středa 8. srpna 2012

Vzhůru do Topolčan!

Tak už je to tady! Modři již tradičně (a dávno) vědí, že nastává u mě něco, co se dá porovnat se závěrečným ujídáním čokolád z adventního kalendáře..:), ano .. nastávají závěrečné hodiny před moji cestou za Stínem...
Přijde mi to neuvěřitelně nepravděpodobný, ale přitom zase naprosto jasný a očekávaný. V pátek brzo ráno našeho času sednu do letadla a s několika přestupy zamířím směr Los Alamos, které jsem si pracovně pokřtil na Topolčany a abych si na to zvyknul, ráno při cestě do práce běhám kolem topolů v horní části údolí:). [pro vysvětlení dodávám, že Los Alamos v angličtině znamená Cottonwoods, což jsou topoly a pro znalce dodávám, že během projektu Manhattan se vůbec jméno města nepoužívalo a kvůli utajení se používala pro všechny lidi jediná adresa: PO Box 1663, Santa Fe, NM. (Site Y)]
Už teď je všem kolem mě zřejmé, že i když neudělám vůbec nic, absolutně nic, bude to běžecky a hlavně i sociálně a lidsky naprostý happenning a vrchol minimálně celého mého pobíhacího období:). Mít možnost běžet s člověkem, který mě získal a motivoval pro ultra, navíc na části legendární leadvillské trati? Nemá chybu... jak řekl tučňák ... celý to bude jeden velkej ultramazec :)). Něco jako setkání dvojic Pat a Mat, ... nebo Buda a Pest:)
Samozřejmě dá se čekat, že veškeré zážitky kolem budou velmi silné a značně povedené, protože jak jeden, tak druhý je nechtěně přitahujeme. Myslím, že i cesta a samotné setkání na letišti v Albuquerque bude zážitek. Pro jistotu abych byl snadno k poznání budu oblečen v červeném mamutím tričku s nápisem Ultra Silva Nortica Finisher [mám nejasné pocity, že se to ještě po cestě s celníky bude hodit:)], kufr jsem jako správná blondýna zvolil v růžové barvě, tedy abych se vyjadřoval jako duší žena -- v lehce tmavějším malinovém odstínu -- a ve vlasech případně v puse budu držet růžové poupě! To kvůli snadnější identifikaci..:)
Těším se pochopitelně úplně na všechno a všechno kolem je extra bonus. Možnost se proběhnout na zmiňovaných částech jemezkych stezek, navštívit muzeum v Los Alamos, jet autem do Leadville a vidět všechna ta místa, ze kterých dýchá ultra běh.. A při tom všem celou dobu prokecat s Běžícím Stínem? Myslím, že je to jak v tom vtipu, kdy propouští dvě trestankyně, co spolu seděly v base pět let a ta jedna povídá té druhé, hele, víš, co? Přijď k nám večer domů a já ti to dopovím!!! :)
Taky moje příprava byla maximální v rámci možnosti... Běhal jsem jak to šlo a s kým to šlo:), lidi široko daleko kolem jsou získáni pro běhání, i starší paní vrátná u nás v práci už začala chodit rychle do práce a teď už kousky cesty popoběhne.. [na jaře vidím, že ji přihlásíme na závody!:)], Deri má neuvěřitelnou formu a na veterině při pravidelném očkování udivuje svými svaly:)... Prostě všechno je tak, jak má být!
V rámci přípravy začínám víc sledovat zvířata a dění kolem sebe.. Přeci jen jedu do divočiny, že.. A tak v úterý po ránu by ze mě měl BS velkou radost.. Běžím po nábřeží, přemýšlím si, ale podvědomě si přehrávám jeho pokyny ohledně zvířat...
"Jedovatý hady máme jenom dva. Oba to sou chřestýši. To poznáš. A pak platí, že nataženej chřestýš se přeskakuje, srolovanej se obskakuje. Vlky nemáme a s kojotama je to jednoduchý - dva a méně kojotů utíká před tebou, tři a více kojotů utíká za tebou. Černý vdovy už jsme vystříkali a medvědy zajímají víc popelnice. Když nad sebou uvidíš kroužit supy, tak si z toho nic nedělej. Jsou to takový zlomyslný potvory, dělaj to skoro každýmu. A když si ještě zapamatuješ, že kaktus před Tebou neuhne, tak budeš v pohodě"...
V tom jako bych měl vlčí tedy kojotí mlhu! Přes cestu chřestýš! :) .. Teda skoro!!! Vidím, že leží, rychle přeskakuju.. pak si uvědomím o co jde a fotím do sbírky...
Držte nám palce, asi se neudržím a budu pravidelně psát co internet snese:) a připojím asi i víc fotek.
Tradičně běhu zdar, ultra zvlášť! 12:)
PS. Už jen jedna poznámka v jeho mailu, na kterou se budu taky hodně těšit.. Cituju "mám v plánu jeden z nejkrásnějších běhů.. ale když nás chytí dostanem 200$ pokutu :))) ... myslim, že je mi jasný co si o tom myslíš, ... šance být dopaden je na úrovni 5% ". Pro modré jen dodám, že jsem pro jistotu dal dvě zelené bankovky stranou, .. kdyby nás náhodou chytli, tak tohle já nepovažuju za pokutu, ale za VIP vstupenku nebo za skvělou investici:).

