sobota 9. ledna 2010

Pochyby 100x jinak aneb zpětný náraz světla II?

Musím se přiznat, je to to zas:)...POCHYBY!!!

Zrovna v neděli 3.1. mi kolem půlnoci přistál v mé poště nový trenýrkový či tréningový:) plán od ultráka a nedočkavě jsem do něj nakoukl. Málem mě omyli! Koukám na ty nakládačky v sobotních bězích a vidím, že nejen leden bude záhul, ale měsíc únor bude opravdu revoluční.:)!
Koukám na čísla a říkám si, jestli pak si mě ultrák s někým nespletl... Tohle běhá přes víkend tak Witty, nebo jiní ultra-nadšenci, tohle přeci nemůže jen tak lama jako já zvládnout? Možná, že ultrák zapomněl, že běhám jeden rok..Možná je to pro dva lidi?:) No musím se s tím nějak nejdřív psychicky popasovat, protože já jsem takovej "duševní" běžec... Asi znáte to moje JE TO V HLAVĚ, JE TO V HLAVĚ... Teď se mi spíš spojilo v jiný slogan -- je to v háji, je to... :).

Navíc, v pondělí na mě v narvaném metru jeden spolucestující prknul tak vehementně, že jsem si musel očistit brýle. No fuj. Povídám, chlape, to musíte takhle nachcípanej cestovat v narvaným ranním metru a prskat všem ostatním nešťastníkům do obličeje a mně do ksichtu? :) než stačil znova kýchnout, otevřely se naštěstí dveře a já rychle vyskočil a vyměnil vagon. Stejně to jsem to nějak cítil, jak se ty mršky viry a bakterie snaží zaútočit na hodného Honzu! Jo a ještě, když jsem v úterý brzo po ránu běžel v údolí ty teploty byly kolem -10 i prý míň říkal dole takový sdílný stařík, když na mě nevěřícně koukal:).

No kouknětě na fotku a to už jsem byl jen 4km od cíle, dole v Hlubočepích a slunce se dralo nad kopečky. Ta zima je snad z toho cítit dostatečně:). "Nudle" mi umrzaly na nose, brrrr, síla.. Běhající Finka /mrazivý vítr/ by měla jistě radost, asi v této situaci i Finové oblékají dlouhé rukávy a někteří i mikinku:)! No, ale já jsem si říkal, tohle vypadá, že i v týdnu fitko jistí.. tedy jestli zvítězím nad viry a bakteriemi získanými v ranním metru. A v sobotu 35km? No asi určitě pás.. Jinak to nebude, jinak to nevidím...

Nejhorší ale je, že znovu procházím tím stavem, co jsem ho už několikrát (zatím úspěšně) absolvoval. Zpětným nárazem světla. Tak tomu říkají jogíni, nepřesně řečeno přichází tento stav, když se něco daří a vy se už už dostáváte na nějakou vyšší úroveň. A tak se vás "to" snaží srazit dolů. Věci se nedaří, vy o většině svých kroků pochybujete, zkrátka všechno dává negativní signály. Pokaždé je to trochu jiné a přitom stejné. Je to jako v nějaký šílený počítačový hře, kdy, k dosažení určité úrovně ji musíte ještě následně "potvrdit", pokud se nepodaří, propadáte dolů o několik úrovní:(!!!

Vím, že se to nedá zlomit /zlomit můžu jen sám sebe:(/, že asi tou nejlepší taktikou je držet, držet, držet... každý výběh, svůj přístup k životu. Kvůli tomu, že lidi kolem jsou často zákeřný připadně závistivý mrchy, tak se přeci nebudu měnit já. I když bojovat s tím -- abych citoval klasika Járu Cimrmana -- "je to běs, je to běs" :). Navíc, abych pomalu začal tajit svoje běhání i sobotní plánované výběhy. Všichni si myslí, že jsem se zbláznil, takže se to snažím raději zamlouvat a říkám, "no tak nějak drobet víc než dřív, nestíhám v práci, je to náročnější"..:). Základ asi je -- v práci a s neznámými lidmi se nezmiňovat o běhání. Jak mi to říkala kdysi maminka - hlavně nebavit se s cizími a zlými lidmi! :)

