úterý 23. července 2013

Hledání síly, víry a klidu... aneb zpět ke kořenům..

Jak se blíží Leadville -- tedy nejen kvůli tomu -- znova přemýšlím, jak a kde najít tolik potřebnou sílu, víru v sebe a potřebný klid.. A není divu, že se snažím znova a znova používat "to", co na mě funguje, nebo alespoň dosud fungovalo:). V sobotu jsem se na svůj "výlet" dostal až po 3h odpolední, kdy slunce hřálo snad nejusilovněji a tak jsem vzal bouřliváka (svůj Salomon batůžek) do něj dal dva plné bidony vody se šťávou:) a vyrazil.. No jak byl baťužek prázdný, tak mě to poskakovalo na zádech a mlátilo, jakoby mě někdo tlouhl holí přes žádá:). Po půl km potkávám na procházce svoje Slunéčko s Deri a ty mi správně vysvětlily, že to mám otočit a vzít si jiný batůžek (Rychlonožku) a běžet na výlet s "prsními lahvičkami":).

No zkrátím to.. Myslím, že jsem v teplém odpoledni udělal pro řadu lidí zajímavý zážitek, asi jako když se objeví dvouhlavé tele na pouti:). Omladina, která se povalovala u rybníka, málem umřela smíchy [Ty vole, tomu chlapovi skáčou kozy!:)], jeden inlinista se vysekal [že by připomínka dívčího inlinoveho pozdravu:)??] a dva cyklisti se v Řeporyjích dokonce i vrátili, aby se ještě ubezpečili, že viděli správně:)..

Totiž... Nevím, jak je to možné.. Silvu jsem se Scott-Jurek ultra running vest běžel ještě v pohodě, teď mi byla asi o 2-3 centimetry po obvodě delší/větší. Moje "ňadra" plná vody mi patřičně skákala, tloukla mě do žeber po straně:).. A tak jsem vlastně nečekaně došel k poznání, jak asi běhají přírodou obdařené ženy bez sportovní podprsenky.. Prostě přidržoval jsem si "ňadra" zezhora rukama..:)

Ale co.. cesta byla nádherná, už za Řeporyjemi vlastně nikde nikdo, nebál jsem se pustit neznámými cestičkami, nakonec po modré přes Kalinův mlýn na Černošice, pocitově dál, pak jsem se napojil po červené do Radotína, po cyklostezce do Hlubočep a Prokopákem hezky domů.. I s přidržováním ňader:), krásných 39+km a 4:04 kouzelný turistický čas.. [Myslím, že když jsem v restauraci v Radotíně doplňoval pohonné hmoty:) a ještě odbíhal ven se nadýchat čerstvého vzduchu, tak jsem také vytvořil jednu z místních hospodských legend:)].
Jjo...Výlety, výlety.. nad ty holt není!!:)

To v pondělí mě čekala návštěva u rodičů... ze zkušenosti jsem návštěvu dopředu ohodnotil, jako křížek:).. tedy "náročnou" až "kritickou" a chtěl si maličko před cestou zaběhat, ale (mrcha) Deri nechtěla.. není se co divit, pro psa v tomhle vedru někde běhat?? .. ale přeci jen, 5km jsme spolu proběhli, sedám do auta, alespoň maličko "nadopován", říkám si lepší mizerných 5km, než rezatým drátem do oka:).. Sedl do auta a vyrazil. Asi po 1/2 hodině cesty jsem zjistil, že jsem doma nechal nechal nejen peníze, ale i svoje doklady... Uklidňuju se, že mám s sebou aspoň papíry od auta, tak aspoň při případné kontrole nebudu vypadat, jako úplný lupič:). Ovšem u rodičů jsem zjistil, že doklady od auta sice mám, ale úplně od jiného než se kterým jedu:).

