úterý 18. června 2013

Máš pravdu .. předsedo.. :)

Tím že jsem napsal/přiznal si sám sobě, že nejsem začátečník.. jsem myslel hlavně to, že se dál nemůžu  schovávat za to, že "začínám".. za to, že jsem "lama" ..:)...Být "začátečník" je totiž krásné... Jakoby si dáváte v duchu malé cíle, spousta blbostí a chyb vám snadno projde... neboť je to všechno vedené počátečním nadšením... Nadšení ve mně sice stále je, blbosti (bohužel) také pořád dělám.. Ale nemůžu se schovávat za to, že jsem začátečník, ani v dlouhých bězích... Prostě tím svým přiznáním (především sobě) jsem chtěl docílit toho, že je už na čase se věcem postavit zpříma a jen za sebe.. nenechat se ani na závodech vodit za ruku, spoléhat se na jen sebe [i když pomoc a podpora druhých vždy potěší:)].. nedělat hloupé chyby.. soustředit se na závod.. běžet ho sám i když třeba po boku jiných a třeba i s pomocí jiných.. ale hlavně sám, protože je to můj závod..

Tím jsem si chtěl také říci, že nemůžu hledat jednoduchý recept na to, co dělat, co jist a jak se připravovat. Nemůžu jako podle xeroxu kopírovat přípravu a přístup jiných lidí... Možná jsem v minulých zápiscích přestřelil, možná to vyznělo i jinak než jsem myslel...jasně BS dokáže i běžet závod na pivo:), Pavel třeba nepije vůbec... já bych viděl sebe někde mezi..:)... Myslím, že se mi osvědčilo -- a ještě to vyzkouším -- po hodně dlouhých bězích hned po doběhu nepít pivo.. ale pozor.. po nějaké době si ho rozhodně dám (a ne jedno).. Jak správně říká BS pivo za nic nemůže..:)

Prostě v mezičase, kdy v hlavě a v nohách budu každým metrem skloňovat Leadville... v té době si musím  najít/upevnit svoji vlastní cestu, svůj přístup, svoji strategii.(a opravdu to dělám usilovně celou dobu).. Zatím to vypadá, že můj přístup nebude moc odlišný od toho co jsem dělal/páchal doposud, jen se musím lépe připravit na samotný závod, věci nastudovat, zažít.. dopředu prožít... Při dlouhých a náročnějších bězích zkusit rychle a třeba i za běhu jist, víc trénovat v horku...

Poslední a nejdůležitější zopakování...Za moje problémy na ZG rozhodně nemůže pivo. [Navíc jsem si ověřil, že to, co jsem si myslel, že na Silve bylo nealko a já ho "lemtal":) na stanicích.. byla 10 a prý jednou i 12..:)]... Za moje problémy na ZG může moje hloupost, neznalost, nedostatek přípravy a i (bohužel) nedostatek pokory -- nic jiného a nikdo jiný:)... Když jsem běžel svůj první maratón, kolikrát jsem si projížděl prstem mapu (a to Prahu znám), kolikrát jsem se snažil prožít, jak mi asi bude, jak to asi bude vypadat na trati... Viděl jsem (v duchu) mnohokrát cíl, zažil přeneseně pocity únavy i úlevy.. Při přípravě na ZG jsem tohle všechno nějak vypustil. Jako bych si myslel -- budu mít BS po svém boku, takže nemusím znát jména stanic, distanci a profil mezi nimi, cut-offs, nebudu si připravovat drop-bags.. neproběhl jsem si trať několikrát v duchu... Takže jsem byl potom naprosto nepřipravený, pokora a úcta k náročné trati chyběla, nebo díky neexistující teoreticko-taktické přípravě neměla šanci se dostavit :).


Tohle všechno je pravda a neříci to, nepřiznat si to otevřeně by byla ještě větší chyba... ZG udělal to nejlepší, co mohl, dal mi pár facek i maličko mě kopnul do zadku:). I když jsem si to v různých modifikacích napsal, nikdy asi ne úplně napřímo a dostatečně jasně, tak aby to nedávalo jiný výklad.

Myslím-věřím, že jsem se poučil. Doufám jen, že dostatečně:)...Proto teď pilně studují po večerech a volných chvílích manuál běžce na Leadville (zatím 2012), koukám do profilu, na mapy...snažím se vžít se do situace na trati, vzpomenout na úsek z Twin lakes do May Queen.. koupil jsem si vlastní sadu drop-bags (mám jich 10 stejných jako na obrázku), mám snad vymyšlený jídlo, které budu ještě různě zkoušet [včetně věcí, co jsou v US k dostání, jako třeba placky a toustový chleba..]... zatím je ještě čas přemýšlet a plánovat vhodné mezičasy, drop-outs mám napsaný u počítače, stejně tak vzdálenosti mezi stanicemi a jejich jména.. profil.. Budu se na to připravovat...

