždyť to říkám, ta lenost je ve vzduchu, aspoň u nás v naší technické místnosti:) -- a pak se nutit/spěchat na jednosměrku? No dlouhodobě pěkný ultra...

A tak když díky včerejším odpoledním zmatkům, práci do pozdní noci či do ranních hodin najednou zjišťuju, že jsem dneska NEBĚHAL (!) .. a sákryš... a už se to veze... jeden neplánovaný den bez běhu je tady a člověk se musí mít na pozoru!:)... Proto ještě teď pár minut před půlnoci pro jistotu začínám svoji novou ujišťovací běžeckou mantru:
     Kdo jsem já? ...Běžec..
     Běžet se mi co? ... Chce..
     Co se mi chce? ... Běžet..
     Co dělám rád? ... Běhám..
     Co jsem dělal včera? ...Běhal.
     Co budu dělat zítra? ...Běhat.....
..........

Naším bojům zdar! Ultra zvlášť! 12:)
PS. Co vy? Taky boje, nebo pohodička?

24 komentářů:

  1. Zde ultra(zbabělec). O skutečném ultra se mi sice zdáskoro každou noc, v horách jsem chodil a lezl co pamatuju, ale běh jsem ještě nedostal přes 200 za měsíc (199). Jedno ani dvojsměrky nedávám (do práce to mám volnou chůzí 5 minut). Tak jen večer, ale zato vždy v pohodičce ... no a o tom ultra se mi bude zase jen zdát. Sakra ... ("tak se myjí borci"), no a jako Ty běhají. Jak už jsem jednou napsal ... klobouk dolů !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) dik, ale houbelec.. ja si to napsal, abych nezapominal, ze jsou taky chvile, kdy se musim presvedcovat.. vim, ze kdyz nevybehnu, tak toho vecer budu litovat, budu treba i protivny na lidi:)... jenze v tu chvili prevlada unava, nedostatek spanku, casu... a vypada to jednodussi.. nebezet..
      Jinak nespechej, ultra prijde, sice tomu nerozumim, ale rekl bych, ze to z tebe vychazi.. Dej tomu cas, je to tam.. 12:)

      Vymazat
  2. Lenivost je len nedostatok motivacie. Treba si povedat, preco to robis a hned ta lenivost prejde - tie otazky tam mas dobre! Ja sa pomaly k tej 100ke za tyzden blizim, uz buduci tyzden! Ale aj tento bude rekordny (90+). A to vsetko len preto, ze niekedy o par mesiacov bude nejake ultra :) Ale ako chapem, ze ked je zima a sychravo, tak sa beha horsie, mne tu teraz akurat zacina prijemne obdobie, v lete to bolo narocnejsie a bol som lenivsi :)
    Tak nech nam to beha!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak urcite..:)
      U me je to taky spojeny s nestihanim.. kdyz je dostatek casu, tak behani ma vzdy prioritu, dostane se na nej..ale kdyz je casu malo, nedostatek spanku.. tak najednou dablove naseptavaci.. rikaji.. spaaaat.. lezet.. odpocivat:).. Mozna je to i rozumny, ale nesmim se tam dostat nadlouho. Jen jako potapec.. nadechnout, potopit, vyplavat, a zase dychat normalne..:)
      no vidim, ze brdska bude ve velkem stylu..:). MSF! 12:)

      Vymazat
    2. Ja mam este dobre to, ze skoro rano prichadza k nam do postele Simon a to uz rovno mozem vstat, lebo som uz aj tak dospal. Ale ist do prace byva este skoro (medzi 6-7) a tak mozem ist behat!

      Vymazat
  3. Taky mám problém se dokopat bud mě vyžene pes nebo si řeknu děláš to pro sebe. Ted začíná zima a mě běžecká sezona rád běhám v zimě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky moc rad beham v zime... akorat ted je protivna ta kumulace prace kolem, ale uz na tom pracuju..:).
      tak nasim psum - honicum nas lenochu (nebo je to obracene?) - zdar! 12)