Cílem je neztratit radost, ani klid, protože když není ve mne, těžko ho někde budu hledat:). Po tradičních rodinných rituálech včetně kachny se zelím(!), [David promine:)] ... po různých šocích a nečekaných zvratech konečně odjíždím...říkám si, jak já tu cestu do Prahy ve zdraví přežiju? Ovšem, ovšem.. Zachraňují mě šťastná čísla!!! Odjíždím z města po silnici s příznačným číslem 34 (!)... Ano, ano... 34-Honza běží:).. takže hned odbočuji k jediné sjezdovce, co tu za městem máme, na parkovišti pod ní se u hospody převlékám do běžeckého (Never leave home without it!) a krátce po 3h začínám vybíhat sjezdovku.. sice ti lojzové posekali jen tzv. malou sjezdovku, tu velkou, která na ní navazuje nad tunelem.. tak už bohužel nechali tak..

Ta je "odříznutá" hustými bodláky, které jsou vyšší než já.. a tak těch výběhu bude holt víc..:) Pro pár hostů a mladý personál jsem po chvíli asi takové příjemné zpestření ospalého horkého odpoledne.. po půl hodině mi při mé jedné obrátce přinášejí v kelímku vodu s plátkem citrónu, jako pozornost podniku..Fakt potěší! [nakonec nechávám spropitné v dvojnásobku mé útraty, zasloužili si to..ta voda byla fakt milá:)] Sice se odmítají zapojit do vybíhání sjezdovky pod průhlednou záminkou, že v podniku není sprcha (jako "domorodec" vím, že za hospodou teče řeka:)...


Ale když si nakonec po hodince "kroužení" dávám jedno polotmavé nealko:) a v nirváně šťastně koukám do kopce,.. tak pochopitelně dostávám dotaz proč vlastně takhle blbnu? :) Se šťastným úsměvem dopíjím nealko pivo.. Vím, že nemá cenu nic vyprávět o touhách a radostech (staršího) běžce a tak používám svoji tradiční vše vysvětlující odpověď.. "Běžci mají veselejší život i lepší sex" :).. a odjíždím s tím, že jsem si udělal radost, potrénoval, setřepal ze sebe napětí a možná maličko přispěl k rozšíření běhu ve svém rodném městě:). Po příjezdu domů jsme ještě se sousedem Danem dali relativně svižně 13.5km a krásně tak završili doslova "rozběhany" den:).

Znovu jsem zjistil, že při hledání síly musím neustále hledat radost... Navíc jsem si znova uvědomil svoje kořeny.. Doprčic! Vždyť já nejsem stařík z nížin!!! Já jsem stařík z Vysočiny! A to zní hrdě.. To se bude na Leadvile sakra hodit..:)

Všemu zdar, našemu úsilí a ultra zvlášť! 12:)

32 komentářů:

  1. Tvoje povidani me vzdycky potesi a to tvoje nadseni je super nakazlive. Takze ho prosim rozesivej dal! Mrzi me ze to v CR nevyslo, a tesim ze az dorazis do NM. Kdy ze to vlastne doletis? Nika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Diky! Niko, letim v patek 9.8.. Navecer mistniho casu bych mel byt v Albuquerque.. Zpet tusim 20.8.. Urcite neco vymyslime.. jen musime decentne:). Preci jen, preci jen.. Leadville..:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  2. Honzo, můžete tu vestu se Scottem Jurkem probrat na Leadville - letos podle všeho poběží! :) Držte se! j.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) to je dobry.. Tedy je skvely, ze pobezi.. ovsem ta hlaska me rozesmala:)..
      No spis mi z toho poskakovani lahvicek na prsou plynou dve pouceni.. 1) musim si objednat mensi velikost, 2) pobezim asi se Salomon pasem na vodu a s lahvi v ruce nebo s malicko vycpanym bourlivakem:). Ale spis s tim pasem na vodu..
      Dik za podporu! 12:)

      Vymazat
  3. Je vidět, že si to i přes tvrdej trénink užíváš a to je dobře! Bez toho by to nebylo ono. Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky, ovsem... s tou tvrdosti nevim.. Nekdy mi prijde, ze se fakt snazim na sve pomery fest.. Jindy zase, ze je to hodne malo.. Pravda je -- jako tradicne -- asi nekde mezi :)
      Tak doufejme, ze to bude "stacit" a ze mi budou bezecti bohove nakloneni.. MSF! At nam to beha.. 12:)

