neděle 25. září 2011

Z rychlosti může človek i zblbnout:)

Po pravidelném běhání stejnou trasou do práce a z práce jsem si zase znova uvědomil, kdy a jak a proč jsem začal chtít běžet někam dál... Prostě mě zajímá, co je za tou odbočkou, kudy jsem běžel minule a co, kdybych zatočil jinak, není ta malá cestička do lesa nakonec lepší? A dá se běžet hezky podle vody? A po které straně líp? A tak to chci prozkoumat.. Samozřejmě, moji známí mi říkají, to se přeci dá jednoduše a bez námahy zjistit z google maps, uvidíš to letecky jako živý:), ale buď se v tom tolik nevyznám, nebo mi to připadá jako mrtvý:) a tak mám pocit, že je to potřeba proběhat na vlastní nohy:).

Ve čtvrtek jsem dostal navíc z osobního oddělení mail, že mám spoustu nevybrané dovolené a tak jsem si hned 1/2 dne v pátek vzal a vyrazil aspoň pár věci zjistit, co vlastně je tam za tou zatáčkou, kde už to neznám.. Tedy zatím:) neznám..

Cvičně jsem si naplánoval, že seběhnu údolím dolů a zatočím podle vody, jistě tam vede nějaká cyklostezka a uvidím, jestli je dostatečně daleko od Strakonické, poběžím po ní do Chuchle a pak nějak nahoru a pak se uvidí:)..

Sice v rámci přípravy na Stromovku jsem asi do 10-12km utíkal skoro jak mléko na plotně:), ale pak jsem si musel ještě dokoupit v krámu vodu a rázem můj utíkací den získal úplně nový rozměr... tedy pořád tam nějaká intenzita byla, to ne že ne:), ale už jsem i prohodil pár vět s domorodci, s cyklisty -- zejména při stoupání ke Slivenci jsem cyklistu svým veselým pozdravem a náznakem hovoru asi odradil natolik, že zastavil a začal raději spravovat kolo, či co..:).


Přitom asi nikde jsem nenašel tak různorodé lidí, jako na kolech. Od těch, co to berou velmi vážně a mají šílené vybavení, drahá kola a na nikoho ani pomalu nemávnou, až po ty strejdy a tety na starých rozdrcanych kostitřasech s taškami, co jedou domů nebo do hospody:)... Řada z nich odpoví na pozdrav, někdo ne [buď v té rychlosti nestačí, nebo prostě nesleduje lidí kolem, nebo je mu/ji to fu(c)k :)], občas někdo řekne něco i nepříjemného -- jako posledně jeden militantní na Barandovskem mostě.. "co se tady motáš debile?":). Ale mezi cyklisty mám pár dobrých známých, a tak vždycky, když na svých cestách narazím na překážku, tak myslím na ty kamarády cyklisty a snažím se ty velké spadlé větve, kmeny a překážky odstranit a uvolnit jim cestu.

Doufám, že je to vidět z fotek, běželo se mi hezky, i když to napojení na Prokopák/Ořech/Řeporyje musím ještě lépe prozkoumat. Když jsem se potom už zase přebíhal podél trati Prokopským údolím, tak jsem se na chvíli zasekl, protože tam bylo několik silných větví natažených přes cestu. Na několika místech, i za zatáčkou, až to vypadalo, jako by to tam někdo nastražil.

No zapomněl jsem na svoje časově úsilí a začal to odklízet. Když už jsem skoro končil a odhazoval poslední větve, fičel dolů kolem cyklista z kategorie arogantních.. Z dálky na mě volá "pozor" a "na stranu",.. apod:) a tak jsem mu vesele odpověděl, ať radši zpomalí, nebo si může rozbít ústa:) a že kdybych tušil, že pojede on, tak bych asi s tím uklízením cesty chvíli počkal:). Zajímavý je, že zpomalil, zastavil, ...slezl... a odhodil se mnou ten zbytek. Pak jsem vyrazil, on nasedl, za chvíli mě předjel a pozdravil, zamával.. Konec jako z pohádky, nebyl to arogantní pitomec, jen prostě z té rychlosti na chvili zblbnul, to se může stát skoro každému.:).

Nakonec to byl krásný cross-training a ve finále jsem i s těmi nákupy vody a s odklízením dřeva udržel v kopcovitém terénu průměrku 5:20/km (ten kopec z Chuchle do Slivence je pěkně malebný), krásných 27km a řada nových obzorů. Navíc už mám teoriii - těch velmi málo pitomých cyklistů, co občas potkám , prostě jezdí rychleji než by měli:), stačí jen trochu zpomalit a zase jsou to normální (příjemní) lidi...

A navíc už zase vím, kam příště! Příště asi zkusím druhou stranu řeky do Vraného!

Ať se nám hezky běhá tam i zpátky!

12:)

13 komentářů:

  1. No kdybys nebehal tak rychle a nemusel sis na to brat dovolenou (kterou ja este nemam), tak na te strane na Vrane bych Te doprovodila - to bys teprv videl krasy!!! Dneska jsem si vybehla skalu z Davle na Olesko, co ji znam opacnym smerem z biku a ejhle - zase jiny rozmer :o) Tak at Ti to taky pekne beha! MSF!