      Vymazat
  4. U me podobne (i kdyz s daleko mensimi objemy): mam hruzu z kazdyho dne, kdy se nevykopu ven! Zjistila jsem napriklad, ze jit behat ve stredu pote, co po+ut byla 'jenom' telocvicna, je daleko tezsi, nez jit behat paty den za sebou. Vcera jsem proto dokonce poslala SMS Naivce s pokusem zorganizovat virtualni spolecny vecerni beh... uz mi z toho hrabe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne tak.. ten strach, ze by se to mohlo nejak zvrtnout tady porad je.. a si je to spravne. vzdyt to rikam.. Když hlava blbne, tělo umdlévá a naděje i duše slábne, obracím(e) se k různým trikům a mantrám... Vsechno je dobry, kdyz to pomuze.
      Ja dneska po ranu vytahl Deri aspon na 12km. Uz jsme to potrevovali oba.. no jako prase drbani:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  5. taky ted tezce bojuju s kazdym vybehem - do tmy se nechce a rano se zas nechce vstavat...mantra je potreba!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :), asi jsme ujety.. proc tolik bojovat? ze jo? .. no protoze to za to stoji! :)
      Ten rozmer boje a obcasneho premahani ukazuje spodni cast meho bezeckeho cyklu, urcity protipol toho, kdyz jsem v laufu a kdy beham furt a vsude a nic me netizi.
      tak at se nam dobre premaha a bojuje. MSF! 12:)

      Vymazat
  6. presne tak! stoji to za to! radsi ujeta s obcasnym bojem :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... nejlepsi je to citit z pozice starsiho chlapka:), ktery svym usilim vyvolava otazky, jestli se uplne nezblaznil, nebo si nenasel nejakou mladou kopretinu..
      a) je spravne! MSF! 12:)

      Vymazat
  7. April: Náhodou slpolečný virtuální běh je dobrý. :) Až pokročí technologie, bude ti Garmin ukazovat, jak rychle běží parťák na druhé straně zeměkoule. :) Teda jestli nebude spát, když tam bude noc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty me desis s tou virtualni budoucnosti.. rychly dotaz, uvidime se na sutru? MSF! 12:)

      Vymazat
  8. Bohužel ne. Poběžím desítku v Sosnové.

    OdpovědětVymazat
  9. Trochu od tématu. Jendo nevíš co je ze Stínem ,že už dlouho nenapsal nic na svůj blog. Je to divné ,ale nějak mám ty příspěvky na vašich blozích rád. Tak se zajímám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stin je OK, jen toho na nej bylo vic v poslednich dnech/mesicich... klasicka nestihacka:), rekl bych... jsem s nim relativne casto v kontaktu i jsme spolu mluvili, atkze muzu potvrdit, ze vseho se postupne hrabe:), na serii pokracuje a mozna uz brzo pristane dalsi dil, aspon mi to rikal:).
      Ja se na to taky tesim, dava mi to moznost znovu prozit tech par skvelych dni nabitych zazitky a skvelymi pocity nejen z behu, ale z kamaradstvi obecne.
      Tak se budeme na zapisky tesit spolecne, fakt verim, ze to bude za chvili..
      MSF! 12:)

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověd. Jestliže o něm takto píšeš tak má v tobě věrného přítele. O zápisky nešlo , jen mi to přišlo takové jako by se neozíval někdo z rodiny.

      Vymazat
  10. Ahojte, mě osobně k vyběhnutí dosti motivuje, když třeba sež... celou Margotku na posezení (mňam)a pak si představuji, kolik jsem do sebe narvala energie, kterou musím vydat...Taky si myslím, že zatím nám počasí docela nahrává, občas i vysvitne sluníčko a pak je mi líto být zalezlá a jak odhalil Mireq, musela bych dělat něco užitečnýho, tak radši vyběhnu....Je pravda, že s objemy jsem úplně jinde, cca 100-120 dám za měsíc :-( Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je luxusni motivace!
      U to bylo spis takove, ze nestiham.. vsude neco.. lidi chodi na posledni chvili s necim, co bylo jasne pred tydny a ja tim padem prijdu o moznost vybehnout:), pak je to krec, clovek nestiha... a dokola:).
      Ale v patek jsem si vzal dovolenou, mam ji jeste dost,.. a vybehl do lesu kolem Karlstejna. nemelo chybu..i kdyz furt nestiham, hned jsem se citil lip.
      Tak hrichum, co vedou k behu:), zdar!!! 12:)

      Vymazat
  11. K běhání mě motivuje samota, výdej energie v příjemné prostředí, nejkrásnější období v roce pro melancholiky, čerstvý vzduch a hlavně - endorfiny. Pomáhají mi zvládat ty dny, i když největší hrůza je asi za mnou. A taky mě motivuje to, že by Petr měl radost, kdyby věděl, že jsem už uběhla 12 km a taky to, že jsem mu slíbila, že jednou se dostanu mnohem dál a na větší objemy.
    Motivuje mě i plánování. Některé dny jsou natřískané prací, aktivitami, povinnostmi, takže nezbývá než si urvat aspoň pár rychlých ranních km. A nejvíc se těšívám na volný všední den, v lese nikdo nebývá, netlačí mě nutnost hbitého návratu domů k dětem, protože jsou ve škole, mám čas. A to jsou nejkrásnější a nejdelší běhy.

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...