A tak jsem se snažil. Úterý mrazivě venkovní (12), středa a čtvrtek byly fitkové (14 a 17) a sobota? Fitkově srabácká, hrdinně vytrvalecká! Dal jsem svých plánovaných 35km, ale byl to boj s myslí. Ztratil jsem totiž sluchátka ke svému iPhone (za to může ten Němec co mi furt ztrácí a schovává věci!) a běžet 3h na pásu bez muziky to je i na motivovanou lamu:) těžký zápřah. Naštěstí moje nejhodnější manželka - jasné slunéčko - :) přišla do fitka si zacvičit a pak mi přinesla svoje sluchátka. Od 20km už jsem tedy měl muziku a bylo to o moc jednodušší.

Jak zakončit ten divný týden? Jedině pozitivně! :)
Snad bakterie a viry jsou poraženy -- já, kterej byl dřív "slabší kus" a velkou část roku jsem byl nemocen nakonec nebudu mít problémy s nemocemi? Zní to jako z pohádky, ale zatím (ťuk-ťuk) to vypadá jako pravda. Z loňského roku jsem byl jen lehoučce nemocen - 3x slovy třikrát za celý rok jsem nevyběhl, když se o mě pokoušela rýmička a to je všechno! Jen aby to vydrželo!

Zítra plánuju vyběhnout do té bílé krásy:). Hodinku a 1/4, nebo 1 a 1/2 půl bych si mohl klidně užívat, to i promočení bot se bude příjemně snášet:). [týden zatím 78, zítra bych to měl zaokrouhlit na 90... jen prosím nepište, že jsem starý blázen. 1) Vím to a 2) Je to pod kontrolou:)]

Tak ať se nám dobře běhá. Váš BzB (blázen z butovic), stará lama a12:).
PS. Stydím se, stydím... díky nedostatku času v neděli po ránu jsem běžel ve fitku. Ale fakt, už dost! V týdnu to bude prokopák..

8 komentářů:

  1. jo, MHD je taková pojízdná galerie všech možných nemocí. Vždycky když tím musím jet, tak trpím a těším se, až z toho vylezu.

    OdpovědětVymazat
  2. A kolik jsou ty sobotní záhuly? Já nevím, co si pod tím představit.

    OdpovědětVymazat
  3. No v podstate v unoru kazdy vikend mam behat neco jako maraton ci vic:)...
    1) 3 km (65 %) – 36 km (80 %) – 2 km (65 %)
    2) 3 km (65 %) – 39 km (80 %) – 2 km (65 %)
    3) 3 km (65 %) – 33 km (80 %) – 2 km (65 %)
    4) 3 km (65 %) – 42 km (80 %) – 2 km (65 %)

    ted jsem mel pres sobotu 35, pristi je takova lehci (29), ale pak uz to zase jde k temto cislum..:). Ale uz jsem se s tim nejak "dusevne" snad popasoval..
    tak mi drz palce:)!

    OdpovědětVymazat
  4. No ty vole!!!!! To je opravdu záhul. Peg :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Promiň, že do toho kecám, ale na co trénuješ? Tohle jsem neběhal ani před 24 hodinovkou.
    Evžen

    OdpovědětVymazat
  6. ty ses dobrej Evzene, ja jsem "lama"...V tom je ten rozdil:). Ja musim mit pevne zaklady:).. rikal ultrak:)..
    trenuju na Brdskou stezku (50km), ale jak ja znam Brdy (a sebe), tak 1) je tam zajimave prevyseni a 2) Sance, ze zakufruju:) neni mala...:)
    Dik a drz mi palce. 12:)

    OdpovědětVymazat
  7. člověče, 3 hoďky na pásu, to jsi pašák! Držím palce, ať to tělo vydrží. Možná by nebylo od věci k těmto objemům zařadit nějakou posilku, aspoň mě k tomu trenér dokopal.

    OdpovědětVymazat
  8. Diky jecminku... No ja vzdy na konci tak 2-8km vesluju na veslovatku:).. Concept II, je pry super pro bezce, komplexni a v treningu je km na veslovatku povazovan za ekvivalent km na behatku..vzdy to i protahne nohy, zada a bricho...toz uvidime.. Milos povidal:) a ja mu v otazkach treninku plne duveruju..

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...