sobota 21. dubna 2012

Nevšímáme si ... běžíme.. :)

Jeden z prvních a nejdůležitějších povelů, které jsem Deri učil byl "nevšímáme si",.., "běžíme"... Aby věděla, že si nemá všímat psů, kteří jsou okolo a doráží na ní, a prostě jen tak běžela dál. Ten povel je strašně užitečný, protože nejen že na nás často skáčou různí pejskové ze všech stran, ale i já často dostávám taková ta pošťouchnutí, která mě taky na chvíli vyhodí z konceptu:)...V tomto týdnu jsem nezávislé od dvou svých známých dostal stejnou radu a poučení, že brzo budu litovat toho úsilí, které tomu svému běhání věnuju, že bych měl místo toho dělat něco užitečnějšího nebo příjemnějšího..

Nevím, kde se v nich bere ta jistota:), ale mně je moje běhání a pobíhání příjemné. Samozřejmě, teď prožívám zase takové "křehké období":), kdy znova začíná moje každodenní úsilí, kdy (já v to hodně věřím) se vlastně láme budoucnost, včetně pocitů a třeba i výsledného času .. Období, které je pro nás pobíhače tak důležité -- v klidu nasbírat km a sebedůvěru, protože jarní závody jsou už za námi, 1/2M i Brdská mizí v propadlišti dějin, časy už jsou dávno zapomenuty... Naštěstí dobré pocity tu jsou pořád maličko přítomné... Prostě zase je potřeba začít od začátku, s tím, že PIM už je vlastně za dveřmi:)...A tak si sám zavelím, stejně jako volám na Deri a říkám teď sám sobě.. "nevšímáme si",.., "běžíme"... Nemá totiž vůbec smysl se s tím zabývat, co si kdo myslí, jak bych měl nebo neměl běhat, případně, že co bych si měl nebo neměl si psát:).

Měl jsem v týdnu hezky zážitek s jedním známým veterinářem... koukal na Deri a říkal, no hrubosrstej JRT, fenka taková drobnější, ale jak má silně vyvinuté prsní svaly, taková mohutná hruď.... to je s něčím křížený, ne? Povídám, kdepak, to má holka od toho, jak s ní pravidelně běhám.. Na to on povídá, to byste musel s ní běhat...10km (!), aby to na ní bylo vidět... Tak jsem přiznal, že ona běhá tak kolen 15-16, uběhne i 20:) :). Ten jeho pohled, to mě silné pobavilo.

Skončil mi první týden po Stezce. Po těch vlnách a záplavě endorfinů, jsem byl pochopitelně nějak v útlumu, možná proto mě zaskočily ty rady o tom, že bych rozhodně neměl věnovat svému pobíhání takové úsilí:). Ale udržel jsem postupný návrat k plnému běhání a vlastně jsem běhal méně, ale každý den..Teď (v sobotu) večer koukám na záznamy a vidím 93km, což na tu bídu a vnitřní boje není vůbec, ale vůbec špatný!!! Odvolávám, co jsem odvolal a slibuju, co jsem slíbil! Je potřeba si uvědomit, že se mi vlastně skvěle daří!!! :)

Běžící Stín, jako by to všechno vytušil, mi uprostřed týdne poslal silnou motivační hlášku: "Just do what you love, even at the times you don't love it."Budu na to pořád myslet, asi v dalších dnech to bude ještě víc potřeba... a nevšímám si a prostě běžím..:)

Tak ať nám to běží!!! 12:)

PS. Jestli sem zabloudíte, ještě dneska večer, tak nezapomeňte prosím fandit Stínovi a poslat mu aspoň trochu pozitivní energie přes oceán. Řekl bych, že ji na ZG bude sakra potřebovat.