Myslím, že je na čase maličko citovat BS:

Priznam se, ze by mne mrzelo kdybys na May Queen vecer pred zavodem sedel jen o ovocnem caji, ale to samozrejme nase kamaradstvi nijak neohrozi. Spis si ale myslim, ze upinani se k nevyznamnym ritualum muze vyrazne ohrozit tvoje sance dokoncit ci dobre prodat co mas natrenovano, nemluve o tom, ze se z behani a zavodeni vytraci lehkost, jejiz symbolem je do urcite miry i gastronomicka bezstarostnost (byt v ramci mezi).

K tomu se nedá nic jiného říci než.. "Máš pravdu .. předsedo!" :).. Pivo za to rozhodně nemůže..!!!

Navíc náš tým se jmenuje, jak? IthinkBeer.com -- Budu se toho držet...

12:)

PS. A teď si zase dám s blogem na nějaký čas pokoj..:). Musím se připravovat.. Hola hola.. Leadville volá:)

15 komentářů:

  1. vystihl jsi to dokonale. Příprava na závod není jen to běhání. Stejně důležitá je ta mentální část. Máš výhodu, že jsi v Olověné dědině už byl, můžeš si reálně představovat, jak probíháš cílem nebo i jednotlivými částmi závodu. A tahle zafixovaná idea Tě požene vpřed a pomůže víc než týdny běhání v tréningu. (taky dlouhý seznam pozitivních myšlenek aby hlava neměla čas přijímat ty negativní). Radomír

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, no hlavne... hlavne nedelat uplne pitominy, pripravit se dopredu, jak budu moci nejlip a potom si to se Stinem patricne uzit:).
      MSF! ultra zdar! 12:)

      Vymazat
  2. Já a já si říkal žes doma šlohnul ze skříně prostěradla a ušil si je sám :))
    Slova stina by se mely někam vytesat hlavne ta poslední čast dovolim si zopakovat :)
    "nemluve o tom, ze se z behani a zavodeni vytraci lehkost, jejiz symbolem je do urcite miry i gastronomicka bezstarostnost (byt v ramci mezi)"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :), to jsou nahodou moc pevne a skvele pytliky (za 50Kc) site v chranene dilne.. Takze pocit dvojnasobne skvely..
      Jjo, Stin to dokaze velmi presne vystihnout...:)
      Neni nad to, kdyz ti kamaradi dokazi rici co delas blbe..
      12:)

      Vymazat
  3. 10 rovnakych bagov? Uz teraz vidim ten tvoj blog o dva mesiace, kde budes lamentovat, ze si poplietol bagy, ked si ich pripravoval na jednotlive stanovistia :D Ale nie, to das, ale mohol si si ich radsej v roznych farbach kupit a usporiadat ako duhu, svetle farby na zaciatok a koncis niecim tmavym. To len ako napad.
    Ja som si ani neuvedomil, ze si tu pripravu na ZG trocha odflakol, sa mi to naopak zdalo byt pripravene do detailov. Ale teraz ako pises, tak to dava zmysel. No ved nabude bude lepsie. Aspon mas priestor na zlepsenie sa. A pokora musi byt, to je jasne!
    Tak nech nam to beha :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ja jsem si po vzoru Stina koupil textilni lepici pasku (kobercovku), kterou vzdy prilepim na pytliky.. Na ni bude napsane moje jmeno, jmeno Aid Station a pochopitelne moje cislo...To bych nemel poplest ani ja..:)..
      No vidis... Je potreba si pripominat svoje chyby..Nejen uspechy..:)
      Ovsem tak jako tak ZG je neco neskutecne skveleho v mych vzpominkach, ze ani moje kopance:) to nedokazi zmenit..[presto je treba si je priznat..:)]
      At nam to beha.. 12:)

      Vymazat
    2. myslim, ze kazdy ultra je v duchu docela solidni sadomasochista, takze to, ze dostane od trati obcas pres hubu mu nakonec stejne udela radost ;)

      Zane Grey 2014 zdar !
      BS

      Vymazat
    3. :) si pis! Jeste jednou dik! Dokud to bude mozny, budu se na ZG pripravovat a behat jej.. verim, ze se tam pristi rok paradne znicime.:). Uz se nemuzu dockat...Zvraceni jsem nacvicil pri pristani na Heathrow:).
      MSF! 12:)

      Vymazat
  4. Venku je nadherne.. a ani mracek.. v kanceri mam skvelych 30C a venku snad 34C.. To nemuzu nechat jen tak:). Takze jdu do dvojsmerky..:)
    Jinak tohle ted studuju a nosim to s sebou v batuzku na premysleni..
    http://www.coachweber.com/leadvilletrail100pacingchart.htm

    Jjo, premyslet je treba.. pripravovat se.. jeste vic!