33 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. No vsak snad zitra po ceste proberem i kus "Topolcan":). MSF!

      Vymazat
  2. Asi před měsícem mě škrábla zubem zmije. Ani nekousla, jen přejela po kůži. Poučení. Nechytej hada za hlavou, když to neumíš. Je děsně mrštnej. A chřestýš bude URČITĚ ještě šikovnější. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evzene, ja se radsi vyhnu i suchy vetvi.. ze bych se snazil hada chytat, to (nastesti) ode me necekej. MSF!

      Vymazat
  3. Těším se na report ze závodu se správci parku ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) tohle bude urcite stat za to, ovsem neslibuju fotografie strazcu parku:)... ledaze by Stin:), oni ti mladi jsou preci jen o kus rychlejsi! Zatim.. 12:)

      Vymazat
  4. Topolčany. :-) Ať vám to tam všechno vyjde a co se týká chřestýšů, já bych obskočil raději i toho nataženého. Co kdyby vyskočil a kousl mě do... :) Ale Stín je určitě větší expert, než já. Já potkám tak maximálně slepejše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme na tom stejne. Ja radsi i suchou vetev preskocim.. Jinak budu na 100% verit Stinovi, i kdyz ten urcite v ramci legrace mi bude vykladat i nejake ptakoviny, ja se chytnu skora kazde pitominy... Myslim, ze az zase nekde pobezime, bude co vypravet:). DIKY! 12:)

      Vymazat
  5. Hlavne si to poradne ultra uzijte, behejte a klaboste jako ty trestankyne. Bude to velky a my jsme vsichni s vama! Tfuj tfuj tfuj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DIK! Mocna bych si mel vzit do letadla nekolik balicku zvykacek, abych preventivne posilil oblicekove svaly:).. I kdyz ja jsem i bez toho ukecanej dost a BS rozhodne, ale rozhodne neni nemluva:). MSF! 12:)

      Vymazat
  6. Ty přitahuješ neuvěřitelný zážitky i ve Stodůlkách, natož v Topolčanech! :) Držím palce..Neudrž se a piš, těším se na ultraseriál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, vsak znas moji (=Saturninovskou) teorii.. clovek ma dobrodruzstvi a vesele pribehy v sobe.:).. Na tehle par dni se moc tesim, samozrejme z hlediska Cech exotika, ale pro me to bude spis exotika v jiny dimenzi:)..TIM VIC TO DAVA ZNAMENI O NEUVERITELNOSTI VECI A JEVU.. Dik, asi fakt i neco napisu z cest:), nejen z Leadville.. MSF!

      Vymazat
  7. No bude to chtit trening tenhle chřestýš se měl obskakovat ale chybama se člověk učí.
    Jo a aby jste si tu 5% šanci pojistili chce to par hřebíků to víš co kdyby měly mopedy :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Koukam, ze jsem totalne prokoucoval mozne "soustredeni" modreho oddilu s nacvikem dulezitych cinnosti.. Obskakovani/preskakovani hadu.. slalom mezi kaktusy, dve varianty uteku a) pred kojoty, b) pred spravci parku.. Volna disciplina - bloudeni v neznamem terenu..:). MSF!

      Vymazat
  8. tak si to hezky uzij a davej nam na sebe pozor! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky blondie! Hezky hlidej park.. Pokud tam uvidis pobihat toho meho synka, tak ho popozen:). 12:)

      Vymazat
  9. Hlavně si to uží a napiš report. teším se . Hideoši

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DIK, urcite budu psat, tedy co pujde a co budu umet napsat.. O epicky rozmer popisu zavodu poprosim jiste Stina..Zatim, 12:)

      Vymazat
  10. at vas provazi sila! drzim palce a tesim se report!
    bacha na kaktusy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aaaaaa zase jeden kolega ze star wars!:) super.. may the force be with you!.. uz jsi skoro jako muj syn, ktery mi casto, kdyz me vidi zniceneho dobihat, nezapomene podotknout.. "Use the force.. Luke!" :). A tak se budem snazit take pouzit tu svetlou stranu sily. Dik a MSF!

      Vymazat
    2. no jo, zase jsem si v sobotu s chuti oprasila svoje znalosti :o) muj syn to na me pouziva taky, jesteze tu mladez mame! a oni nas - aspon si maji z koho utahovat. tak good luck!