22 komentářů:

  1. To je skvělý povel!!! Já na Bourbona vždycky pokřikuju "neotravuj", aby dotyční pochopili, že mám snahu jeho láskyplné projevy regulovat. On totiž miluje všechny a děsně by se kamarádil :o) To je Deri šikovná, jestli ve svém útlém věku takový pote zvládá. Jo a veterinářem jsi mě vážně pobavil!!!! :D Stínovi jsem psala a posílám ultra růžovou energii ... ZG je zatím mimo moje chápání... Hluboký respekt! Tak ať to běhá!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) no casto to vypada, ze je naprosto poslusna, ovsem, potom -- nejlepe pri zahradniceni, sazeni.. ji premuze jeji hrabaci vasen, a to si pak Deri veskery obdiv za "poslusnost" razem "zahrabe"...
      Stin je motivacni guru a naprosto neuveritelnej, myslim, ze by byl schopen dostat 200kg cloveka od televize a naladit ho na pripravu na Western States, nejlip pod 24h.:). Taky jsem mu drzel palce celou dobu... 12:)

      Vymazat
    2. No jo, Deri když jí přemůže vášeň, tak hrabe ... představ si, jak jsme na tom my majitelé psů, když je přemůže vášeň přírody a ucítí nějakou pěknou fenku ... :o
      Už jsou někde nějaké výsledky, info atd? Nic jsem nikde nenašla :( (Myslím Stína samozřejmě...)

      Vymazat
    3. No odpovim jako smrtka z Cimrmana.. "my nesmime ani naznacovat".:) Ovsem, preci by ses nepripravila o tu detektivku a napeti.. Ja bych na Tvem miste nic nehledal a vyckal. Myslim, ze neprozradim nic noveho, kdyz reknu,ze Stin je neuveritelnej, ovsem, to patrne vsichni vime:). Ja bych si nikdy nenechal rici ze skvele detektivy a trileru zaver. Navic, cokoliv jineho nez jeho vlastni slova by bylo nedustojny.. MSF! 12:)

      Vymazat
  2. Povely jsou prakticky stejný.Já reknu nesmís ,ale ikdybich ho naucil h...o tak poslechne. Ale bez nich by ten trenal nebil tak príma. Az se dostanu na 93km týdne tak budu stastnej. Stína nepodpořím je masochista :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) presne tak, ja se snazim, aby ty moje prikazy byly takovy neutralni:), predstava, ze kricim h..o, kdyz jde kolem materska skolka me dostava..:)
      km jsou km, vis sam, ze o ne nejde, vsechno je relativni.. Pocity jsou dulezity -- a ty aspon u me -- zustavaji nejdyl. MSF! 12:)

      Vymazat
  3. Nevsimej si a bez! Reci mivaji z mych zkusenosti ti, kteri neceho lituji a jsou nejakym zpusobem lini nebo slabi to zmenit nebo nejak napravit, srovnat, vyvazit. Mozna se by jim pomohlo, kdyby zacali behat .) Stin ma pravdu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, snazim se nevsimat si a bezet:).. Nekdy je slabsi moment, ale od toho ma clovek kamarady.. Dik, at se dari! 12:)

      Vymazat
  4. Na April vzdycky platilo vyrazet ven po veceri, snidani nebo proste tak, aby mela v zaludku jako v pokojicku - to ji pak vsechny vnejsi vjemy mohly byt ukradeny. Vyjimku tvorily srnky, ale na ty jsme nastesti nenarazely tak casto. Vlastne jenom v Brdech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :), no to ja zase mam udelany, abychom se oba tesili na svoji misku:)... Ona si dikaze nevsimat a bezet a rychle se vyhybat silnym nabidkam k nejakym hram:). Tak doufejme, ze ji to vydrzi, ale uz asi vi, ze bezime dal a tak moudre setri sily:).
      MSF! 12:)

      Vymazat
  5. Já mám naučenej jeden povel pro sebe a vždy když se to nějak semele a stačím si to uvědomit tak na sebe volám "pozitivně " "pozitivně" :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jjo, tak to je dobrej povel. Musim taky zkusit obcas zaradit, i kdyz jsem pozitivni hodne, muze se hodit. U nas se rikalo, hlavne se z toho nepo...:). MSF! At ti to brzo beha..12:)

