sobota 4. února 2017

Vývoj batohu -- Pořád se něco děje.. aneb, na Hromnice.. všeho více..:)

Jedna z věcí, co mě trochu mrzí je, že v denním boji o každý km a vyběhnutí většinou nezbývá čas, abych si připomenul důležité (a někdy hodně veselé) okamžiky svých denních bojů, ale věřím, že si je snad sám budu dlouho pamatovat. Když jsem minulý týden omluvně vysvětloval Ance ".... hele byly to šílené šoky, například z dlouhého běhu jsem se musel vrátit, protože mi volali z VZP a já jsem musel nastavit/změnit moji nejmilejší manželce přístup na portál,.. pak jsem byl na služebce".... prostě --- samé výmluvy, že:) -- "..skončil jsem u 90km.." A ona ve smyslu české klasiky mi odpovídá, .." Ale to jsi běhal dobře.. to jsou ty důležité první vlaštovky"..:)
 [V takové chvíli já okamžitě slyším původní repliky... "Mám na mysli tu pěknou čtyřku z dusíku, nebo ta rovnováha na páce, že? To jsou ty první vlašťovky." ...:)]

Ale jo, ono naběhat, když v zaměstnání zuří období reportingu a když my musíme nejen sepsat a vysvětlit, co všechno jsme vybádali a kolik věcí jsme koho naučili, ale zároveň přesně určit a přiřadit, které sponky, papíry a součástky počítačů jsme k tomu použili:).. Taková činnost nutně posunuje běhání trochu na okraj časového spektra, speciálně, když v ještě čase rezervovaném na běh vyhazuju a vyhrnuju sníh.. Ale o tom to je.:).

Pak často večer v práci zjišťuji, že nemám s sebou třeba běžecké kalhoty, čepici, čelovku... nebo tričko... ale nakonec to "nějak" člověk překlene.. a já běžím údolím domů po tmě, v zimě a ledovce ... a říkám si "maminko.. ty to vidíš!!!"..:)... Tedy, víte jak to myslím, věřím, že právě ten dnešní běh je ten nejdůležitější, který formuje moje odhodlání a vůli:)..

--- připomínková odbočka ---
A vždycky mi to připomene starou motivační pasáž od Běžícího Stína, kterou mám nalepenou hned vedle 1.monitoru mého počítače:
...In my opinion, every run counts. Training-wise, some of such runs may not be worth much, but in the big scope of things the runs like today are absolutely essential. I always feel stronger and more confident knowing that I indeed can overcome such difficulties and resist the temptation to call it a day without running. Sometimes later, you will look into a mirror (provided you have any doubts) and see the runner inside, not because you run when the weather is nice and you are fresh and have all the spare time at hand, but because you got out when it is difficult, when it hurts and when you want to quit – but you don’t....
--- konec odbočky ---

Jakoby toho nebylo málo, tak jsem se snažil doladit poslední věci se svým batohem. (ano, ano černé pivo!). Honza Bartas má hezký zápisek, přehled a milý pohled na (nákupní) evoluci batohu.. Já bych si dovolil trochu (r)evolučnější aktivní vývojový pohled..

Abych to patřičně uvedl. VS je nejen jeden z mých nejlepších kamarádů, ale zároveň správný borec, který svým ponoukáním vlastně začal a způsobil řadu mých eskapád... Když jsme spolu poprvé běželi, tak se jen tak mimochodem zmínil, že dostal nějaký levný batoh na testování, ale že mu vůbec nedržel na zádech, že byl na prd. Tak ho hned rozpáral a přešil, přidal pár věci a teď je skvělej:)..

Nevěřím svým uším... Párat a přešívat batoh? Vylepšovat ho? To se dělá? To musí být asi hodně náročné, asi jen pro horolezce a znalce .. Ale Pavel, mi vysvětlil, že ze starých batohů, kalhot.. vybavení, se dá použít spousta různých pásků, přezek, šňůrek, gumiček, brzdiček.. A když je člověk ještě nemá, tak je potřeba vyrazit do "horské švadlenky":).. a koupit si je.. Slovy VS udělat/doladit batoh, tak jak to tobě vyhovuje, je k nezaplacení, protože pocit, že máš svůj nejlepší batoh na světě..:), a to ti nikdo nevezme..

Zní to jednoduše, jenže včera není dnes, Valdauf není Gott, Liberec není Praha.. a "horskou švadlenku" abyste po Praze lupou hledali:). Ale jsou tu!! [například Kutil na Újezdě, nebo i Hornbach (!) nabízí zajímavou selekci levných přezek, pásků, šňůrek, pružných provázků, brzdiček, sponek, karabin apod.] A tak i já jsem se vrhl do předělávání, dolaďování.. a mám (podle sebe) naprosto nejlepší batoh. Jak jinak:). Ale neměl jsem na výběr. Propozice dlouhých ultra mluví jasně.. Povinnou výbavu, minimálně 1.5l vody..

