úterý 21. dubna 2020

Zákazy, příkazy, roušky a náhubky... aneb volnost běhu...proti všemu:)!

Otevřeně... je mi líto těch mladých, kteří se na můj vkus až moc snadno vzdali a vzdávají svých svobod, své odpovědnosti ... Přenášejí hodně věcí na stát a skoro všemu věří:)...A stát? Ten si lebedí... Velký bratr se připravuje definitivně všechno sledovat, deficit se zvyšuje stejně, [jak vtipně poznamenal Aston (O.Neff)] jako váha salámu u řezníka... "O sto miliard víc? Můžu to tak nechat?"... OMG!

Z pozice sice aktivního, ale staříka:)... Nemám touhu, ani se necítím být povolán, abych jim radil.. Ale nemám rád situaci, kdy stát někoho (v tomto případě střední stav) téměř zlikviduje a pak se ho snaží s velkou pompou zachraňovat... Jen se raduju z toho, že jsem žil velkou část svého života v relativně normálním světě, kde slovy Ozzyho.. Člověk klidně mohl sežrat netopýra, aniž by tím způsobil Armagedon..:)... [Ozzy Osbourne " There was a time when you could eat a bat and not cause armageddon."].

Ale pozitivně -- ten běh mi dává naději... Po minulých týdnech, kdy jsem hodně potkával a viděl na dálku běžce v polích s šátkem přes obličej... [OMG!]... Tak teď už registruji povětšinou jen "potkávací světla"... kdy si přidržíme šátek jen na okamžik setkání... a s některými pomocí pantomimy či jen pohledem do oči usoudíme, že ani tuhle komedii nebudeme hrát:).
[Nicméně vzhledem k odhodlanosti strany a vlády by to chtělo, aby někdo vymyslel a sjednotil běžecko/turistický pozdrav... Navrhuji potápěčské Ok, kdy O je vytvořené palcem a prostředníčkem a "k" přirozeně zbývajícími prsty... abychom si dali najevo, že já jsem Ok, kvůli mě si ten hadr nemusí nasazovat:)].

Když jsme u těch zákazu a překážek. Nevím, co vedlo sedláka u Řeporyj, aby zoral (veřejnou, značenou) cestu mezi poli a natáhl tam mlíko se zákazem vstupu... aby mu tam nechodili/nelezli lidí? :)... Kolik mu jich tam může projít? No nevím jak koho, ale mě to neodradí. Tak holt ty původně rychlejší úseky běžím v oranici, taky dobrý:)... Když jsem tudy po "zorání" běžel poprvé, tak jsem si myslel, že na mě sedlák "mává" na pozdrav, ale když jsem obíhal to mlíko se zákazem vstupu:) tak jsem usoudil, že v tom "pozdravu" možná byla i nějaká "výhrůžka":)... Inu, až mě začnou nadhánět, tak aspoň budu mít Míšou tolik prosazovaný fartlek..:)

Vždycky se mi v té chvíli vybaví rady mého dědy a bavorské tety... "Hanzi, nikdy neorej po kopci a nikdy neorej cesty..:)... To dělají jen hloupý jézéďáci -- oře se vždy podél kopce a cesty nenič. Má svůj důvod proč tam jsou odjakživa ... Jenom si zničíš pole!"

Ale možná právě ty zákazy a příkazy mě inspirují. Za normálních okolností bych kolem těch výběhu krav běžel maximálně 2-3x do měsíce... Takhle mám touhu tam běhat 2x týdně:). Stejně tak mám silné nutkání každému, koho vidím v polích/v lese s rouškou říkat .. "neblázni... jsi tu sám... užij si to naplno":)




Běhu zdar! Ultra a boji s blbostí.. zvlášť!
12:)

PS. Než se to "ztratí":). S dcerou jsme se udělali takový soukromý "We Run Prague"... Ty fotky jsou z toho "výletu"... Přes Ladronku, Strahov, Pražský hrad, Petřín, Cibulku... do Stodůlek. Naprosto luxusní ráno. Za celou dobu jsme nepotkali vic jak deset lidí. Vřele doporučuji!
PPS. Abych to dokázal... zoraná cesta.

                   

12 komentářů:

  1. Krásně se to po ránu četlo. Takový balzám normálnosti. S ten pozdrav, že jsem ok, to by bylo parádní. Včera jsem po dlouhé době vyrazil na koloběžce a sleduji jisté rozvolňování a přijde mi, že si ty roušky už nenasazují lidi kvůli vládě, ale kvůli tomu naproti a když si ji nenasadí ani jeden, spiklenecky se na sebe usmějí. :-)

    Pole dobrý! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Dik! No dej vedet, kdyby se nejaky "pozdrav" ujal (Preci jen sledujes a umis to se socialnimi medii o dva rady lepe nez ja)... Ja jsem presvedceny, ze 90% "potkavacich svetel" je zpusobeno tim, ze si ty myslis, ze on si mysli.. a on si mysli, ze ty si myslis..:)...
      At nam to beha a kolobezkuje! 12:)