      Vymazat
  11. Až přijedeš, uspořádáš tiskovku. Mám za tím účelem vyhlédnutou prima hospodu ;o))
    Pozdravuj Stína. Ať se vám daří

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak tiskovka:), hospoda = valna hromada (!) a vy budete taky podrobne referovat z nejmenovane akce!:) Pochopitelne rad budu jako Stinovo tiskova mluvka rikat nezdelitelne zazitky:), ovsem kazdy bude mit svoje a ja se na ne tesim! 12:)

      Vymazat
  12. LOL !!! ... s tema zvykackama to je vyborny napad :)) ... i kdyz az te v Atlante zavrou za to co vsechno pasujes, ono nas ta sranda prejde :))).
    Hlavne se cestou nikde nezakecej, at ti neuleti letadlo :))) ... chrestysu se neboj, jen v jednom pripade ze tri se jim podari vpravit do tela jed. Statistika je na nasi strane :)
    RS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) ty jako vzdy dokazes cloveka potesit. asi jako kamarad, ktery vzdycky rikal, ze statistik je nejstastnejsi kdyz jednou nohou stoji na rozpaleny plotne a druhou na ledu. To je v prumeru naprosto v pohode:).
      No sleduj zpravy:0 atlanta bude prubirsky kamen:)... Jestli budu muset nadbytecne objemy vypit a snist tak prijedu totalne nasrot:) a se zkazenym zaludkem..Tesim se, 12:)

      Vymazat
  13. Ještě k těm kaktusům. To víš, z cest mám taky nějaký zážitky. Když jsme byli před 15 lety s Ivanou Pilařovou v Peru tak jsme byli cestovatelský ucha. Sice jsme se cítili jako frajeři (prošlej Nepál), ale ve skutečnosti... A tak Ivana šlápla v pohorách na kaktusovou větev. Pozor, suchou a na zemi. Trn jí projel podrážkou (ta má tak 2 cm tvrdé gumy), ponožkou a zajel asi 2-3 cm do nohy. Pokoušel jsem se ho vytáhnout, ale ani náhodou. Takže nezbylo než botu rozvázat, nohu vypáčit z trnu a pak trn vytlačit zevnitř. Trn (ne ten původní, ale úplně stejnej) mám stále doma a je i po patnácti letech pěkně ostrej. Takže pozor i na suché kaktusy na zemi.

    OdpovědětVymazat
  14. Hele Honzíku at vás provází síla HA HA sílu máme všichni znám moc bezdomovců co neají důvod žít a přesto žijí a kolikrát jsou silnější psichicky než mi. At to běhá ,ale to není lidskej smisl základní je pro tvory pohyb co je chůze ,plavání ,plazení ,běh jen pohyb a chut do života rozhodnou. Hele Jéno vitěž ze svého dobrodružství co nejvíce oooootom to je a vím co mmmmluvím také koktám. A ten report ti neodpustím tak ho napiš. Hideoši. pozdravuj Stína je ten typ člověka kterýho mám rád maká dokud neumře.

    OdpovědětVymazat
  15. Honzo přeji ti klidný a pohodový let, hodně příjemných zážitků z běhu a ze setkání se Stínem a co nejméně nepříjemných zážitků se všelijakou zvířecí "havětí" :-) Budu na Vás dva i na Miloše (snad se tam potkáte:-))) myslet a držet pěsti, aby se závod a běh jako takový vyvedl :-)) Sílu budete potřebovat, tak že posílám pozitivní energii - všichni běžíme s vámi i když jen virtuálně :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Strašně jste mě rozesmáli ohledně rad týkající se zvířat :-)

    Jinak to bude určitě přes všechny nesnáze PŘÍJEMNĚ strávený čas.
    Tak ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  17. Chlapi, maximálně si to užijte! Držím palce, budu na vás myslet.

    Když jsem před lety pobíhal v Novém Mexiku topolovými háji kolem Rio Grande (Pueblo de Santa Ana, taková díra u hlavní silnice z Albuquerque do Santa Fe), měl jsem ze chřestýšů celkem dost strach (a návod na pře/obskakování ani jejich nízkou úspěšnost jsem neznal :-), ale naštěstí jsem tam žádného nepotkal. Na rozdíl od kolegy, kterému jeden líně lezl přes cestu - také ho ale nepřeskakoval, raději ho jen z uctivé vzdálenosti vyfotil a nechal v klidu přejít. Před kojoty nás nevarovali, snad jen, že je nemáme krmit :-) Když na to tak vzpomínám, Nové Mexiko bylo jedno z nejpříjemnějších míst na běhání, které jsem poznal.

    OdpovědětVymazat
  18. Díky za připomenutí Stínových instrukcí ohledně běhu v NM. Opět pobavily.

    Star Wars byly citovány, Startrekovské citáty Spocka na téma logiky a lidské rasy se sem jaxi nehodí, tak snad jen Jupp-Samsonova věta: Mějte se dobře, něco pro to dělejte, a ať vás při tom nechytí!.

    OdpovědětVymazat
  19. Pratele, jen strucne.. jak se dalo cekat, uz i cesta byla spektakularni a zazitkova, setkani s bezicim Stinem a Breptajicim Stinkem na letisti patri do kategorie sraz roku:), za chvili vybiham prozkoumat aspon kouset stinovo pezeckych cest. Stay tuned:), brzo se zapojim na zdejsi wifi a zacnu psat. MSF! 12:)

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...