neděle 16. srpna 2020

Běh, rýma a společenský život za časů COVIDu... aneb Deri není bacilonosič!!:)

Jedna věc se našim elitám a médiím podařila dotáhnout téměř k dokonalosti. Už skoro neexistuje rozdíl mezi zprávou,  mystifikací, lží a komentářem. Novináři prezentují svoje názory jako zpravodajství, lidé jsou různě vystrašení z druhé, třetí vlny čehokoliv... Rozdíl mezi konspirační teorií a skutečností je v podstatě méně než dva měsíce:).

Ne nechci se pouštět do nějakých osobních hodnocení a internetových diskusí na toto téma, člověk jen může naštvat své kamarády, zejména pokud se momentálně nacházejí na jiné straně pomyslné barikády... To nám také "nová doba" přináší ve velkém... obecnou ztrátu akceptovat jiný názor. Sice jsem slávista, ale to mi nijak nebrání se kamarádit se zarytým sparťanem a občas se s ním i "zbořit"...:)

Dokážete si představit, že ode mě ke stánku s "Kácovem" je to
12.34 km? To je znamení!!!
Ale co jsem to chtěl říci.. Já téměř s železnou pravidelností v létě "chytnu" rýmu, zánět dutin, nosohltanu... vyprovokovaný primárně horkem  v kombinaci s klimatizací [většinou ne mojí vinou, já ji téměř nepoužívám, nebo velmi decentně]. K tomu můj pes, Deri, od malička trpí kýcháním. Někdy kejchá jak o závod (jak je malá, tak si až hlavou mlátí o zem, musím jí včas chytit a podržet hlavu, jinak jí teče krev z nosu)... Zavřete oči... a jste v létě 2020, kde každý člověk (pes nebo netopýr), který má rýmu... je potenciálně zdrojem záhuby lidstva.

V horku jsem "investoval" 180 Kč a udělal Deri "bazén"...
čím jsem rozvrátil svoji rodinu, která by asi taky "chtěla":)
Ty občasné zážitky s tím spojené, jsou na jednu stranu vtipné, na druhou stranu ukazují naprosté vykolejení a vyděšení lidí. Například předevčírem... jsme na procházce a [já, proti svému naturelu dodržuji sociální distanci:)] ... Deri začíná kýchat... já ji rychle zvedám hlavu, aby s ní netloukla o zem, když v tom na mě přijde také děsné kýchnutí a ještě jedno... A vidím, jak "parkovníci" zpozorněli... Ti "v pohodě" , s pivem v ruce to vtipně komentují -- jeden s otázkou jestli "to" může přenášet i pes? Druhý dodává, že jo a v jestli jsem to chytil já od psa nebo pes ode mě? Nebo jestli jsme měli spolu gáblík ze špatně uvařeného netopýra?:)... Doprovázené hurónským smíchem všech, včetně mě...

Nojo, ale hned se ozvali jiní okolo, že v karanténě (???) bychom měli zůstávat doma a že bych měl držet stranou také psa, aby to neroznášel dál! Jedna paní (snad 10m daleko) začala hystericky volat na svého psa a okamžitě zapla "Bertíka" na šňůru, ... a se slovy "Pojď honem sem, ať něco nechytneme":)... ho táhla pryč.
Na paní jsem zavolal, že Deri je očkovaná proti všemu, včetně psího kašle, že svoje kýchání má odmalička (teď je jí už 9 pryč a 10 se kvapem blíží) a že podle veterinářů v tom není žádný virus, ani bakterie, že je prostě "slabší kus":)... A že já nesnáším úplně dobře klimatizaci...[Nicméně, je to marný:)]

Ani nevíte, jak je to těžký pro "komunikativní" typ mého formátu:) dodržovat už půl roku sociální distanci, abych někoho z těch zbývajících nevyděsil? [Přitom to můžeme "chytnout" kdykoliv v metru]. Dal jsem si nového Pokáče pro jistotu na playlist, ať na to pamatuji..:)



Taková malá odbočka... dokážete si představit, co nás čeká, až přijde podzim a s ním tradiční rýmy a nastydnutí? Chudáci rodiče školních dětí! Se slzou v oku vzpomínám na loňský GrandSlam... Nejen, že letos bylo vše zrušeno, ale nutno dodat, že jen v přibližném stavu, jako jsem teď (a byl v loni)  bych se letos nedostal ani na letiště, natož do letadla...:)