Na TGC, 360 degree je potřeba kromě hromady jídla, minimálně 3l vody, Žďárského pytel, malou elektrárnu v baterkách, dvoje čelovky, nepromokavou sadu oblečení, atd...Ale.. Ale můj (upgrade) báglu to všechno umí! Je to pravá evoluce jednoho batohu..

Verze 0 (zakoupena v obchodě) má po stranách 2x 0.5 litru bidony. Jednoduše zlepšeno ve verzi 0.12, -- bidony zvětšeny na 0.75 litrů. V nouzi se dají použít i litrové, ale lehce mi o ně drhnou ruce, chtělo by to posunout dno pouzder na láhve níže [Možná příště:)].

Ve verzi 1.0 jsem přidal extra zip po celé délce, výrazně to zlepšilo a zrychlilo přístup do spodní části batohu, kam jsem si mohl dát oblečení (povinnou výbavu) a nahoru jídlo, doprostřed čelovky.. Skvělé, ověřeno letos na Rondě.

Verze 1.5 získala větší množství nášivek, popruhů, oček, na které se dá téměř všechno přichytit.

Vývoj od 1.0 k verzi 1.5

Verze 2.0 má extra popruhy k zachycení dodatečných lahví vepředu (sedí skvěle a vyvažují parádně batoh) a verze 2.2 má ještě přídavnou extra kapsu na oblečení, k dispozici je další menší extra kapsa (nepromokavá) primárně na část lékárny, telefon, doklady, kapsu na odpadky, atd. [Mezi námi, nechápu, proč sériové nevyrábí verzi 2.2, nebo moji budoucí verzi 3.4..:), takový vymazlený batůžek to je:)]

Detaily poslední verze 2.2 s litrovými bidony (použiji jen 0.75)
Mezi námi, ony ty úpravy batohu mají i silný mentální význam. I já, prostá nezkušená lama.. se díky tomu připravuji se na to, že budu hodně dlouho odkázán jen sám na sebe. K tomu slouží moje cvičné pobíhání s "plnou polní" po údolí, abych zjistil, kde to drhne, jak to skáče, co utáhnout, co povolit, co přesunout.. a co -- jak říkají němečtí sousedé --"stranou ležet nechat muset":).. Určitě nejlepší strategii bude optimalizovat váhu, mít co nejlehčí batoh, co nejmenší množství materiálu, v duchu veverkovského horolezeckého hesla "materiál je brzda výkonu":).


V této chvíli plánuji, že poběžím s dvěma 0,5 litrovými lahvemi vepředu, dva menší 0,75 bidony budu mít vzadu, a pokud možno "prázdnou" 0.5 litrovou PET lahev v přídavném batohu. Samozřejmě bude důležitá rekognoskace terénu, zjištění možnosti nabírání vody v civilizaci, ale i v potocích..


Na Hromnice mi v e-mailu přistála od organizátorů zatím jen dílčí informace o stanicích, profilu a vzdálenostech. Bohužel, zatím žádná trasa.. Ale přeci jen.. už koukám na ostrov a přemýšlím kusy se tak asi tak poběží..

 


Už vím, že můžu mít na trasu dva drop-bags, které budu mít k dispozici na třech stanicích.. Zprovoznil jsem skvělé mapové iPhonové aplikace (vedle wikiloc, je packet earth naprosto luxusní), potáhnu powerbanku, náhradní baterky budou v báglech..



Těším se silně. Bude to krásná před-jarní dovolená v horách.. Bude to přesně jako v pohádce..."Volejte sláva.. A pět dní se radujte!::)...

Všemu zdar! Našemu úsilí, naším skvělým báglům a kamarádům zdar!

12:)

PS. Na mailové dotazy na nějaké ty "lamské" rady pro kočku:).... si dovolím odkázat na jednu skvělou věc. Asi každý kdo běhá po čase zjistí, že nezáleží na pracím prášku a jeho množství.. Běžecké hadry prostě začnou po čase (silně) páchnout:). Moje nejmilejší manželka objevila a máme vyzkoušené.. Tenhle přípravek přidejte čas od času ke svému prášku.. Nechte pomalý (eko program) při praní na 40C.. Zápach je pryč.. Ať nám to (voňavé) běhá..:

12 komentářů:

  1. Na té jedné fotce jsem se vyděsil, že jsi Deri "zavěsil" na batoh.
    Ale pak jsem zjistil, že ti batoh jen hlídá. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. To vis, ja jak cokoliv delam, i fotim.. Tak Deri chce byt stredem meho vesmiru.. Ale zase aspon mam meritko, jak je velky nastavec na batoh a extra zabalovaci (nepromokavy) nastavec pro lekarnicku, doklady a tak..

