čtvrtek 18. listopadu 2010

Jak jsem si hrábnul, aneb moje první 70

O Františkolázeňské (FL) 21 bylo a ještě bude napsáno hodně článku - plným právem si zaslouží pozornost, jednak kvůli myšlence samotné, jednak kvůli pomoci organizátorů a zapojení všech a nakonec i kvůli skvěle atmosféře.

Když jsem mluvil dopředu o Lázeňské, říkal jsem, že "tam se to nepočítá". [Pro vysvětlení, asi každý z nás mám nějaké místo, kde je "ledasco" dovolené, kde se mohou překračovat různá omezení, hranice nebo zákazy. Jako dítě jsem měl tohle místo v altánu u své babičky, kde jsem se učil kouřit a překračoval i jiné hranice. V současnosti, u nás doma, je toto místo nad kuchyňským dřezem. Tam se to prostě nepočítá. Tedy tam se nepočítá, když sníte něco pozdě večer, nebo něco, co už byste neměli:). Já jsem zařadil FL (tedy FL 21) mezi místa, kde se to nepočítá, abych mohl lehce porušit svůj slib dětem, že v tomto roce nepoběžím víc jak 50 km.]

Moji kamarádi běžci si ze mě hned dělali legraci - říkat doma, že ve FL se to nepočítá, je v podstatě obrat hodný lázeňského proutníka a že jsou zvědaví na reakce moji nejmilejší manželky, jasné slunéčko. Ta dostala ještě dodatečný silný šok v informaci na poslední chvíli, že se mnou pojede Nikie. "To jako s tebou pojede na noc do FL úplně cizí neznámá (mladá) ženská?" Snažil jsem se rozptýlit její obavy vysvětlením, že 1) Je to lepší než kdyby se mnou jela moje (jí) neznámá ženská a 2) že celé je to naprosto mimo, protože jsem rodinný typ, navíc SOS (=starší opotřebovanej strejda) :). No nevím, odjížděl jsem ve spěchu, tak nedokážu posoudit, jak moc moje vysvětlení zabrala.

Cesta nic moc, teda pršelo, chvílema mlha, do FL jsme přijeli v 0:43, já nedočkavě už běžecké hadry na sobě, jen jsem sundal mikinu, začal běhat, Nikie se šla převléknout. Po prvním kole jsem zjistil, že nemám běžecké boty, ale normální tenisky, co nosím do práce:). To snad mluví za vše.

No a pak už jsem kroužil, dokud bylo s kým, tak jsem (si) povídal, občas jsem říkal nezdělitelné historky:), spoustu toho jsem vyslechl. Aši nejzajímavější bylo období kolem 4-6 ráno. V některých okamžicích jsme byli na trati (prý) s Milošem sami.

Kolem 6 ráno přijel Milan Kůtek, přivezl čaj a pomohl mi běžet zase cca 2 hodinky, čárky přibývaly -- tady musím udělat malou odbočku. Musím vyzvednout svůj pedagogický přínos k FL 21, každého dobrovolníka jsem učil, jak správné dělat čárky. Čtyři rovné, pátou přeškrtávat.:)!

Obecně jsem si udělal radost hned dvakrát. Jednak, že jsem dokázal po práci, kdy jsem byl "na nohou" od 6:30 a končil v práci v 21:30, cestě domů a do následně FL nepřetržitě běžet 70km (8h44min). Jednak a toho si cením ještě víc, že jsem po těch 70km dokázal přestat. Nehnat se za dvojím maratónem (84km) i když byl skoro:):) nadosah. Prostě jít si na chvíli lehnout, počkat, as Nikie doběhne z Maratónu a Athén zpátky (díky tomu jsem vyhrál fidorkovou sérii)a pak jet zodpovědně domů.

Někdy je těžší běžet pomalu a nebo neběžet vůbec. Ale to asi k zodpovědnému běžci [v mém případě SOS lamě:)] patří.

