sobota 22. ledna 2011

Nebojuj, zapomínej a užívej si to!

Jjo, ulovit mamuta nebylo nikdy lehké:). Sice mi Bubo po mém středečním "split-training", kdy jsem dvoufázově (přeci jen člověk musí chodit do práce) dal 26km, napsal, že mamuta ulovím a nebude potřeba ani kopat žádnou jámu:)... Nicméně moje km-fobie mi ale říká, že musím mít dostatečně naběháno a být si jistý, věřit si (je to přeci jen hlavně v hlavě).. A tak se postupně snažím budovat a posilovat ten základ běžecké pyramidy, jak o ní všichni znalci a odborníci tolik hovoří a my lamy o nich tak rády posloucháme..

Asi jsem zde řekl, že mám trenýrkový kalendář od Miloše, ale zase jsem musel drobet víc improvizovat:).

1) Miloš mi totiž opět v kalendáři ztratil jeden týden:). No prostě při změně kalendáře/roku má jeden týden dvojí čísla a opět jsme to nezvládli:) a tak vlastně ve skutečnosti mám o týden méně na přípravu a musím se ze "3.týdne", který teď běhám se vtipně přesunout na 5.týden. Ono se samozřejmě srovná, je to lepší usadit hned na začátku, než to zjistit a dolaďovat až ke konci treningového období.

2) Pohledem do loňského kalendáře jsem zjistil, že jsem loni běhal o pár km víc:), takže jsem to vyřešil po svém. Snažím se na jeden den v týdnu dát dvě fáze - ráno a večer tréning, abych jednak nahnal km a jednak získal pocit, že "to" v pohodě zvládnu. Postupně se to snad daří a při tom všem si to snad ještě užívám:). Plus občas přidám pár km, jistota je jistota:).

Při tom mém pobíhání se teď nechávám silně motivovat "povinnou" četbou, pro jistotu si sem dám pravidelně nějaký oblíbený citát z "Born to run".

Tenhle proslov "Bílého koně" se teď stává mým zaklínadlem:

Lekce č.1: Nebojuj s cestou. Pokud je členitá a ty máš volbu mezi jedním či dvěma kroky mezi kamením, raději udělej tři.

Lekce č.2: Snaž se běhat jednoduše(pomalu), lehce, bezproblémově a rychle. Tedy běhej jednoduše/pomalu, pak pracuj na lehkosti. Běž nenuceně a snadno, jakoby houby záleželo na tom, jak ten kopec je strmý nebo jak ta cesta je dlouhá. Pak to trénuj tak dlouho, že zapomeneš na to, že je to tréning, až to bude hladké, bezproblémové. O to poslední se nemusíš starat, jakmile dosáhneš těchto tři vlastnosti, tvůj běh bude i rychlý.:)

A tak jsem podle toho začal kopat jámu na mamuta...

Dneska jsem ve fitku při 30km na běhátku měl takovou menší "morálně-volní" krizi, kdy při druhém tričku (tedy u cca 20km) :) jsem si říkal, hergot, vždyť jsem to loni touhle dobou běhal asi lehčeji, nebo to mám v hlavě nějak pomotané? :) Navíc z běhátka se dá kdykoliv slézt, o to je to těžší. V tom jsem si vzpomněl na výše uvedenou "lekci č.2"... Běž nenuceně a lehce, jako by houby záleželo, jak daleko poběžíš.. A najednou to šlo... Najednou přeskočilo nějaké kolečko a zase jsem běžel 5km/min lehce, jak to šlo. Tak to má být a bude brzo i " líp" - 32, 35, 40, 45, pak odpočinek na Kbelské a zpět k 45 a dál...

Prostě budu trénovat tu lekci 2.. A s lehkostí zapomínat, jak je ta cesta dlouhá. A pak to trénovat tak dlouho, ..., až to bude hladké, bezproblémové.

Zatím, 12:)

PS. Týden 90km.

5 komentářů:

  1. Mě lekce dve mezi radky rika "behej tak aby te to bavilo, az tě zacnou bavit i vzdalenosti ktere maš v treninku pak se i zrychlíš " Proste pokud budem běhat přirozeně bude to mit i sílu . Vzdyt kdo nekdy narazil do sloupu aniz si sloupu vsiml ví jaká sila byla v tom přirozeném nárazu a zkuste to trenovat to nedokážete :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem si přečetla titulek a měla pocit, že se dá vstáhnout na celý můj současný život :-)))))Peggy

    OdpovědětVymazat
  3. 2 ll: Tvoje cteni mezi radky se mi libi:). Ostatne ja se porad snazim aby se mi to primarne libilo, o tom to podle meho "lamskeho" nazoru je.. Aspon to tak citim.
    2 pegg: Vydrz, zase behat budes a prekonavat vzdalenosti jedna basen:).
    At se dari, 12:)

    OdpovědětVymazat
  4. :) Mno, to je kilometráž... a já se teď v neděli začala nudit po šesti kilometrech venku a poslední kilák už jsem si moc neužila. Musím si tu poučku zapamatovat :)

    OdpovědětVymazat
  5. 2 Soc: Nekdo ma beh v krvi, nekdo (jako ja) musi mit vytrvalost a vydrzet:). Ty ses rozenej bezec.. MSF!

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...