pondělí 28. srpna 2017

L'chappé Belledonne, skautský poznávací výlet, cesta tam a zpět a... DNF:)

Včera pozdě večer jsme se nakonec zrychleným přesunem vrátili z LB, lidsky a zážitkově velmi intenzivní výlet, na který jsem nejdřív nechtěl jet (!) ale následně jsem moc rád.

S chlapci s iTB, z naší řekněme HCiTB frakce:), jsme se před dlouhou dobou domluvili, že v rámci klubového výletu zamíříme do Savojských Alp, abychom se podívali za hranice všedních dnů, utužili kolektiv, nostalgicky bloumali kolem stanů, popíjeli čaj z ešusů ... a taky se proběhli v horách. Všechno se nám povedlo na jedničku, jen s tím během to nebylo tak prudké:), do částí závodu, kde se dalo běžet, mluvíme o maximálně 5-6 km:),  se z naší skupinky dostal jen hrdinný Malý Medvěd, my ostatní jsme z různých důvodů před cílem. Ale postupně...:)

Vyrážíme ve středu kolem 9 hodiny ze Stodůlek, výprava sice měla imitovat skautskou náladu Rychlých Šípů, ale slovy mojí nejmilejší manželky, je to spíše ZOO na výletě [Veverka Sudetský, Veverka Pražský, Malý Medvěd a já, jakožto Veverka náhradní]. Dostáváme na cestu balení oříšků Veselá veverka a MM malého medvídka Brumíka:). Cesta vesele ubíhá, vyprávíme si zajímavosti z regiónů, veselé a poučné příhody, hrajeme skautské hry:), počítáme koně [zas ten MM, který je asi nejlepší skaut a nikdy nemluví sprostě jich viděl nejvíc!]... postupně se střídáme v řízení a po desáté večer jsme v místním parku/kempu, zastavujeme vedle Samova auta a stavíme stany. Vyrážíme do městečka si dát pivo, vzít vodu do kanystrů... Jenže na ulici ani živáčka, ani mrtváčka:). Dalo bylo se říci, že životem klokotající středisková vesnička úderem desáté hodiny večer usne, ani na ulici se nikdo neobjeví, hospody zavřené.. Nakonec u místního veřejného WC, ve kterém široká veřejnost ani nerozlišuje mezi pisoarem a latrínou, zkušeně přeskakuji jednu z hnědých překážek a nabírám vodu do kanystru. Společně s lékařem výpravy uklidňujeme ostatní (a sami sebe), že převařením této tekutiny vznikne základ pro ranní lahodný čaj:).

Ráno je kouzelné a čaj? Ten je skutečně lahodný:). Navíc nedaleko mezi popelnicemi objevujeme vodovodní kohoutek propojený s WC z místní spolkové místnosti s čerstvou vodou a zdravíme se se Samem S., Alešem P. a Petrou M. Připravujeme se na závod, standardní rutina, ale vše si pečlivě připravuji - přeci jen vstáváme o půl třetí, ve tři autobus, v šest start na obrácené straně hor..

Byl jsem na LB 144km už dvakrát a pokaždé jsem skončil předčasně. Nevěděl jsem proč, z jakého důvodu se tam hlásím potřetí. Snad jedině žížala vleze do díry, ve které dostane elektrickou ránu 300x, moudrému člověku stačí, aby dostal nakopáno jednou, že?:). Ale zde již ikonická moje "bavorská" teta, by jistě moudře dodala.. "Hanzi, Hanzi.. všechno má svůj důvod.. i čas"..:)

Protože už znám dobře celou logistiku začátku závodu, je to jako ve snu, občas si připadám jako při chybě v matrixu:).. startuji ze zadních pozic, povědomě klopýtám parkem, v prvním kopci předbíhám Sama .. a pak už se jen soustředím na to, abych v trochu běhatelných úsecích nahnal co nejvíce času na cut-offs, tedy na limity.. V nejlepších částech je to skoro 2.5 hodiny.. Do kopce to umím a z kopce jsme pořád na nejhůře červené:). Pole se roztrhalo a hodně jdu sám.. tedy i když jdu se skupinkou, tak vlastně jdu sám, protože francouzsky neumím a oni jiným jazykem také ne:). A tak mám spoustu času -- různě přemýšlet. "Běžím" a poskakuji, co to jde. Řekl bych na hranici svojí bezpečnosti, boty se mi trhají (ale mám s sebou scotch pásku a báglu náhradní), levá hůlka se mi náhodně sklapuje (v baglu je opět náhradní sada)... Ale pořád přemýšlím..
Zas jeden ze šílených technických úseků nahoru tisíc výškových metrů, dolů to samé, občas traverz.. žádná cesta, jen poházené praporky mezi kamením.. Rvu to co se dá.. a mám tak akorát stejný čas, jako je potřeba na limit. Jenže čas strávený na stanici nemilosrdně ukusuje minutu za minutou... Při poslední večerní části -- pořád držím skoro dvě hodiny na limit(!) -- mi to dojde.

