úterý 27. září 2011

Pes maker

Jak se teď snažím pravidelněji běhat se svým nejmenovaným spoluběžcem, tak často s sebou bereme na proběhnutí naší Deri. Deri, aneb Derivace je opravdu moje tečna [s vodítkem je ta iluze dokonalá], takže v matematickém slova smyslu dostává svému jménu:). Pobíhání s ní je asi
1) kombinace úprku (na začátku mám vždy problém, aby se neuškrtila:)],
2) lovení [ty kachničky v rybníkách a kolem Centrálního parku to je silné pokušení],
3) bránění svého pána [sice mi to dělá dobře, ale proč proboha skáče na hezké slečny, co nás zdraví?] a
4) pokusy o výcvik (z mě strany se zatím téměř míjejí účinkem).

Můj spoluběžec to minule komentoval, že místo toho, aby bylo na mě spolehnutí, že budu držet stále tempo, tak jsem pod vlivem svého psa a místo pacemakera aneb vodiče -- díky jejímu skákání a štěkání -- nejsem ani peacemaker tedy usmiřovatel, ale stal se že mě jednoduše pes-maker:). Člověk, jehož si vytvořil pes k obrazu svému..Prostě teriér je teriér:), ale zase se snažím, abych nebyl úplně ve vleku Deri a postupně dobývám ztracené "psovododské" pozice.

Ze soboty mám celkem tradiční spolkový zážitek. Díky pokusům o výcvik svého "musherskeho" psa (myslím, že Deri by místo mě utáhla s vodítkem i naložené saně:)] jsem i členem Kynologického spolku:) a i tam působím patřičné obveselení nebo i opovržení ostatních. Nácvik otoček se psem je vrcholem posledního tréningu. Vedoucí skupiny říká.. "A teď čelééém vzad". Velím: "Čeléééém vzad!" Ona volá: "Ne!!! Vy čelem vzad! Pes k noze!... Člověče, jak se to točíte? To, že to váš pes neumí mě vůbec nepřekvapuje, vždyť vy se neumíte ani otočit, vy toho psa úplně matete!:)... Copak jste nebyl na vojně?"... Ne nebyl, mě nechtěli, já mám modrou knížku na hlavu !.:)..:)

Ovšem Deri už běhá celkem slušně, těch 6+km zvládá ve velmi pěkném (průměrném) tempu, včetně všech možných činnosti vedle:). Občas je to ale pořádný kalup! Vidím, že na jaře spolu vyběhneme i mimo Centrální park a Prokopák bude rájem naší čuby Baskervilské:).

Pro obveselení přikládám video s Deri po doběhu. Pro dokreslení je jí 6 měsíců, v nožičkách má 6.5km, v průměrce asi 6:20/km, a to i včetně "lovu"... a stejně má super mety a rychlost při návratu...:)..


Ať se nám dobře -- samostatně i společně běhá...12:).

PS. K.G. mě poprosila, abych dal link a podpořil jejich akci Amazonko odvahu! Říkal jsem si, že třeba něco k tomu napíšu, ale nejsem ten pravý člověk, nenapadlo mě, jak o nich napsat, sám jsem jim dal hlasy, přišlo mi to super, hlasování končí za dva dny:)..

8 komentářů:

  1. Deri je úplně kouzelná a má originální jméno... :-D To moje Funny už je starší, takže se s ní běhat nedá. Ondra to jednou zkusil a ona si chudinka zatrhla drápek. :-(
    Opět jsem se při čtení tvého článku pobavila. Jsem ráda, že si tenkrát nepřestal psát... ;-)) Ať se daří. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, dik, to je milý. No naše deríííva, jak říká moje nejmilejší, je samozřejmě miláček rodiny:)... Ovšem běhání s ní je dobrodrůžo, i když se už trochu zklidňuje, ale ten proces je velmi pozvolný.
    Třeba ta tvoje chce pozvolna... Držím palce. 12:)

    OdpovědětVymazat
  3. :)) Tecna :))) Ale uplne zive to vidim!
    Jinak ta ma teda energie... nejlepsi bych rychla kontrola boudy, asi jestli ji tam mezi tim nekdo nevlez treba :)

    OdpovědětVymazat
  4. Honzo, díky za veřejnou podporu našich slečen Amazonek.

    Pro vás ostatní, kdo se rozhodnete nás podpořit hlasem, či hlasy:
    Holky v náctiletém věku často řeší takové problémy, o kterých jejich rodiče nemají ani potuchy nebo si myslí, že to není tak hrozné. Není to naše první ani poslední akce, pokud vás zajímá, kdo jsme, co děláme, proč to děláme, tak se mrkněte sem: www.thebouda.cz
    Výjezd Amazonek je sice jednorázovou akcí, ale je součástí celoročního programu pro holky. Cílem je vychovat zdravě myslící holky, které jednou budou moci pomáhat dalším holkám.
    Díky, Honzo, ještě jednou, cením si toho.
    I vám, kdo nás podpoříte, děkuju.

    OdpovědětVymazat
  5. 2 S0c: No rikal jsem si, ze matematici to oceni:)... Nejlepsi je, ze kdyz s ni jdu treba vecer jeste do parku, tak tyhle finy, skoky a otocky tam provadi znova, klidne celou dobu. nastesti posloucha, pribehne.. [tzv. piskotovy reflex:)]
    2 K.G.: Neni zac, drzim vam palce..

    OdpovědětVymazat
  6. Je naaadherna! A ta energie je skoro nakazliva :-) takhle bych taky chtela vypadat po dobehnuti :-)))

    OdpovědětVymazat
  7. 2 blondie: :) moc diky, ja ji nekriticky miluju, stejne jako svoje deti a svoji zenu:).. Pravda je, ze stejne tak, jako je tribarevna, vnasi dalsi barvy do meho (jiz tak barevneho) zivota. At se ti dari ve vsem! 12:)

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím všechny.A Honzo hodně spokojenosti a zdraví k dnešním narozeninám.I rodině.

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...