      Vymazat
  6. Že to ty lidi pořád baví,(nemyslím jen v tvém okolí, ale celkově), ach, jo. Tu je to tvé "nevšímáme si...běžíme" opravdu dobrá rada nad zlato.
    Jinak chtěla bych bejt alespoň na čas tvým psem :-).V současné podobě ten běh na mé 0+ nemá nikterý vliv :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nekdy se to schumeli, ale pravda je ta, ze se se snazim hoodne dlouho drzet ty svy "stastny" ritualy a pobihani mezi ne patri... Proste, kdyz mi vypadne, nebo se to enjak posune, tak jsem nervoznejsi:) a natesenej, uz uz vybehnout.. Proste zavislak! Tak at ti to brzo vyjde.. :)

      Vymazat
  7. :-))) to je uzasny! tesim se az to nekdy zaslechnu v Centralu :-)))) pohled veterinare si umim predstavit :-))) Behu zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mi bezime ten kousek v parku na voditku. Tedy presneji na voditku je Dei, i kdyz ona jeho konec ostentativne tahne v hube, aby vsem komelem naznacila, ze vlastne na voditku jsem ja... jak odbihame od prvniho rybnika, tak ji odepinam a bezi poslusne vedle.
      No treba to vyjde, zakon pravdepodobnosti pracuje pro nas.. MSF! 12:)

      Vymazat
  8. Honzo, máš krásný lidský a slušný blog, nemůžu Ti tady tedy napsat, jaký povel si (samozřejmě potichu) dávám, když mě někdo otravuje. Když byla ale Růža blahé paměti ještě v takové formě, že mohla běhat se mnou, povely nepotřebovala, byla k okolí větší flegma než já a věděla, že když se bude zdržovat třeba hrabáním myší, bude mě muset dohánět :-)
    P.S.: upřímně řečeno si myslím, že kdyby okolí aspoň občas nevyslalo signál, že jsme tak trochu blázni, bylo by nám to podezřelé :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ovsem to je naprosto libovy... Martine, taky si rikam a ten certik ve mne se vzdy uklidni, kdyz okoli me bere jako jisteho podivina.. to pak vim, ze svet je v poradku:). po dvesni dvojsmerce trochu unaveny, ale stastne to probiram s Derivaci, ze bychom zitra mohli brzo jako soucast venceni udelat rychlou 16, vypada vylozene nadsene! MSF! 12:)

      Vymazat
  9. Při běhání má Bora navazování kontaktů přísně zakázané, ale jako správná ženská ví přesně jak na mě. Uštěkané protivy míjí bez povšimnutí, ale jak uvidí nějakého psího sympaťáka, začne přes rameno vrhat POHLEDY. V psí řeči to znamená: Jóó, hele, pánečku koukej, co je to za fešáka, s tím se prostě musíme seznámit. Tak občas vyměknu, obvzláště když má ten pes paničku příjemného vzhledu. Stačí lusknout a Boru jako když vystřelí z praku. V tu chvíle se ale proflákne, že není zdaleka tak unavená, jak už posledních deset kiláků předstírá. Jen jí vadí pravidelné tempo a zákaz očuchání všeho, co nás na našich cestách potkává.
    Deri zdravíme, Bora a dav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :), tak tak... Milujici zenska, pes a trener v jednom, to je smrtici kombinace:). No to pravidelne tempo nesnasi ta moje uplne na zacatku, ale podle toho kam zatocime, uz dobre tusi/vi, jak dlouhy to bude a tak se nekdy uklidni uz po 2km na odbocce, kdyz nas jeste nejmin 14 ceka:). Mezi nami, ja nejsem zadnej estet, se mnou muze ocuchavat a zrat vsechno co neni jedovaty.. At ma pohodu.:)
      Zdravime Boru a Davida..

      Vymazat
  10. Honzo, dík za tu hlášku. Dneska jsem si na ni v závěru závodu vzpomněla a pomohla mi vstát z mrtvých (viz RunSaturday). Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jakypak zmrtvychvstani?:), vzdyt jsi bezela velmi dobre a rychle. jestli jsi v tom jeste stihla jeste krizi, tak to byl teprv fofr:!! Drzim moc palce. 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...