      Vymazat
  4. kup si do batohu/vesty vak na vodu, bezecke batohy s nim pocitaji
    je to mnohem komfortnejsi nez bidon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu muset vyzkouset a pripadne se naucit... Myslim, ze na Leadville uz je pozde delat nejake "novoty" :).. ale mas pravdu, ze asi vak je jednoduchy (ale musi se to s nim umet)...
      Pry se i stary pes novym kouskum da naucit:), tak treba jo.. ale musim takovehle zasadni inovace nejprve probrat se Stinem:)...
      Diky za radu.. MSF! 12:)

      Vymazat
    2. Do vaku si na občerstvovačce jen tak nedoplní pití a blbě se udržuje. Ne, že by to nešlo, ale vypláchnutí dvou bidonů je jednodušší, než vypuštění zbytku z vaku, rozšroubování, vypláchnutí, vypláchnutí hadičky a vysušení. Vak je super na bajka, ale na běh byl volil prsa. :D

      Honza: Ten odtavec začínající: "Ale co.. cesta byla nádherná, už za Řeporyjem" mě dostal. Na druhé řásku jsem čekal slovo "prsa". :D

      Vymazat
    3. vak od salomonu se doplnuje a vyplachuje dobre, jde nahore otevrit jednoduchym stazenim klipu, na obcerstvovackach ho ani nevytahuju z batohu, hadicku ma odcvakavaci, k ni existuje kartacek na cisteni
      dalsi plus je, ze voda tolik nesploucha, nekdy do neho davam birel a nepeni pri behu :-)

      Vymazat
    4. No ja porad preferuju ty lahne.. da se (aspon pro me) snadno vymyvat... muzu si naplnit dopredu a nekam dat.. Proste sama pozitiva a socialni jistoty:). [ale treba taky dospeju k vaku]
      jen si clovek musi umet pripevnit bagl..:)
      12:)

      Vymazat
  5. Ze jsi dusi zena, to uz vime. Ale ze simulujes i ruzne zenske somaticke neprijemnosti, to je pro me novinka (pokud by ti z tech lahvi bryndala voda, vzpomen si na nas kojici matky....). Vsemu zdar (i s anginou)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. April.. byl jsem i kojici matka, nebo spis vulkan, kdyz jsem nacepoval v Reporyjich malinovku:)..Ze tys tam mela nejake zname?:)
      At se dari! Kojicim behajicim matkam zdar! 12:)

      Vymazat
  6. Zvětšující se vesta by pro mne byla velice pozitivní zprávou (zatím se mi jenom zmenšují běžecká trika). Protože, když se zničehonic rucksack zvětšuje, může to znamenat nejspíš to, že se vorsack zmenšuje. Simply: hubneš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) dekuji, mel jsem tendenci si to take tak vykladat, ale moje nejmilejsi manzelka, jasne Slunecko mi rekla, ze uz jsem zhubnul dost, tudis ze nehubnu, ze se mi roztahl batoh..:) Coz vzhledem k pouzitemu materialu batohu -- nevim, zase ze bych zhubnul pres hrudnik dalsi cca 4cm? Nerozumim tomu.. mozna 1/2 na 1/2..:)
      Tak jako tak pokud se nic nezmeni, musim koupit velikost batohu S. Protoze S/M je mi velky..:).
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
    2. mluvime o te, co jsem zkousela v hospode a byla mi akorat? a ty bys ji ted rad vymenil? ze by vežera? jinak dobry, ten tvuj boj..jsi drzak!

