čtvrtek 5. března 2020

YOLO [nebo FOMO:)?] -- Nikdy to nevzdávej, aneb jak jsem se začal posunovat:)

Moje aténská mise [dalo by se říci i blamáž, ale nebudu se zbytečně mlátit klackem:)] ... měla ještě jednu dohru. Probíral jsem svoje kroky a plány s trenérkou M. a ta mi jasně vysvětlila, že "to" nedělám dobře:). Navíc se ve firmě od MM prý dozvěděla, že spolu plánujeme jít Ledopády...a že jsem jí to snad ani nechtěl říci??:)... No na férovku jsem se bál, že by z toho moc nadšená nebyla, že? ... A měl jsem pravdu!:)

Chudák M., mít takových klientů víc, tak je zralá na psychiatrickou péči. V záchvatu pravdomluvnosti jsem jí prozradil, že jsem si představoval "v přípravě" -- tedy teď po Ledopádech, když už jsme si odsouhlasili:) -- si dát .. na pohodu:) ... dvě stovky. No dobře, jedna je 135+ a druhá ~120, ale jak říká Olaf, pořád to jsou stovky:). Jak "Karlovo" 135 Brdskými hvozdy, tak inovovaná Brdská stezka 120 jsou v podstatě za rohem a neběžet je by byla velká škoda... Vedou krásnou přírodou Brd, pravda všechno je tak asi měsíc od sebe...

Ale co, žijeme jen jednou.. a co kdyby to zítra nevyšlo, že? Tím jsem správně česky vyjádřil dvě populární anglické zkratky, YOLO [You Live Only Once .. žiješ jen jednou] a FOMO [Fear Of Missing Out... strach, že něco minu, nestihnu...]..

Nicméně z M. litanií jsem správně pochopil, že stovka není desítka [že kočka není pes, že včera není dnes, že beebop není swing a louka není les...], .... prostě, že stovka na pohodu:).. uprostřed tréninku ... je obrat, který i z mých úst zní jako šílený anachronismus.:).

Ukázala mi krásné grafy, jak by můj trénink měl vypadat, abych se někam "posunul"... Těžko to říci takhle napřímo, ale ve věku 56+ je každému soudnému člověku jasné, že se posunuje akorát tak směrem do rakve:)...

Ovšem opravdu mě potěšilo, že ona vidí ten můj prostor pro zlepšení. Proto jsem jí slíbil, [Slibem nezarmoutíš, že?:)]... že ty stovky vynechám a že se budu zodpovědně připravovat a "posunovat":). A v rámci možností jsem pilně plnil trenýrkový plán.

Její vysvětlení, že je potřeba to moje tělo trochu víc vyšokovat, jsem si vysvětlil po svém:) a začal znova praktikovat IF [Intermittent Fasting, aneb přerušovaný půst]. Moje hladové běhy mně pomohly k první Rondě, moje tělo zvyklé fungovat bez jídla i na dlouhých ultra mi dává šanci dokončit i když žaludek není schopen nic udržet:) a u mě snad i regeneruje rychleji...:) ... tak jsem se k tomu zase vrátil! Že by to Lubošovo heslo "důvěřuj svému sádlu!", nebo parafráze Běžícího Stína, že "role jídla se na ultra zbytečně přeceňuje":) měly nějakou obecnou platnost?

Pavel Z. na časomíře a na stanicích
Nevím, určitě si k IF něco napíšu později, po skoro dvou měsících praktikování cca 7-8 kg sádla pryč:) a cítím sílu, ale s hodnocením bych počkal ještě aspoň měsíc... Ale stejně jsem otevřel znovu Pandořinu skříňku ... Lhát se nemá, protože kdo lže ten krade a kdo krade, ten by mohl i zabít:)!.
Proto jsem řekl M. ..., že bych ... jednu stovku... tedy tu Brdskými hvozdy... opravdu na "pohodu":)... z tréninku... lehce běžel.:)...
Připadal jsem si jako Koudelka v Jáchyme hoď ho do stroje... A to jsem ještě nevěděl, že ta druhá byla zrušena, takže jsem vypadal, že se v úsilí o svém posunování vlastně obětuji:).

Karel, jeden z organizátorů letos poběží...
Karel B., organizátor a člen našeho klubu iTB mě ujistil, že je brdské hvozdy jsou běhatelné, je to podle něj příjemné proběhnutí a že hned po absolvování závodu můžu pokračovat v tréninku podle plánu... je to rozený provokatér!:)

A tak mě za týden čeká samostatná mise brdskými lesy. Jak už nemám svoji navigaci, tak si musím dát trasu do hodinek i do mobilu... vzít dvě power banky... Ale už teď se těším jako babka na důchod. Karel vyhrožuje, že je to letos (zase) naposled... a tak musím, co kdyby to příště nevyšlo!!