    OdpovědětVymazat
  2. Co je ta ctyrkominova stavba? :) :-o To je jako z nejake animovane pohadky :D

    OdpovědětVymazat
  3. zni to fakt jako pohadka :-) Ale 27 je na me porad moć :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím všechny.A já zas musím Honzíkovi poděkovat,že založil tento blog a tím mě inspiroval,abych se po 30 létech opět vrátil k běhání a nezůstal jen u svého veslování, cyklistiky a výlety po hřebenech Beskyd..Ale opět jsem zjistil,že kontakt s přírodou a matičkou rodnou půdou je při běhání intenzivnější a lepší, než při tom rychlém proháněním na kole a máváním vesly.Byť v krásné přírodě Beskyd.A taky měl Honza pravdu,že při běhání se pořádně vyčistí hlava a vše se vidí jasněji a příměji.A tady asi bydlím pod Lysou horu v kraji ne-běžců.Protože nějakého potkat je úplně umění.Možná je to tím,že má oblíbená doba je před setměním a většina čechů už sedí před telkou:)

    OdpovědětVymazat
  5. 2 Nikie: Určitě se zeptám na podrobnosti kolem Vranného:).. Vypadá to na mapě jako super běžecký výlet.
    2 S0c: Podle mě, je to bývalá část vápenky, kterou teď někdo předělává na obytný "hrad", Je to v kopci od Chuchle ke Slivenci..:)
    2 blond: Ale kdež, km je špatné měřítko, měř to podle sebe..:). Prostě jsem se šel na 2hoďky někam proběhnout.. Normálně si vem s sebou nějaké pití, pár peněz:), třeba Fidorku a vyraž. Vzdálenost nehraje roli, měř to pocity.
    2 Ivan: Dík, no já si píšu primárně/sobecky pro sebe, abych se měl čím povzbudit, když se mi třeba nebude do něčeho chtít nebo budu mít njakou krizičku. To pak je dobré si zalistovat, co jsem už překonal a posílit se do dalších dní. Ale o to víc jsem rád, když to někoho inspiruje k běhání, protože když jsem to dokázal já a funguje to u mě, tak proč ne u vy? :). Ivan, vyběhni někdy brzo ráno.. Ať na to všechno vidíš. Není potřeba se skrývat!

    Ať se daří, budou krásné dny, to se to bude běhat a pobíhat. 12:)

    OdpovědětVymazat
  6. jeje to me nenapadlo když už nemůžu odklizet smeti ze silnice pro cyklisty :)) ja vždycky smrkám fotim zavazuju tkaničky a modlim se at padne červena na semaforu :)
    Nastěstí ted ve stredu bude malá dovolená tak se taky těšim že snad vyrazim.

    OdpovědětVymazat
  7. 2 ll: Luboši ty jsi kůň:), odklizet smeti:).. Je vidět, že už máš naběháno... To já se vždy modlil, aby padla zelená.. Bál jsem se, že bych se potom nemusel rozběhnout:). Tak ať nám to dobře běhá. 12:)

    OdpovědětVymazat
  8. no... pocitove to nekdy zkousim... a na kilaky to vychazi tak do 15. Holt jeste musim potrenovat :-)

    OdpovědětVymazat
  9. 2 blond: Me vubec neprislusi ti radit [nebot jsem "lama" stale-furt:)], ale asi bych se na km meritko fakt vykaslal. Ja si svoje km nemerim s Danem Oralkem, .. Skorpilem , Wittym a pod. nadsenci. Proste, co pro ne znamena treba 70 je pro me max 25 a pro jineho muze byt 10 nebo 7km. Zazit se da stejny pocit, chce to vybrat vhodnou objevovaci trasu a tu postupne prozkoumavat. Zajimavy je, ze nakonec (kdyz to clovek nebude sledovat) prijdou i ty km:). Drzim palce! 12:)

    OdpovědětVymazat
  10. Diky! Vim, jak to myslis... to prijde...

    OdpovědětVymazat
  11. Super dovolená :-) Není nad krásné proběhnutí. Pokud stíháš uklízet cyklistům cesty a ještě běžet průměrným tempem 5:20, tak máš na Stromovku formu jako hrom! Budu držet pěsti. MSF :o)

    OdpovědětVymazat
  12. 2 bubo: Petre, uvidime, jak rekl slepy:)... Ovsem jedno je jasne. At to dopadne jakkoliv, mam skvely pocit. Priprava je dobra, dela mi to jen a jen radost, citim i pri behu prace/z prace, ze se zlepsuju a ze me to tesi.. Co si prat vic? Pokud mi to zrovna 22.10 nesedne, tak se nic nedeje, dulezite je, ze me to bavi, tesi... DIKY moc za podporu a tobe taky drzim palce do dalsich zavodnickych uspechu.. 12:)

    OdpovědětVymazat
  13. Je to jak píšeš Honzo.Každý má jinou míru a někomu 7 km udělá větší a pohodu radost než jen plnit plán a tabulky a nahánět Km co by mu nedělaly dobře a pak mít bolesti kloubů.Stejně tak je to u psů.

    OdpovědětVymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...