Deri se rozpadala bouda. Do další "dekády" dostala novou.
Řada matematických poznámek se váže k "pí", nicméně
zvládá si zkracovat běh po přeponě, proto C
A tak zatímco Zbyněk V., aka půlmaratonec.cz, vzpomíná na získání statutu "pí 100" (tedy znalosti pí na sto míst)... já rád poslouchám při svých osamělých bězích "Matfyzáka na disku" .. a jeho text .. "já jal se Newtona číst, učil jí pí na sto míst... pak jsme měli třikrát sex.. teď jdu na cviko housku jíst" (!)..:)... mi s láskou připomíná vlhké sny matfyzáka:).....[zobrazené i ve výzdobě boudy mého psa "Derivace", aka Deri]...  A v rámci další "pecky" ze svého playlistu (léto 95) naprosto souhlasím, že "tenhleten svět byl lepší než teď... ale nebude to až tak snad zlý.."...

Uvědomuji si, že je potřeba proti pochybným a defétistickým náladám bojovat... Trochu víc se "družit"a snažit se víc potkávat, aspoň v tom "osamělém" rozměru pobíhání se to snažit trochu zlomit:). Měl bych zase zkusit 10 km v Bráníku (26.8) od 19.00 --  nic rychlého tam sice nezaběhnu, ale co si protáhnout nohy, zabojovat s leností a po doběhu, v 8, si dát pivo na Hamru? Nebo zaběhnout Richardův Posázavský 1/2 maratón? Je to akce organizovaná s láskou, nehodí se mi to, ale těším se tam... Je to už skoro pravidlem, dorazim z týdenní dovolené, oklepu se:) a hupky šupky na závod.

Držím nám všem palce... Těch zmatků a šoků je před námi víc. Ale, jak se říkalo za mých mladých časů... Jaký si to uděláš, takový to máš:)! Je dobré se tím nenechat semlít. Třeba se někde uvidíme. Nebo pokud běháte v "oblasti" ... tak se ozvěte -- třeba se domluvíme na nějakém delším běhu za hranice všedních dnů:)

Všemu zdar! Našim bojům a ultra zvlášť!
12:)
PS. Tak dva dny poté, co jsem si to napsal o bacilonosičce Deri:) a poté, co jsme byli mnohokrát Andrejem "uklidnováni" ze nikdy plošně.. Tak od 1.9...(do března). OMG!  Pěkně to říká Erik Best...

18 komentářů:

  1. A co teprve 5G sítě?! :-D

    Jel jsem před pár dny Německem vlakem a samozřejmě měl klimatizaci a po několika hodinách cesty jsem z toho měl dušnost. Už se mi to párkrát stalo - v létě v autě taky s klimou, sem tam v zimě na běhu (na běhu ok, ale dušnost pak doma), ale konečně jsem vypozoroval, čím to je. No a tak jsem smrkal, ale jak jsem se nemohl na to smrknutí pořádně nadechnout pusou, tak jsem smrkal tak divně a lidi taky blbě čuměli.

    Ten podzim, to bude něco.

    A chudák Deri s tím kýcháním, to si chuděra užije.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... Přesně, mně se to vždycky zhorší v klimatizovaném vlaku, kancelářích zahraničních společností a tak. Jjo, nakonec jak si z nás dělají holky legraci.. tak "rýmička" bude pro nás nebezpečná, právě/hlavně kvůli tomu všemu okolo.
      To sledování různých "počítadel", které jsou statisticky i medicínsky špatně, by se mělo některým lidem zakázat. Nedělá jim to dobře. "TMI" .. "too much information", tedy příliš mnoho informací, které nedokáží zvládnout:), nebo pokud jsou natolik makabrističtí, tak vyrobit stránky a pripojit jim počítadla, kolik lidí zemřelo na rakovinu, na silnici, spáchalo sebevraždu... atd.
      Ale asi to bude mít jistě jeden vedlejší pozitivní efekt. Budu běhat víc do práce i z práce. Je potřeba se vyhýbat hysterickým lidem v metru, kteří kontrolují nasazení roušek spolucestujících a jejich "distanci" (v metru!)...:).
      Deri kejchá nejméně 7-8 let, ona si to snad ani neuvědomuje... a já s tím umím snad zacházet.
      Musíme zase po prázdninách udělat nějaké běžecké setkání v restauračním zařízení...
      Ať nám to běhá! 12:)

