neděle 4. října 2015

Košice pod par(ou), aneb vydařený golfový výlet..:)

Minule jsem se zmínil, že slovenští kolegové pořádají svoji výroční (ekonomickou) konferenci v Košicích… a moudře zvolili víkend, kdy se jednak slaví “Košické bílé noci” a následně běží maratón.. Všem dobrým kamarádům jsem pečlivě vysvětlil, že opravdu nejedu do Košic závodit. Jedu služebně na konferenci, jen jako správný oportunista vyžiji (již) pořádaného maratónu, abych si uběhl víkendový dlouhý běh ve slušnějším tempu. Proto moudře beru rovnou běžecké boty a ne běžecké-společenské:).

V práci se už tradičně všichni zbláznili, netuším, co se děje, schůze střídá schůzi, tlak od kolegů na termíny je skoro stejný jako na konci roku.. Koukám na to jako Alenka v říši divů a nechci se nechat do té hysterie zatáhnout… Nicméně, když odjíždím, mám práce “do vlaku” tolik, že by to vydrželo klidně až do Vladivostoku a ne do Košic., Uklidňuji se svoji mantrou -- člověk má buď klid a pohodu v sobě, nebo ji nikde nenajde:).

Od práce mě vyrušil halas přistupujících v Ostravě. Se skupinkou (nadšených) slovenských podnikatelů pijeme víno, podle všeho získali nějaký dobrý kontrakt a tak je co oslavovat… Obsluha nestíhá zásobování našeho business kupé... Když v tom padne dotaz, na co se teď každý z nás nejvíc těší? Zajímavá otázka… Pokud pominu všechny ty osobní, nesdělitelná přání… Běžecký vzato -- děsně se těším právě na ten klid jalových km, na usilovné cvičení ve fitku, večerní běhy s kamarády a pozvolnou “přípravu”.. dosti bylo závodů:)., Je potřeba se vrátit “ke kořenům” a zase poctivě natrénovat a přitom “úsilí” udržet ten veselý rozměr -- prostě, aby mě “to” bavilo.

Takže na konferenci jsem následně řešil velké dilema.. Snažit se maratón běžet co nejrychleji, nebo ho nějak vyklusat? :).. A dospěl jsem k jednoznačnému závěru. Po třech náročných dnech, kdy od rána od 9 do večera do 6 sedím na přednáškách a do půlnoci v rámci navazování vztahů a řešení závažných ekonomických problémů – silně konzumuji..:)... Mně bylo jasné. Dá se splnit obojí! Poběžím usilovně, i když to bude vypadat, jako vyklusávání:). Vlak mi jede ve 2:51, moje ubytovna je asi 3km daleko od hlavního nádraží.. Takže se nejdříve musím dopravit na pokoj, umýt se, popadnout všechny věci a spěchat na nádraží. Celkem zajímavý logistický oříšek, včetně plánování výsledného času…


Startuji asi v půlce sekce C, beží se vše pohromadě, inline, 1/2M, M, štafety a různě promíchané. Na žádné rozcvičování si nehraji:), podle rad Běžícího Stína, správný mid-pack ultra se rozcvičí po cestě, žádnou běžeckou abecedu – skipping, lifting, ani jiný sprostý slova nepoužívá.. šetří síly, až budou potřeba.

Nicméně jsem vyrazil že všech sil, abych se přes ty davy dostal do “řidší” skupiny a mohl běžet v pohodě a kontroloval si čas doběhu. Přeci jen hlavní je chytit Pendolino domů! To by mi moje nejmilejší neodpustila!

Jako statistik a milovník čísel se nakonec rozhodují k jednoduchému plánu.. S krásným číslem [Opět, jak jinak-- tentokrát mám na hrudi 1100] je potřeba běžet sice uvážlivě, ale pod par!


--- Malá terminologická golfová vsuvka ---
Už je to hodně dlouho, kdy Miloš Čermák, jako první v Čechách řekl moudrou větu .. “Běh je novodobý golf” a posadil tím oblíbenost golfu a běhu do správného kontextu. Sice golf nehraji, ale teoreticky jsem vzdělán -- hlavně proto, abych mohl mlžit na party..:),  nebo když narazím na zarytého golfistu. Pro tento případ umím používat termíny "green", "par" a pohotově používám další obraty. Například při dotazu na moje výsledky, říkám, že v průměru hraji mizerně, ale když mě to popadne, tak se mi podaří slušně celá hra jen se železnou 7! :)..
A tak drobné vysvětlení: “Par” označuje počet úderů, za který by zkušený golfista měl udělat jamku, pokud jste “pod par” tak jste lepší, v obráceném případě se nezadařilo:)..
--- konec golfové vsuvky ---

Svůj “par” jsem si v Košicích nastavil jednoznačně.. Doběhnout do cíle v "pohyblivém stavu" před 12:34, jak jinak, že.. Optimálně pod “par” Bostonského maratónského kvalifikačního času v mojí věkové kategorii (což je 3:30). Vzhledem k tomu, že se startovalo v 9h, jsou si oboje velmi blízko…Hlavní cíl byl ovšem jasný. Stačit se umýt a chytit vlak do Prahy..