      Vymazat
  2. Běh po oranici je velmi výživný a nahradí běh do kopce. Také vyztužuje kotníky a zlepšuje stabilitu. Takže ten sedlák to dělá pro zvýšení intenzity Tvého běhu. Poděkování zaslouží!
    Velmi silně souhlasím s Tvými názory na současnou situaci. Jako matematik statistik asi zažíváš pravidelný amok při čtení všech těch nesmyslů co se na nás valí. A jako člověk s datem narození dávno v minulém století si asi vybavuješ některé analogie se současností. Ale buďme optimisty.
    Běhu zdar, Radek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta reminiscence na dobu minulou je az neskutecne silna..:(
      Bohuzel, na rozdil od mladych a progresivnich:) my si uvedomujeme to nebezpeci a "ucelovost: vyuzivat podobne situace k zesileni role "velkeho bratra"... smirovani uz nejen na FB a jinde za nazory, ale i pomoci telefonu, bankovnich karet, atd.
      Profesne se snazim nezapojovat. Misto toho, aby se snazili mit data co nejslusnejsi (aby se s nimi dalo pracovat), tak to vypada, ze cil je obraceny:( a ideologie vitezi (v kratkem obdovi vzdycky) nad realitou.
      Ale co, budme pozitivni. Ja televizi nesleduji uz hodne dlouho... ani nezacnu:), profesionalni diskuse proletnu, rozumny nazor abys hledal lupou:)... a tak v ramci moznosti je treba zit naplno a pokud mi vyjde jenom trochu cas... tak behat:). tesim se nekdy na setkani.
      MSF! Ultra zdar!! 12:)

      Vymazat
  3. Ano, taky používáme potkávačky, příp. spiklenecký úsměv. Ovšem to potapěčské OK si může občas někdo vyložit i jinak - kurňa, nejdou mi sem nakopírovat parůžky -(záleží na rychlosti a vzdálenosti míjení). Jinak, speciálně ve všední den je krajina téměř liduprázdná. My jeli v úterý 95 km na kolobkách a potkali asi 9 lidí celkem (včetně dělníků u Hořínského zdymadla). Jiná věc byla, že první pivo jsme koupili až na 70. km. Druhé na 86. Nešlo nevzpomenout na Stína (i na ultra kolobce se význam stravování přeceňuje, ověřeno praxí, foto na klubovém FB). Běhu i po poli 3x hurá !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvg! Jedes pekne!! Bezici stin by z tebe mel radost... Prvni pivo na 70km.. to muselo sakra zasycet:)
      No ta cesta... snad tam aspon neco zaseje/zasazi... aspon brambory:) [Ale vetsinou ty cesty mely i kamenity podklad, takze jejim zoranim a naslednym vlacenim a orbou si JZD roztahalo kameny po celem poli..:)]
      Obdiv, nic nez obdiv! Jedes jako namazany stroj:)... At se dari! 12:)

      Vymazat
  4. Sorry, na kolobkovém, nebo přímo u mě, odpusť stařence

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. ultra starenkam a ultra starukm.. zdar! At zije ultra v nas! 12:)

      Vymazat
  5. Ta zorana cesta je skvostna.:) Taky bych tam dal behala,spis to laka jeste vic. Tak v pondeli jdes zas do skoly..tak at to dobre udychas:)
    Sylva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. No pole uz davno osete, snad do te cesty da ty brambory:). Sucho.. zbytecna eroze pudy...
      Presne jak rikas, zakazane ovoce nejvic laka! Jeste tam natahl mliko se zakazem vstupu! OMG! Normalne bych tam nebezel tak casto, ale takhle? To se tam zase budu muset podivat..:)
      At nam to beha.. zakazum navzdory! 12:)

      Vymazat
  6. Těší mě, že při mém pobíhání pozoruji pozvolnou korozi hadrychiády, už moc lidí s hadrem na ústech ve volné přírodě nepotkávám. Oranice je náročná, ale je to třeba součást Velké pardubické, a když to dá kůň...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. Vnímám to stejně... Sice jsem byl ještě v minulém týdnu při venčení Deri svědkem téměř lynčování jednoho běžce, který bez nasazeného šátku na kraji parku asi 3m obloukem obíhal jednu paní se psem. Ta byla úplně šílená, protože v TV hlásili a vláda nakázala, že na veřejnosti se nosí rouška, atd... Myslel jsem, že nejdřív na něj zkusí skočit a zadupat ho do země (asi se bála, že by se mohla nakazit, tak mu to prošlo) a pak jsem si myslel, že dostane psotník a budu ji muset zachraňovat:)...
      Nicméně... Čechy jsou plné Švejků, kteří si roušku nasadí kamkoliv, já sám jsem viděl roušku používat jako jarmulku na hlavě... A pak mě vždy potěší ten závan normálnosti, když se s někým potkávám a verbálně či pantomimou si dáme znát, že ani jeden z nás se nebude podvolovat nesmyslům. Na co roušku venku, že? :)... Na to pole.. se musím zase vrátit!!
      MSF! Ať nám to běhá! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...