V mezičase při běhání v údolí pro jistotu důkladně monitoruji svůj zdravotní stav...[Podle pokynů: močím a sbíhají se mravenci? ... cukrovka, močím na boty?... prostata, bolí mě u toho zápěstí? .. artróza, klepou si mi víc ruce?... Parkinson, zapomenu natáhnout kalhoty?... Alzheimer]... a zjišťuji, že zatím je to dobrý!

Našim blízkým a trenérům zdar! Nemají to lehké v těch neustálých změnách, že?:)
Ale ultra je ultra, protože i když člověk není reprezentant, tak může mít pocit správného boje.
A o to (mi) jde!
12:)
PS. Fotky jsem si vypůjčil z webu brdských hvozdů, snad mi odpustí:)

8 komentářů:

  1. Tvoje trenérka to s tebou nemá lehký! Být na jejím místě, vezmu pořádnou haluz a ženu tě s ní celou stovku :) Ale že nejsem, tak ti jen popřeju, ať si Brdy užiješ :) Liška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. no zase... kdyby me M. hnala celou trasu brdskych hvozdu haluzi pred sebou... Tak to mam jasne vitezstvi v kategorii a jsem zcela jiste na vrcholnych pozicich:)...
      Nastesti.. Nastesti moje zapisky verim, ze pravidelne necte:) a ze mi to odpusti..
      Koneckoncu, je to udel treneru nas drzet na spravne ceste!:)
      Diky moc, na Brdy se tesim velmi! 12:)

      Vymazat
  2. Užij si Brdy, trenéra je třeba občas překvapit, aby ukázal svou schopnost přizpůsobit se změně situace. Jinak děkuji za inspiraci, tvůj diagnostický algoritmus (cukrovka, prostata, ...)určitě využiju ve své praxi prakt. lékaře (pokud coronavirus dovolí)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. diky moc.. a timto se vsem lekarum omlouvam za fusovani do remesla:)...
      Jak rikam, M. urcite musi znit v usich:), ale na kaskady mych vzkazu a vysvetleni .. kapitulovala, se slovy, ze ja dokazu zduvodnit cokoliv:). Takze muzu ji vrele doporucit -- je flexibilni:)!
      Ten "coronarnik" nam jeste zkomplikuje zivot, respektive vsechna administrativni opatreni, omezeni.. v ramci "dobra"... nas budou stihat jeste hodne dlouho:(.
      Ale co.. at nam to beha! ultra zdar! YOLO!:)
      12:)

      Vymazat
  3. Monitoring tveho zdravotniho stavu nema chybu:),kam na to chodis(behas)?..zvlast cast o Alzheimru:)a mravencich
    Taky stale myslim yolo,nevzdavam,bojuju,verim,bezim..
    Prijemny beh v Brdech!
    Sylva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... no tak asi se nesmime brat tolik vazne..:)
      Priznavam, ze stejne jako Trautenberkovi se zdalo kyselo moc kysely a bramborak moc bramborovej..:).. Tak i me se obcas zda to usili moc usilovny:)... a ten boj moc bojovnej:)... tak je potreba si z toho delat legraci.
      Ty Brdy budou jiste zazitkove:)... Sice moji drsni kamaradi dodavaji, zazitky nemusi byt vzdy krasne, staci, kdyz jsou silne:)... Ale ja se budu snazit, aby to bylo "krasne":).
      Ty, pokud muzu doporucit:), si to uzivej na max... zase zadny zbytecny "tlaceni na pilu":)... ono to prijde k tobe.. co prijde? .. Pribehne!:)
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  4. Tak, a je zase všechno jinak, třeba aspoň trenérka bude v klidu :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak organizatory naprosto chapu... Po zakazu akci, poradat beh, ktery co do poctu ucastniku -- s poradateli, dobrovolniky a zavodniky dosahuje cisla 100... je riskantni z hlediska postihu, navic vetsina populace je diky mediim vystrasena na nejvyssi miru.. Takze pochopeni, podekovani a teseni se na dalsi rocnik.
      Ovsem s klidem moji trenerky je to krehke:). I kdyz verim, ze uz si to vubec nebere:).
      Ona vi, ze ja sice "lezim" na zemi... ale stejne jako Jean-Paul Belmondo mam ten sklon vyskocit a rici.."Jeste jsem nedokouril svoji posledni cigaretu"!:)
      At nam to beha, nasim trenerum.. klid a pohodu:)... ultra zdar! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...