      Vymazat
  2. ...stádo vyděsit a zahnat do kouta, aby přestalo uvažovat. Pak i na hlad zapomene...
    Běh, kolo, koloběžka by také měly být zakázány. U tohodle pohybu je spousta času na přemýšlení a to vůbec není žádoucí.
    Pěkný zbytek léta, Radek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... No pravda je, ze ja pri svem behani a pobihani ruzne premyslim. Nekdy o sve praci, nekdy a vsem moznem.. ono mi to prijde, jak bezim, tak postupne za sebou necham tu vnejsi "slupku".. poztracim starosti, pitominy a napeti.. a najednou je rada veci.. tak nejak jasnejsi a uchopitelnejsi:).
      Kopernikuv princip rika .. "Pozice pozorovatele neni v nicem vyjimecna"... tedy aplikovano zde.. urcite to ma podobne spousta lidi:). Mozna prave proto je beh a pohyb tolik volnomyslenkarsky:).
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  3. Je, vidíš, před měsícem jsme šli "pochod starších běžců" z Řeporyjí do Butovic. A tradičně šla taky Zuzana, pes Lenky Šibravové. Museli jsme jít kousek od tvého bydliště a Deri a Zuzi se mohly poznat :-) . Ale Zuzana by záviděla boudičku :-)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... presne tak, to je nas "revir" s Deri:)... Sice uz ji tahne na 10 rok, ale jak se ochladi, zase ji zkusim znovu ziskat pro pobihani v udoli...
      Deri ma nejen novej "bejvak":), ale i bazen na koupani... i kdyz ho uprimne moc nepouziva.. ale nevadi. za tu legraci to stalo...
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  4. Já už jsem tím covidem tak uondaná... Člověk aby se bál otevřít ledničku, aby na něj nevybafl koronavirus.
    A klimatizace je zlo - blahé paměti se mi postarala o nejtěžší migrénu v životě, když jsme ještě BC objížděli s T. Irsko - následoval večer plný takových vášní, že jsme pak zbytek putování jeli radši s otevřenými okny. (Experti jsou na tohle - nebo aspoň bývali - Arabové, jak je tam v létě běžně 45°C+ mají všichni a všude totálně nabuzenou klimošku, to bývaly bolekrky, ach jo, to už ani není pravda...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně!! Země s ropou:) a američané... tam je ukázka chladu znakem bohatství člověka či instituce. Vzpomínám, když jsem před lety měl v americe v práci mikinu a uvažoval o rukavicích:) protože v práci bylo 16C a od klimošky šíleně táhlo...
      COVID a s ním spojené ovládání "mas" mi přijde jak z katastrofického filmu... Však to Eric B., americký novinář desetiletí žijící v Praze (a pozor, tradičně nalevo od středu).. řekl pregnantně: "Podle statistik není virové onemocnění prokázáno téměř u nikoho (0,048 % české populace), vážně nemocných je pouze 0,00024 %, vláda ale zavádí omezení, která postihují 100 % populace a poměrně vysoké procento podniků. Ostatní vlády dělají totéž. Právě tehdy, když státy své podvody na občanech přehánějí, lidé si toho všimnou a vyjdou do ulic. Stalo se tak v Bělorusku; nemysleme si, že se to nemůže stát i na „civilizovaném Západě“.
      ...
      No teď ještě dodělám nějaké urgentní věci a pak si půjdu zaběhat, abych to ze sebe setřásl... Dík a ať nám to běhá!
      12:)

      Vymazat
  5. 12,34 Kácov taky občas disciplinovaně zachraňujeme (na kolobce pivo v MMX, nějaké dobroty na Spartě v Braníku) ale v poslední době absolutně ujíždíme na pivovaru Prokopák (svinsky dobrý pivo všech stupňů), možná by se hodila poprázdninová sešlost v tom bohulibém místě. Sice to máš asi proklatě blízko, ale třeba bys tam mohl běžet oklikou :). Běhu (nejen v Braníku a na Sázavě) i pivu zdar !!! babice Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. !!! Samozrejme... "blizka setkani tretiho druhu:)" ... tedy nadsenych bezcu, pobihacu, kolobezkaru a kamaradu obecne... ty jsou vzdy potreba! Tedy vsichni moji znami (i zatim neznami) ruzne cekaji, kdy, kdo a kde neco "svola"..:). Proto je nejlepsi se snazit schazet furt:), aby byla sance se videt s "kazdym"... Pivo na prazskych bezeckych trasach, vcetne prokopaku je sice skvely napad... Nicmene ho muzou praktikovat casto jen mistni [zas ten Pragocentrismus!:)]... Proto pro vetsi setkani musite vymyslet neco lepe na MHD...[Ja ted jeste porad bojuji s letni rymou, ale napriklad lakam Lubose na pivo do Trebane [U Mani], nebo v ramci Cimrmanova absolutniho rymu... "Muzi v letech, piji v Letech":)... Dejte vedet, kde jste:)... a muzeme dobehnout!
      Pivu a behu zdar! 12:)