Po relativně svižném prvním kole (cca 1:37) se výrazně oteplilo a já pamětliv rad Honzy Bartase, který říká “Když mi to nejde, tak prostě zpomalím”, a tak jsem to učinil i já:)… Diváci v Košicích jsou skvělí, stojí podél trati a vytrvale fandí, řada z nich měla veselé cedulky s nápisy, které rozdával jeden z partnerů maratónu, ... děti si chtějí plácat:).. a tak ještě trochu zpomalím.. Úplně profesionálně kontroluji předpokládaný cílový čas a stav opotřebovanosti těla. Taky vidím, jak v tom teple běžci na trati začínají bojovat s křečemi a tak rozdávám (těm, kteří neměli) magnesium v pytlíčkách, co táhnu s sebou v ledvince…Aspoň na chvíli zastavím/zpomalím, povzbudím, dám pytlíček s rychlým magnéziem…Mrzí mě, že asi 2 km před cílem, když jsem narazil na jednoho opravdu zbědovaného.. tak už jsem neměl.. [Ani pro sebe jsem si nenechal, což následně moji cestu na nádraží posunulo trochu víc ke kategorii ultra:)].

Teď už sedím ve vlaku… V konzumaci našeho legendárního iontového nápoje jsem načal druhý půl tucet a to jsme teprve u Olomouce. Byla to vyloženě vydařená služební cesta, dobře jsem reprezentoval jak na poli vědy, tak i z hlediska našeho vlastecky-společenského pivně-běhacího spolku (iTB). Navíc Košice mi přinesly samá krásná čísla, posuďte sami.. Startovní číslo: 1100. Cílový čas 3:29:00. Vzhledem k tomu, že se jednalo o 92.ročník, má moje celkové 292. pořadí, úplně magickou hodnotu..

Proto všemu zdar! Ultra i golfové přípravě! 12:)
PS. Nejlepší zhodnocení nechtěně zaznělo od jednoho (neběžeckého) známého. který (podobně jako Béďa Trávníček) prohlásil.. No vždyť tys měl ten maratón úplně ZADARMO!..:)

21 komentářů:

  1. Pěkně! Gratuluji! Zdá se, že máš velmi dobrý handicap :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. a zase jeden golfista teoretik? :)
      Nebo dokonce hrajes?
      Bylo to nad ocekavani prijemne.. Hodne zdaru na Alpskem poharu!! 12:)

      Vymazat
  2. Mam kolem sebe par golfistu, tak obcas neco pochytim :-). V Alpach budu potrebovat hooodne velky zazrak, ale dik!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) .. Sama vis, ze zazraky a prekvapeni se deji relativne casto..
      Tak k horskemu golfu budu drzet palce!! Decentne uhraj prvni udery, at se dostanes na green.. pak to pujde samo:)
      Vsemu zdar! 12:)

      Vymazat
  3. no tak určitěě ... myslím, že už už brzy nezůstane u ordinérních 12tek, ale bude to chtít důkladně propláchnout celou sezónu. 12, Rio volá! Doufám, že z hlaváku neběžíš domů :-) tb

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) ... tak urcite.. Ovsem dneska necekejte ode me nejake heroicke vykony:).. par piv, s cilem neodchazet brzo na WC, nebot v te chvili vy vymyslite nejakou silenou akci a ja "oslaben" :) muzu i souhlasit..
      Tesim se na setkani s rychlymi reprezentanty iTB..:).. Neboj my te v ucasti na MS plne podporime...Budes mit asi jeden z nejsilnejsich fanklubu! MSF! 12

      Vymazat
  4. To je slušný vyklusat za 3:29 to jen tak někdo nedává, moc gratuluji. A co hlavně, takto bravurně spojit dvě věci - práci a koníčka, to úplná značka ideál. Těším se na společný běh, s TB mě asi uštvete :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. TB nas ustve klidne uplne vsechny i postupne!:)
      Pro upresneni, ja nerekl, ze 3:29 jsem "vyklusaval".. ale ze jsem to dilema vyresil po Cimrmanovsku.. Celkem jsem se snazil -- nicmene to vypadalo, jakobych vyklusaval..:)
      S praci a rodinou.. Znas to sam.. Optimalizace, optimalizace.. a zase optimalizace..:). Vsemu zdar! tesim se na setkani a na spolecne akce..
      12:)