Ten okamžik záblesku je tak silný, že si musím na chvíli sednout. Ta prostá otázka "PROČ?" je asi nejsilnější překážka. Vždyť já se chovám úplně stejně jako zoufalá žena, která se otěhotněním snaží zachránit krachující manželství..:). Už přes rok nějak vnitřně zápasím s během/neběhem v horách. Líbí se mi běhat dlouhé závody v trailu, po pěšinkách a cestách -- líbí se mi hory, ale ty občasné technické úseky jsem bral jako koření v jídle:), ale časem jsem se posunul tam, kde se jí jen samotné ďábelské chilli bez jakékoliv přílohy:). ... Z okouzlení horami se hlásím na závody, které (aspoň v mém podání) nemají s během vůbec nic společné..:).

A tak sedím... v okamžiku poznání si uvědomuji, že i ta moje předchozí DNF byla od toho odvozená... Najednou přesně vím, že mě to už nebaví, že to nechci... a v klidu -- relativně volným krokem docházím na life base. I s jídlem jsem tu o víc jak hodinu před limitem, balím to.. autobus prý jede až po 5 hodině, limit je ve čtyři... čekám a radostně (!) si plánuji "běžeckou" budoucnost:) ..

Zatímco v 5:15 sedím v autobuse, nastupuje smutný Sam. Teď se dostal na stanici, po limitu. V tu chvíli se cítím blbě. Sam by chtěl by bojovat, ale nevyšlo to a dal by tomu všechno. Já jsem měl dost času, v podstatě mi nic nebylo... ale přesto jsem skončil. Ale vím, že ten chirurgický řez byl potřebný. Čelem vzad, poklusem klus:).. Zase běhat -- nejlépe ultra v přírodě, ale tam, kde se dá většinu trati běhat:).

Kolem šesté ráno jsme u stanů a jde nám naproti Aleš P. Zdravím ho s otázkou, co se stalo, co tady dělá? Jeho odpověď mě dostala.. "Neměl jsem žádný důvod skončit.. cítím se trochu blbě:).. ale přestalo mě to bavit:)..."..:). Společně fandíme Tomášovi a Petře, kteří mají dostatek sil, zdraví, silnou motivaci a morálku k dokončení. Velká gratulace a obdiv! Petra k tomu přidává 4. místo v ženách a 2. ve své kategorii. Běžela v barefoot (první půlku dokonce bez vložek), což mi hlava nebere:). OMG! Velký obdiv, mimo moje chápání. Navíc její vysvětlení, že si uvědomila, že nemá vložky do bot až později, mě úplně rozsypalo.. [znělo to podobně, jako starý vtip, kdy žena u rozvodového stání říká.. "že je muž alkoholik jsem se dozvěděla, až když mě poprvé políbil.. ale to už jsem byla po druhé v jiném stavu"...:) ]

Akce byla velmi vydařená. Tomáš hrdinně po sprše naskočil do auta a drobně pospával, já se snažil chlapce dostat v pořádku a "brzo" domů. Nakonec o půl desáté vystupujeme ve Stodůlkách, Deri kňučí radostí:), Martin svým autem dokončí "rozvoz".. Společná gratulace Tomášovi a pak už všichni míří domů, koneckonců jsme získali další den, kdy je potřeba.. jít do práce a někteří (=já) by zase měli začít rychleji běhat:)...

