sobota 14. února 2009

Kritické rychlosti:)

Ve čtvrtek jsem byl služebně mimo Prahu a nemohl jsem běhat, v pátek jsem přišel až pozdě, takže už jsem nešel:(, navíc pátek 13., že:). Místo běhání jsem běhal výpočty na počítači [=lemra líná:)], naštěstí dnešní sobota to jistila.

V mezičase jsem přemýšlel, jak se dostat na úroveň základní rychlosti, se kterou bych potřeboval 1/2 maratón uběhnout. [snažil jsem se dohnat ztracenou hodinu běhání, protože se říká, že teoretická a taktická příprava je ekvivalentní praktické výuce:) ]. Ďuri správné říká, že teď není zase potřeba zvyšovat kvantum, ale zvyšovat rychlost. Další guru - Velký vezír mi namaloval ďábelská schémata, přidal deprimující historky o svých treningovych metodách a dávkách z mladí, zkrátka mě správné nabudil:).

Jak ale najít rozumnou rovnováhu mezi nepřiměřenými dávkami a nedostatečným (nevhodným) tréninkem? No zkusil jsem to úvahou. Pokud je pro mě rychlost 9.5 km/h strašákem, určitým blokem, který se mi nedaří překonat, tak ji zkrátka vypustím a začnu jednoduše na vyšší úrovni.. A hned jsem to dnes aplikoval. Začal jsem 1km na 9.4 (zatím mezní rychlost) a pak jsem hned přešel na 9.7km/h (km za 6.18) a v tomhle tempu jsem uběhl 8km, naprostá pohoda, že jsem hned na závěrečné 2km přešel na 10.3 (km za 5.45) a šlo to jako po másle:), cítil jsem se skvěle. Hlavně, že to vím a že jsem překonal omezení zvané 9.5:).

Včera jsem si pro jistotu udělal radost (dopředu), koupil jsem si na internetu boty [Mizuno Wave Inspire 4, jako dělané na moji váhu, způsob došlapu, tvrdší povrch], příští týden vyzvednu, možná si koupím i nějaký běžecký top (takové to pevnější triko, které lépe řeší pot), aby se mi v chladnu lépe běhalo.. Ale to postupně, protože jak my odborníci víme, dělání radosti je téměř věda, skoro práce na 1/2 úvazek:)...

Dnešní čísla velmi slibná (60 min 9.7km, celkem 11km cca <68min (10km 61.30), váha po 90.2 [váha ráno 92.4]. Takže zítra!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...