      Vymazat
  5. Gratuluji! Par -1 neboli birdie, že? :) Jsem ryzí teoretik odchovaný pátečními přenosy z PGA tour - u toho se totiž krásně usíná:)
    A druhý půltucet u Olomouce? iTB je prostě slušnej oddíl (i když v pendolínu asi objemově plnohodnotné pivo nedostaneš) :)
    Přeju klidnější dny na podzimní jalové pobíhání. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) presne tak.. Ja ani golf nehraji, ani nekoukam.. S usinanim jsem na tom (zaplatpanbu) tak, ze casto mam jeste jednu nohu na zemi a nez se svalim, uz spim:)..
      Ale taky bych zaradil maraton do standardniho pole 4, proto jeden pod par (jak napovida wiki) je birdie.. OMG. Zase jsem ziskal nejake dalsi blafovaci obraty:).
      Na jalove pobihani a usilovne cviceni se moc tesim.. Uz jsem zacal!
      At se dari, at nam to beha! 12:)

      Vymazat
    2. V době p.d. (čili před dětmi) jsme měli stejného vecernicka! :-)

      Vymazat
  6. Gratuluju, dal jsi to s přehledem a mazácky. Musel jsi se kolem mě před cílem pěkně mihnout jak jsi mě předbíhal, ja byl 305 v pořadí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. oboustranne!! Spis bych rekl, ze jsi me dobihal.. Kdyby byl cil dal, tak by to poradi bylo obracene..:) .. [nebo abych to udrzel, tak by to muselo byt o vetsi kus dal:)]
      At se dari! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  7. Po půl tuctu jonťáků bych klávesnici ani neviděla, natož abych dokázala vysmeknout takový zápisek :-) jsi vzorný reprezentant, hotový eagle!! (nebo-li dvě pod par ;-) tak ať to dál takhle luxusně lítá! Chystáš se na konferenci do Bostonu? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. Vsak ja jsem potom zbrzdil.. zase bylo potreba, aby me zena nejmilejsi videla strizliveho.. Uz tak si asi mysli, ze beham hlavne kvuli tomu chlastu:).
      Myslenka konferencnich behu je ve mne zazehnuta:).. Nicmene misto Bostonu premyslim o nejake jine vhodne, rekneme v pulce cervna v Kalifornii nebo nekde pobliz:)..
      MSF! At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  8. Každý výsledek pod par se počítá. Já si tedy víkendový výklus pořád představuju trochu jinak (pomalejší a kratší), ale proti gustu žádný dišputát, jak moudře říkával dědeček Boženy Němcové :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. presne tak.. ovsem -- rozkaz znel jasne.. chytit vlak do Prahy:)
      Tak to bylo spis takove optimalizovani mezi sviznejsim behem a uplnym neznicenim se:), nebot co nasledovalo po dobehu bylo svym zpusobem dulezitejsi nez samotny beh:)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  9. Honza se k tomu nemá, tak to musím napsat já. Před závodem mi říkal, že to dá kolem 4 hodin, pak to snížil, sle stejně se mi to nezdálo, tak jsem mu navrhl, že když si myslí na takový špatný čas, tak mi může za každou minutu pod 3:40 koupit pivo. No a samozřejmě to bylo rychlejší, než jeho mlžení. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ! :) .. Tak pozor.. rikal jsem, ze to vidim mezi 3:30-3:40.. A byl jsem ochoten dat pivo za lepsi cas.. Coz rad ucinim.. Ovsem pred startem jsem byl zmaten, kdyz jsem rikal ze pivo je za casy pod 3:40..:).. Nicmene rad je s tebou vypiju!
      MSF! iTB zdar! [Snad me nezavrou za propagaci alkoholu] 12:)

      Vymazat
    2. V našich krajích naštěstí ne - naopak, uveď značku a ještě ti zaplatí! :-D

      Vymazat
    3. Cha cha.. :).. To mi pripomina jeden stary vtipek -- ptali se starecka, cemu vdeci za to, ze se dozil tak dlouheho veku? A on odpovida, zatim vam to nereknu, jsem v jednani s pivovarem a s mlekarnami..:)
      Vsemu zdar! Propagande zvlast! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...