Všemu zdar! Ultra a kamarádům.. zvlášť!
12:)

1. Jsem rád, že jste si to kluci spolu užili, toaletní čaj chutnal a těším se na zápisky ze závodů, které se dají běhat. :-)

1. Bylo to lidsky i zazitkove skvele... davam tomu 12 z 10:)..
      S chlapci se zase budu tesit na nejakou tu "skautskou" taskarici.. MSF! At nam to beha! 12:)

2. To vypadá tak nádherně! Už letos jsem zvažoval účast...bohužel již pozdě. Pokud budu ještě za rok v relativní formě, cíl je jasný. :) Chápu tvé rozhodnutí. Já to mám vlastně stejně, ale v tom druhém gardu. Teď na Trailmaniacs jsem byl vděčný za sjezdovku na Medvědín, že jsem si odpočinul od běhu. Stejný test jaký jsi měl teď ty, mě čeká za měsíc na Ultra Pirineu...zkouška, jestli mě tolik běhání ještě baví, nebo jestli jsem již definitivně horský turista. :) Běhání zdar a těším se na tvé nové cíle. Honza Bartas

1. Jak te znam.. byl bys nadsen..:)
      Me se to libilo, to bych lhal ze ne.. nadherny panoramata.. I jsem neco natocil a chlapci tez..:)... Ale to koreni, jak jsem rekl.. je na me moc ostry:). Proste si na dalsi akci vezmu vic fazoli, ryze a brambor.. a ne samotne chilli:)!
      Ted nejak v poklidu zacnu klusat v Kosicich.. a pripravim se na pro me civilnejsi traily..
      MSF! Tvuj verny ctenar, 12:)

3. Jsi rychly v behu a jeste rychlejsi v psani. Co s temi horami dale, je v nich sakra tak pekne. Nezbyva nez ze znepokojiveno vyberu mnoha a mnoha zavodu si najit ten svuj pravy a na tuto francouzskou krasku uz konecne zapomenout. Diky za skvelou akcicku nakonec DNF si muzeme klidne prelozit jako treba Dem Na Frtana...

1. :).. Dekuji, snazil jsem se vynechat radu veselych spolecnych zazitku, nebot cekam na Vase pohledy. Ale moje vnitrni pocity a rychle hodnoceni muselo ven, dokud je to cerstve:). Slova jako "vyvazovat" a "znepokojivy vyber" obohatila muj slovnik a ukazala, ze mame pred sebou podobne vyzvy..:). V horach je zavodu hodne a urcite najdeme vhodny filtr. A pak -- nejake technicke lahudky muzeme absolvovat v ramci klubovych akci na ktere se timto predem hlasim:)!
      Vsemu zdar! Ultra a klubovemu zivotu.. zvlast! 12:)

2. Ahoj Honzo, velice jsem se pobavila. Dokážete si to užít úplně maximálně. Napsáno s lehkostí, ale když se mi mezi dveřmi objevil můj Veverka s propadlý tvářemi, tak bych řekla, že to bylo "záživné". Z fotek a videí co jsem dnes viděla, je naprosto jasné, že tohle není běhatelné. Myslím si, že každá zkušenost vás posouvá někam dál k uvědomění si toho co chci a co ne. Zdar další vaší vychytané akci, co to asi bude? Veverková ze Sudet

3. :) Renato, poslouchat Pavlovo pribehy je samo o sobe zazitek. Tady jeste byl v roli "rezisera"..:).. a ja se trochu bal, ze spatne nekde probehnu, blbe se zakrenim, nebo bude videt igelitka z Lidlu.. A Pavel neuprosne zaveli.. a znova!!! :).. a ja budu muset sebehnout pod kopec a cely to vyslapnout, aby to vypadalo spravne:).
      Mej se fajn, tesim se na shledani! 12:)

4. Mrzí mě, že s vámi na hory nejezdím, ale teď mi svitla naděje, že byste snad přehodnotili postoj ke kulturnímu - no dobře, alespoň kulturnějšímu - povrchu? :-) zdravím a přes to DNF gratuluju! t-bird

1. :)... Tradicne temer vsechny kone "vyzral" MM, ktery vubec nemluvi sproste:).. Skvely zazitky na taboristi, to by sis cvrknul. Pamatuj heslo -- prace se drevem:).. --
      Urcite, az se vratis ze Sparty neco naplanujeme a zase obehneme:). MSF! 12:)

5. Ahoj Honzo, moc hezký popis akce včetně pocitů. Myslím, že DNF je daleko snazší, když tělo už z nejrůznějších důvodů nemůže. Ty jsi udělal svobodné rozhodnutí jako vyrovnaný a svéprávný člověk/běžec. To se cení! (Před lety se podobně na P100 Jaromír V. rozhodl ve Štěchovicích v krásném čase, že vlastně nechce pokračovat do Modřan, a běžel přes kopce na druhou stranu, protože mu došlo, že chce být doma s rodinou.) Tak ať ti dál chutná běhání i pivo :) Jarka M.