    Ultra zdar! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, ale musis si to jeste trosku opravit, neb cast mezi Hope Pass a Winfieldem byla loni o 2 mile delsi, takze dohromady to byly 104 mile. Letos se to mozna zase castecne zkrati, ale to neni jiste. Oproti historickym tabulkam bych na kazdy usek Hope Pass Winfield a Winfield Hope Pass pripocet 10-20 minut podle toho co letos organizatori vyberou.

      Vymazat
    2. Pro zajemce.. doporucuji kouknout:)... Stin podle svych mezicasu bezel posledni strategii.. Tzv. "The Peterson Pattern" .. Temer idealni split.. v takovem terenu nebyvaly.. Dovolim si citovat Webera.."The final pattern is the most intriguing to me. At first, it seems to break all the 'rules'. Experienced Leadville runners will be shocked at 'how slow' the opening splits are. "No one runs like that", they will contend. They are wrong..."
      Samozrejme, ze se myli.. BS to tak dokazal..OMG.:)
      No kdyz ja pobezim "The Go Fast Early and Die Later (probably) Pattern" nebo "The I Think I Can...I Think I Can Pattern" s prihlednutim k prumerum...a Stin pobezi klasicky Pettersona, to znamena rozvazne prvni pulku a jen o malicko pomaleji tu druhou.. Tak bychom mohli do prvniho vylezu na Hope Pass mozna i bezet spolu:)...
      No koukam NATO a ruzne kombinuji.. ma to cas, musi to uzrat:)... tak jako tak bude potreba byt ve Windfieldu mezi 11-12 hodinami, tedy na cca 52 mil byt o tak o 3.5h rychlejsi nez na ZG 50.. a pak se moc nezpomalit..Ty cisla jsou neuprosny.
      Uvidime, jaka bude letos trasa.. Ultra zdar! 12:)

      Vymazat
  5. Tradičně skvělý rozbor! Vidím že to máš vykoumáno do posledního pididetailu a nic by už Tě (snad) nemělo překvapit :o)
    A hláška "The Go Fast Early and Die Later Pattern" mě fakt dostala. Hned jsem si vzpomněl na mé první závody, kde jsem to takto praktikoval :o)) Snad jsem se již poučil.
    Ať se příprava vydaří a šťastným km zdar!
    Jiřík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiro, ty nazvy ruznych strategii jsou podle kouce Webera (viz odkaz nahore)...:).. Nemuzu si prisvojovat cizi zasluhy:).. On to tam hezky zpracoval.. Pokud budu dostatecne nadseny:), tak to treba udelam taky.. takovou analyzu, jak postupovali ti, kteri dobehli.. Z hlediska Webera v jednotlivych letech a tak..:)
      Do zkusenosti mam daleko, ale nejsem zacatecnik:) a tak vim, ze jedine z cim si muzu byt temer absolutne jisty, ze se urcite stane neco, s cim jsem nepocital:)... Takze prekvapen budu urcite..:)
      Ale to k tomu, jak by nejak vtipne dodal BS.. naprosto patri.. Ultra zdar! 12:)

      Vymazat
  6. To si ty patterns budu muset jeste pekne prostudovat ;-) Co se tyka pripravy, jak mentalni tak zkouseni jidla atp, ti schvaluji! Hlavne doporucuji mit dost solnych tabletek a naplasti ;-) Se mi ted v Angel Fire hodilo oboji. Rano krasne chladnoucko, prvni kolecko uplne v pohode a pak se oteplilo, v ty nadmorsky vejsce to smazi jeste vic.. Zas jsem zachranovala jednoho dehydratovanyho svoji vodou a kolou (myslel si ze ma dost a na otocce nedoplnil, sel prede mnou a motal se jak kdyby si dal par pivicek..) Ja jsem zvykla na vejsku, ale tolik slanych tablet jsem jeste za jeden zavod do sebe nenahazela.. No taky nezapomen na opalovaci krem a spravne delas ze trenujes jidlo.. Doporucuju suseny mango, ctyri platky maji pres 100 kalorii, posledni dobou moje oblibene.. Tak at se dari priprava, ja musim nejak vymyslet jak to zaridit abych tu vasi "show" videla ;-) Loni to byl zazitecek!!! Behu a priprave zdar!!!!!!!!! Nika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niko! Pochopitelne se tesim na shledani a na popovidani z oci do obliceje:)... koukam, ze tam 50m sekas, jak Bata cvicky:).. velka gratulace!!
      Ted se bojim... vsichni, kdo s tebou letos na zavode bezeli, tak ruzne kolabovali:), ale to byly souperi, co?:)
      Kdyz ti to vyjde, bude to fajn, kdyz ne, netrap se tim, bude urcite neco jineho..
      msf! diky za podporu! 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...