      Vymazat
  6. Rýmička a covid - největší ničitel lidstva - to se ví. Ale jak proti takovým věcem bojovat, když se stále vrací .. teď mám na mysli rýmu. Já se už poučila a na rýmu používám infralampu. Dostala jsem ji od známého k narozeninám, že prý mi to pomůže zbavit se rýmička a dalších bolestí. A fakt že jo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi budu muset zkusit!:) Dik...
      Porad se toho nemuzu zbavit, tak jsem nekolik dni nebehal, vcera sahl na svarene vino... no uvidime.
      Tak jako tak, diky za tip! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  7. Ten kychajici psik ma krasnou boudicku. Tam se mu jiste dobre chrni,hned bych tam vlezla:)
    Bailey nam take kycha.Hlavou sice nemlati o zem (retrivr),ale ma slusnej dosah,pricemz vydesene pohledy lidi s otocenim smerem k nam take zaznamenavam. Vzdy podotknu: "Ja bych radsi nekaslala,Bay" .Ten pes se na me koukne a smeje se mnou:)
    Sylva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)... tak to mame podobne zazitky. Jeste me ceka tyden rodinne dovolene, kdy prekracuji (dle nasich politiku) "nezodpovedne" hranice a jedu do severni Italie k jezeru:). Doufam, ze mezitim to zase nezakazou, pripadne nebudu koncit pri navratu v karantene.
      Samozrejme, ze se neucastnim zadnych party [taky jsem starik, ze:)], ale pokud to neni zakazane, nevidim duvod tam nejet. Uz tak nam nasi "chaotici" zneprijemnuji zivot dostatecne.
      Tak at vse preckame v pohode a v dobre dusevni kondici! At nam to (zase) beha! 12:)

      Vymazat
  8. Pěkně jsi to napsal Honzo. Tohle je opravdu zvláštní doba a také mám radost z každého setkání s kamarády, protože člověk neví, kdy začne kýchat a všichni se mu budou na hony vyhýbat. Ještě že máme běhání, kolo či koloběžku, prostě pohyb venku a nemusíme být zavření doma. Užijte si se Slunéčkem dovolenou v Itálii a těším se někde na viděnou na pivě či závodě 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) presne tak... Navic zde panuje stejne zmateni jako u babylonske veze... Ty nevis, jestli ten druhy ma rousku, protoze musi, protoze tomu veri... prestoze, ze to nenavidi, ale nechce prudit:)...
      Chtelo by to nejaky univerzalni pozdrav/znameni, az nam to zase nakazi nosit uplne vsude:(. Neco jako potapecske OK:).
      Tesim se na nejake setkani, at se dari! At nam to beha, chodi, koluje a kolobezkuje..:)!
      12:)

      Vymazat
  9. Ten Covid, kde se to zastaví,...
    Pořád blbneme s virozou a testujeme Covid, kdybych udělal všem u mě registrovaným pacientům (cca 2500, to už snad slušnej soubor) výtěr z krku, věřím, že by vyšla slušná streptokoková epidemie, rozhodně víc než nějakých 0,000prd% pozitivit u Covidu.
    Ale nic, užij si Itálii, snad vás tam šílení Rakušani nechají projet, uvidíme se snad Saar Challenge a dá-li Bůh snad i na ten Karlštejn, nebo něco takovýho dojde

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak... vcera jsem kvuli tomu nesel bezet 10km do Branika a nechal propadnout registraci. Organizatori nam napsali, ze pokud mame nejake drobne priznaky nachlazeni, atd.. abychom zvazili ucast na zavode, byli ohleduplni.. Tak jsem ohleduplny:) a v ramci prevence a boje s letni rymou rozhodl koupat ve Vltave u jezu:). Tesim se, ze nam to snad vyjde a ze se uvidime a popobehneme.. At se dari, at nam to beha! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...