1. No Jarko, jak rikam -- chvili jsem si pripadal, jak naprosty pitomec. Sice boty rozervany, ale mel jsem jiny.. sice hulka se sklapovala a blbla, ale mel jsem jinou.. Ale prestalo me to tesit a jako kdyz otocis vypinacem.. jsem to uvidel jasne. A tak -- v ramci hesla nelzi sam sobe:) -- jsem si to priznal a celkem radostne to zabalil. A ted jsem jak po navratu z vyletu a rikam si.. Kam zas priste? :)
      MSF! At to beha! 12:)

6. Honzo, nejvyssi cas vytahnout t-birda a sudetske pratele do Niedernsillu. VP ti jiste pomuze s propagaci, o pivo se rada postaram sama :-). Zdejsi kopecky vam budou pripadat jako v Polabi...

1. Vase kopecky a cesticky.. Na to se tesim:)
      No ted kazdy z nam musi doma trochu "vyvažovat" :).. abychom zase rodiny udrzeli v rovnovaze:).. takze zadne brzke necekane navstevy pred napadnutim snehu se od nasi skupinky nemusis obavat:). Ale ja se tam tesim a jiste i vypravim! Kdyz ne hned, tak na jare, v lete...:)
      MSF! 12:)

7. Krásný zápisek, krásný výlet, krásný fotky, krásná katarze... Ono když to nejde do výšky, musí to jít do šířky - jsem opravdu hodně zvědavá, co vymyslíš příště - klidně vsadím všechny kecky, že to bude stát za to!

1. :) ... Tak asi nepujdu zbytecne do nejakych epickych akci, jen pro nic za nic,.. ale vis.. "pro radost":).
      Musi me to hodne tesit, kdyz je s tim spojene jiste utrpeni, kdyz ten cas pro to doslova kradu a pak za to trvde platim.:)
      Ale .. pochopitelne, uz mam par veci vymyslenych a zacinam se tesit:). MSF! At nam to beha! 12:)

8. tak trochu jsem si zavzpominala na letosniho Nezmara. Taky jsem si rekla proc? a otocila to do cile. Nic me nebolelo, nic mi nechybelo, na limit jsem mela taky naskok, ale tak nejak me to nebavilo. Pri predstave, ze budu nekde sama v noci bloudit (trasa nebyla znacena, dostali jsme jenom impresionisticky obrazek - poradatel to zduvodnoval: protoze nam vzdycky nekdo znaceni strhal, tak jsme se rozhodli zadne nedelat ) jsem se rozhodla to zabalit. V cili jsem vypadala chvilku jako borec, protoze tam byli jen ti nejlepsi :-)

1. Hluboce to chapu! My, co se zname, tak vime, ze nejsme zadne "slecinky", neco vydrzime a dokazeme bojovat.. ale musi byt bud nadseni neco aspon nejaky "duvod":).
      MSF! Tesim se na nejake setkani.. 12:)

9. Byl to naprosto skvělý výlet. Myslím, že jsme si ho krásně užili přesně v tom správném kamarádském duchu. Honza se o nás staral s péčí delegáta CK. I čerstvé francouzské bagety s donáškou byly. Napovídalo se toho až hamba ... :) Já jsem zase načerpal sílu na dlouhou dobu dopředu (i když jsem v cíli sotva lezl). Moc děkuji, že jsem tam mohl být s Vámi.
    MM

1. No vsak (Tvoje) ceska stopa bude na nasem taboristi dlouho znat.. Uz jen, jak jsi zbavil stul a lavice letiteho nanosu mechu a lysejniku, obrousil smirkovym papirem a ve finale napustil voskem:). Myslim, ze vsichni kolem byli uplne konsternovani... A navic jsi se prihasil po ranu, rozedrany nohy se slovy .. "kdyz nebudu muset ridit, muzeme za chvili jet":).. jsi nas uplne vykolejil:).. a opravdu za chvili zvaleno a VS jeste chytil posledni autobus do Liberce!
      Byl to moc hezky vylet.. a Tobe patri jeste jednou velka gratulace! 12:)

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...