úterý 7. září 2010

LSD?


Tak se to zase provalilo, Milan Kůtek píše na BŠMŠ (vesele) o drogách a běhu a já si v duchu zahrávám s LSD.:) Tedy LSD aspoň to, o kterém přemýšlím já, je zkrátka pro "Long Slow Distance", celkem zajímavý koncept treningu pro běžce, který oslovil i hodně běžeckých hobiku.

Je to takový protiklad proti jiné zkratce PTA, což znamená "Pain, Torture a Agony", vlastně něco takového, co občas i praktikuju já:)...Ovšem to LSD zase používám při své běžecké turistice a to mě děsně bere. LSD znamená relativně velkou náruč km či mil (v původním podání týdenní objem od cca 60-120 mil, tedy od cca 100km do 200km týdně a víc). Musím se o tom později poradit s Milošem, asi by mě to bavilo, běžet si drobet víc, ale pijánko, být venku déle. Samozřejmě by to vyžadovalo si upravit práci, nebo vstávat hodně brzo a chodit možná běhat i 2xdenně. Vůbec nevím, jestli to není ujeté, ale vím, že když jsem běhal úplně na pohodu, tak větší vzdálenosti i druhý den mi nic nedělaly. Asi jsem LSD abonent.:)

Upřímně by mě zajímalo, kolik procent lidí běhá PTA a kolik by bylo příznivců LSD. Asi řeknu Peggy, ať dá na svoji stránku, kam chodí šíleně lidí nějakou anketu na toto téma..:). Jen na závěr si dovolím citovat Henderse, který o LSD říká: "LSD není jen tréninková metoda. Je to celkový pohled na běžecký sport. Ti, kteří tuto metodu používají říkají, že je to zábava -- celý běh, nejen závody, které přinášejí odměnu v soutěžení"...

Tedy tolik Henders a já se po krátké konferenci budu chystat na noční běh Prahou. Pochopitelně poběžím jako šílenec:), ale LSD mě víc než láká, tím spíš, že já už tu metodu s výjimkou intervalových běhu víceméně praktikuju.

A co vy? LSD nebo PTA? :)

Příště musím připojit nějakou veselou příhodu, zážitky jsou silné, ovšem bojím se, že řada z nich je nezdělitelná na internet.

Zatím PTA/LSD 12:)


9 komentářů:

  1. Pomalý dlouhý běh je určitě paráda, ale kde brát tolik času :-) Tak mě napadlo, odkud bereš čas na běhání? Sebereš kus spánku nebo utíkáš dřív z práce či máš chápavé kamarády a rodinu? Někdy mám pocit, že běhání by bylo pohoda, kdyby se dal den přifouknout :-) Peggy

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Pegg: Cas, je vzdy problematicka fyzikalni velicina..:) Ale postupne se ucim, ze casu ma clovek prave tolik, kolik si ho udela:).
    Stejne tak, ze prace vezme presne tolik casu, kolik na ni je:)... Snazim se, aby moje pobihani minimalne obtezovalo moji rodinu (proto jsem ranni bezec) a kdyz jsem v praci kolem 8:30-9h, tak se stejne vetsina kolegu akorat tak rozkoukava, i kdyz da se to stihnout i driv, kdyz by bylo potreba...:)
    Drzim ti moc palce na tvuj prvni maraton a moje postouchnuti stale plati.. Pojd si ho ubehnout jako LSD pri lazenske 21:).. Pak uz to bude pohoda. 12:)

    OdpovědětVymazat
  3. Kdy se to vlastně koná? Peg

    OdpovědětVymazat
  4. Pri "treninku" jsem povetsinou LSD, ale ono se v takovych Tatrach snadno zmenilo v PTA:-)) A outdoorovky nebo zavody se snad na LSD ani jit nedaji:-)

    OdpovědětVymazat
  5. 2 adam: to se mi libi, LSD, ktere se snadno zmeni na PTA:)..
    2 pegg: rekni si Milosovi, on to porada.. Tusim ve dnech listopadoveho volna 17.11 nebo kolem..

    OdpovědětVymazat
  6. Každý by si ten svůj život měl umět užívat a ne se pořád upínat k cizím cílům :( (za něčim honit)
    Dost často něco začne pro radost a skončí jako sprostá rutina. Jsme soutěživí, umíme soutěžit i sami se sebou ale kde je ta tenká hranice kdy to děláme pro radost a kdy uz je to jen cesta k dalšímu cíli a te radosti je čim dál tím méně.

    OdpovědětVymazat
  7. 2 LL: Zlata slova, zlata slova.. Do kamene tesat, fakt. Presne to si rikam ted, kdyz by mela vrcholit :) moje "priprava" na planovany podzimni maraton... Rikam si, beham fakt pro radost, potrebuju to, dela me to stastnym, ale kde je ta hranice, kdy se to zmeni v rutinu, v "ukol". Vim, ze jsem ji zatim neprekrocil, ale bojim se, ze pokud nezmenim svuj pristup, muzu se k te hranici dostat sakra blizko:(.

    OdpovědětVymazat
  8. Dle chuti. Obojí :)
    Witty

    OdpovědětVymazat
  9. Honzo v kolik vlastně vstáváš a chodíš běhat (páč začínáš s prací cca jako já)? V kolik chodíš spát, když ráno běháš? Vybíháš hned po probuzení nebo se potřebuješ chvíli probírat? Já obvykle bývám ráno tuhá a potřebuji tak hodinku. Jenomže během ní se zažeru do práce a pak už třeba ani nevyběhnu, protože je pozdě. Hele a nechceš o svém denním rytmu a běhání napsat? :-)Peggy

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...