Mejte se fajn, ať nám to vesele a hezky běhá. 12:)

13 komentářů:

  1. Pěkný co dodat.
    Predpokladam ze doma s tebou nemluvej ani dvere od koupelny :))
    Lehce zavidim a snad to na prezrok ukecam (teda hlavne sebe)
    Jo a jak jdou dneska schody ??

    OdpovědětVymazat
  2. Dik za gratulace, jak rikam, je to v hlave:), chodim normalne i schody, i kdyz vcera, kdyz jsem vylezl z auta, tak jsem byl pekne ztuhlej a nas mezonet se schody byla chutovka:).
    Moje nejmilejsi manzelka, jasne slunecko:), se na me pochopitelne vubec nezlobi, mluvi se mnou, vse v nejlepsim poradku. Fakt uplna idyla!:)
    2ll: Pristi rok urcite premluv sebe, je to zazitek.

    OdpovědětVymazat
  3. 2 12 asi je rada zes to prezil :) to se mi taky nekdy stává :))

    OdpovědětVymazat
  4. Zni to dost blbe, ale ja mam z tohodle prispevku zkratka radost :D Ze se to vsechno tak hezky povedlo a ze se tak hezky citis :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja mam hlavne obrovskou radost, ze se vybralo tolik penez, bezci (a chodici) jsou ocividne stedra socialni skupina.

    OdpovědětVymazat
  6. To ja mam jeste radost z fidorkoveho vitezstvi:)! Vice se da zjistit u nikie na blogu..
    http://aesnarr.blogspot.com/2010/11/zacneme-od-konce.html

    OdpovědětVymazat
  7. Dyt to rikam, stedra socialni skupina. Nekdo je dokonce tak 'blbej', ze slibuje kdyz ne Modry z nebe, tak aspon duhu z Fidorek ;o)

    OdpovědětVymazat
  8. Ty si prostě neuvěřitelný! Ani bych se nedivila, kdybys někdy napsal, že si se při běhu nějak zapomněl a doběhl až na konec mléčné dráhy. Najednou koukáš, kde si se tu vzal. No co, tak se otočíš a v klidu poběžíš těch bilion světelných let zpátky domů. Prostě pohoda :-))))) Peggy

    P.S. Zrovna montuji můj první vlastní vánoční stromek v životě a piji u toho Beaujoais, které se dnes začalo prodávat. A je mi zatraceně dobře i bez běhu :-)))

    OdpovědětVymazat
  9. 2 Peggy: Jjo, mily komentar:), skoda, ze jsi nemohla, byla skvela atmosfera. Jinak byli tam jini krouzici:)!
    Delas dobre, vino patri k podzimu, ja to "francouzske" Beaujoais nemusim, ony ta mlada vina vetsinou me moc neoslovuji. Mas pravdu, ze mlada vina patri k podzimu. Takze i to martinske (zustaneme-li v cechach) nemusi byt zas tak spatne.. Zitra urcite na pocest dokonceneho tydne otevru nejakou lahev dobreho vina. At se dari!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezká akce, škoda, že jsem se jí nezúčastnil, i když jsem to plánoval..
    Ale z hospůdky se den před tím tak těžko odcházelo... :-/
    Poutní maraton si ale ujít už nenechám.
    Ať vám to všem běhá jako dosud!
    Lehký krok!

    OdpovědětVymazat
  11. A ja takove vzdalenosti stale jeste jenom chodim, jsem to ale hlupak:-))

    Gratuluji!

    OdpovědětVymazat
  12. 2 RVM: mel jsi jit rovnou z restauracniho zarizeni..:) nebo se pripojit kdykoliv behem akce.. jak je videt na prikladech, treba Nikie a ja jsme se zapojili az po pulnoci dalsiho dne:). Priste urcite prijd/prijed!
    2 Adam: Prosim te, ty ses daleko vetsi silenec.. Ty kdybys tam prisel, tak kombinovanym behem a chuzi das 120 a vsem vytres zraky:). Schvalne..

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...