      Vymazat
    3. No tak jsem byl opet za pitomce.. Ukazalo se, ze jsem ani vyrazne nezhubl, ani vyrazne se nesrazila vesta.. Jen jsem si neuvedomil:), ze se ty uchytky posouvaji nahoru dolu.. a tim ta vesta lepe sedi..:)
      Zase dobre, ze jsem na to prisel v bezpeci domova a zazil si to "nanecisto" pri vyletu a nemusel to resit pri nejakem "zavode".. OMG! Ja su ale pako!:)
      12:)

      Vymazat
    4. A já už si říkal, že to je batoh, který si každý nasadí a okamžitě zhubne (Jitka, Ty, ..) :) To by pak šel na dračku. :)

      Vymazat
    5. Ovsem to by byl tak.. hubnouci batoh.. ovsem tenhle mozna byl "blbnouci",,:)
      mozna jeste je..:), uvidime, co v nem zase provedu..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  7. Zase jsi mě rozesmál, nejvíc tím posledním komentem. Po přečtení článku jsem se chechtal a chtěl jsem se tě zeptat, zda se ti neposouvají "přezky" na vestičce, tak jako se to děje u mého běhacího batůžku :-))
    Jedeš s tréninkem parádně a při tvé houževnatosti Leadville zvládneš!MSF a krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dik petre.. no paradne.. je asi silne spojeni.. Uzivam si to ze vsech sil a uplne stejne se snazim..:).. taky ze vsech sil..:)
      ovsem naprosto spravne jsi diagnostikoval moje prsni:) obtize...shrnu to.. jsem pako!:)
      at nam to beha.. 12:)

      Vymazat
  8. Opět jsem se u článku skvěle pobavil a hned si vybavil souvislosti a to vzájemné propojení - včera jsme s Janou běželi dlouhou(já 29,ona 35km), startovali jsme taky okolo 15:00, taky nás sluníčko fest hřálo a můj nový běžecký batoh s plným 2L vakem na vodu mě rovněž mlátil do zad jak splašenej(než jsem trochu upil).
    A jak tak běžíme v tom vedru, tak povídám že je to prd oproti tomu jaký hic bude asi Honzovi12 na Leadville :o)) Ta myšlenka nás natolik osvěžila, že se hned běželo líp :o))
    Ať se daří pobíhat za jakéhokoliv počasí!
    Jiřík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) diky!! pozdravy celemu vasemu oddlu a vsem sekcim:).. 12:)

      Vymazat
  9. ... A hned je zase veseleji.
    MichalV.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) ty mi neco povidej..:)
      Vcera se mi jeste doma smali, ze si neumim ani nasadit a utahnout batoh..a dneska jsem slysel veselou historku, jak jsi se objednaval na zubni..:)
      Kamaradi umi potesit:). Jsem rad, ze ted budes i bliz.. at se dari! Televiznim hvezdam zdar! 12:)

      Vymazat
  10. Při čtení první poloviny se mi udělalo lehce nevolno - co jsem ti to jen prodala?!?... Ještěže tu vždycky čtu všechno - hned je mi líp, tak snad si příště nebudeš muset přidržovat vnady ;-) Nezbývá, než smeknout nad vším tím odhodláním, jsi borec!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) jitus pokud vymenis ve slove borec pismena o,r za l,b..:).. dostanes to spravne a nepokrivene hodnoceni meho statusu:)
      jsem to nezvladl..nebo ze by to byl skvely test?
      pokud to byl test, tak vytrvalosti jsem prosel, s inteligenci to bylo na styru:).
      mej se fajn.. batuzek je skvely! 12:)

      Vymazat
  11. Se divím, že sis tou horní částí sjezdovky neprosekal cestičku. Myslím, že není daleko doba, kdy si tu budeme o podobných taškařicích číst :) Si nezmar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No kdybych tam bydlel... kdybych tam bydlel, tak bych asi nevydrzel a v ramci treningu si to prosekal...:)
      Kdyz o tom pisu, tak si uvedomuji, ze bych mel vzit zase nuzky a pristrihnout cesticky v prokopaku.. aspon mych nejcastejsich tras..:)
      Mej se fajn, at se dari! 12:)

      Vymazat
  12. A jak to bylo v té hospodě? Přiběhl jsi, položil prsa na stůl a řekl, že si dáš do každé nohy jedno pivo? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) nejak tak.. Samozrejme "prsa" byly hitem:), ovsem jak tam bylo nakoureno, tak ja to absolvoval "na potapece".. Nadech.. do hospody, rici co chci, ven se nadychat a zas dal..:)
      Myslim ze spolu s lahvemi na prsou to pro stamgasty bylo velke povyrazeni..:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  13. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...