      Vymazat
  2. Viděl jsem že se Palonc a Pepr se chystají na kanáry a přitom jsem objevil tvůj blog. Pročítám a prohlížím si to a je to úplná cesta do hlubin duše českého běžeckého hobíka:). Držím palce! J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Koukal jsem .. Palonc ma skoro 2k pratel na FB, a tak kdokoliv cokoliv napise pod jeho prispevek o Kanarech, tak mi prijde e-mail:).
      Vis, velky obdiv a cekam, ze jak Pepr, ktery to tam na Kanarech zna a umi.. Tak Palonc, to maji sanci zabehnout skvele..
      Ale i ja verim, ze mam sanci to "zabehnout skvele" .. jen se muzeme malicko:) lisit v tom chapani, co to je, zabehnout to skvele..:)
      Ale tohle se mi prave na ultra libi.. Kazdy ma svoje cile, vsechno je relativni.. Ale nijak to neomezuje "spolecnou" radost..
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  3. Líbí se mi, že to "tlačíš dopředu" všemi směry - běh, psaní blogu, přešívání baťohu, pití piva, Deri :-), když by náhodou něco trochu zakolísalo máš co jiného o co se opřít.
    Samozřejmě držím palce!
    R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Dik, ona takova drobna diverzifikace je vzdy treba..:)
      Ovsem -- i kdyz ted se mnou Deri beha minimalne [coz zpusobuje celkem dramaticke casove tlaky na muj rozvrh:)], vsechny cinnosti jsou silne provazane..
      Nakonec i moje zapojeni do "rodinne" pokemoni aktivity .. ma vlastne bezecko-orientacni dopad. Vcera jsem napriklad odbocil z cesty v udoli, vyskrabal se na kopec a posilil "cerveny" gym:)..
      Dik, at se dari v nasich dennich bojich.. a at nam to beha! 12:)

      Vymazat
  4. Ty vado, ten je boží - měl by ho ukrást UD a dělat ho jako 12HH signature vest! Budu muset sebrat odvahu a střihnout do velmura, ty sedřený záda se nedaj... :-/ Ale motivuješ krásně! A Kanár bude velkej a... ježiš, já už se teď tak těším na vyprávění!! (za tip na prací prostředek D. moc děkuju, zakoupím!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. ses mila.. Nicmene, vubec se neboj -- seber odvahu a velmura klidne rozstrihej, uprav si popruhy, nakup "pridavny material":), prisij si dalsi poutka, snurky, atd.. Na GGUT jako kdyz najdes..:)
      Vsemu zdar! 12:)

      Vymazat
  5. Samodomo přešívání batohu je bezva věc. Já si před pár dny jen přidělal kompresní popruhy na batoh z dekáče a taky mi to udělalo radost. Dám tam navíc lahev, nevypadne kudla ani pilka. Ale proti tvému tuningu jsem malé pivo. :) Možná bych tam ještě přidal popruh, aby se ta zadní megakapsa ani nehla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) dik.. samo, ze s sebou tahnu extra popruhy na privazani cehokoliv, snurky s brzdickou (skvele je si schovavat stare tkanicky z vyrazenych bot).. Mam to ted na karabinach, aby se to dalo i odcvaknout, proste flexibilita.. ale ani se to nehne.. ale mam pasky, popruh a snurky..:)
      Tak predelavkam.. zdar! [Ono obzvlast na kolobezku se da udelat neskutecne "doladovacich" veci..]
      At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  6. Tak už se to blíží, věř že budu od středy virtuálně s tebou. Je to dlouhé, je to náročné, ale já věřím, že se to dá a s tvým přístupem to i zvládneš. Moc ti držím palce a ať se daří.
    Mm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dik! Zabalil jsem, jeste tu a tam neco hodnim do kufru (just in case), ale napriklad v baglech na (3) stanicich budu mit k dispozici nahradni hulku.. Snazim se nic neponechat nahode, boty jsou oznaceny, aby se mi nestalo, ze vybehnu ve vetsim cisle a mensi boty budu mit na prezuti:).. ted ty dva dny do zavodu budu travit studiem mapy, mentalni pripravou na cokoliv:)..
      Jeste jednou diky za podporu -- a za par navigatorskych triku, ktere jsem si dovolil od tebe okoukat..MSF! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...