pátek 14. června 2013

Pomalu, ale furt...aneb jak jsem asi definitivně zblbnul..:)

Přišel čas, abych se přestal nazývat začátečníkem, (jak říká David a přestal tím demotivovat ty, kteří opravdu s během začínají) a abych se soustředil víc na to co chci dělat.. Tedy -- na svoje běhání...

Vím, že to zní hloupě, když chlápek v okamžiku své padesátky něčemu tak silně propadne, jako já běhání... Navíc ti ostatní (možná právem) říkají "Proboha proč???".. "Marnost nad marnost..." Ani kdybych se tomu tisíckrát lépe a víc věnoval, ani kdybych měl stokrát větší talent... tak stejně už nic "nedokážu"... tak proč to úsilí??

V posledních dnech jsem o tom víc přemýšlel.. Tedy proč?? Asi na to existuje stejná odpověď, jako když se ptáte horolezce, proč leze na ty hory???... No protože tam ty hory jsou!!!..:)... Protože ta výzva existuje, existuje sice jen v mé hlavě, ale možná právě tím je silnější a naléhavější...

Ať už to chci přiznat nebo ne ZG 50M byl zajímavý milník na mé běžecko-pobíhací pouti životem. Poznal jsem jak náročný běh v horách může být a dalo mi to neuvěřitelnou motivaci do dalších dní... Hlavně v tom, že se musím na ultra trail velmi důkladně připravit. Nejen ve své hlavě, ale i co se týče strategie, jídla, pití, celkové logistiky.. Najednou jsem totiž začal o všem víc přemýšlet.. Co jím před závodem, co budu jist/pít během něj a co potom.. Jak se budu připravovat..

Pavel mě správné upozornil -- při pohledu na ilustrační foto z večeře před ZG -- že tolik piva večer před závodem, může být pro mě taková malá běžecká sebevražda:), že vlastně spustí v mém těle inzulínové procesy a na tukové spalování vůbec nedojde, spálím rychle cukry a bude hotovo...:). A já velký příznivce piva a vína jsem si to vzal k srdci a omezil spotřebu alkoholu... a pár dní před závody (a po) najednou nepiju vůbec...

Zpětně si uvědomují, jak jsem běžel Silvu zodpovědně. Po ZG jsem omezil alkohol, před závodem a po něm ho vysadil úplně... A musím říci, že to bylo znát.. hodina zlepšení, rychlejší regenerace a cítím, že kdybych, kdybych.. :) :).... Tak se možná ještě mohu (když to vyjde) příští rok i zlepšit....:)...

Ale navzdory tomu, že se pilně snažím nebýt trouba ve stravování a v přípravě, držím se při svém pobíhání své radostně mantry... MUSÍ SE MI MOJE BĚHÁNÍ PŘINÁŠET RADOST..:).. A tak jsem ve středu večer vzal Deri, velké pákové nůžky na živý plot a vyrazil zase prostříhat cesty, cestičky i kozí stezky, po kterých s Deri běháme... protože deště a bujné rostoucí trnky a šípkové keře už zase bránily našemu běhání... Oproti minulým "stříháním" potkávám víc běžců:), většina se pobaveně usmívá, když vidí, jak stříhám a Deri mě "kontroluje":)...

Dostalo mě srovnání s bikery:)... Vlastně ve všech případech, co jsem je při prostřihávání prokopáckých stezek potkal byli šíleně upnutí na "rychlost"... Ani si neuvědomovali, že zrovna prostřihávám cestu i pro ně, jen tam byla skulinka, tak se do ní narvali:), bez ohledu na to, že mi to tím pádem trvalo výrazně déle, že jsem musel uskočit do kaluže..:)... David mi říkal, že má takové pozorování.. že triatlonisty zajímá primárně rychlost a teplota vody:) ... Pro podobné zážitky mám jednoduché vysvětlení. Je to ta "rychlost", po které můžeme zblbnout.. nevidět kvůli ní tu krajinu kolem...:)

Proto znovu vyhlašují LSD za svoji klíčovou a hlavní a zásadní přípravu na svoje běhy.. Protože v pomalém a dlouhém běhu je krása, pohoda a klid..

Všemu zdar! Ultra zvlášť! 12:)

38 komentářů:

  1. Zajímavé zamyšlení ohledně piva, asi bych si taky měl vzít příklad :o)
    Akorát by mě zajímalo, jak to dělá Stín, že mu ty "inzulínové procesy" nevadí a takhle skvěle mu to běhá :o)
    Jiřík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiro, Stin je Stin...To vime vsichni..:)
      Navic je o 16 let mladsi a pije pivo i pri behu:). Proste na nej ja nemam a tak si musim pomahat jinak..:).
      Ultra zdar! 12:)

      Vymazat
    2. Stín to pak všechno vyzvrací. :D

      Baroko desítku už mám v termínovce. :)

      Vymazat
    3. To neni pravda! Na ZG jsem zvracel jen jednou a to kdyz jsem si dal kolu. Spravila to plechovka Blue Moonu a byl jsem "gut tu gou". Dokonce bych rekl, ze od doby co si nosim pivo i v lahvi sebou jsem prestal zvracet v podstate uplne ;)
      BS

      Vymazat
    4. :) zrovna jsem chtel napsat, ze BS je jaksi mimo veskere kategorie a ze v posledni dobe zvraci minimalne (i kdyz me sam do toho nutil:) )... A hle, nez se dostanu k pocitaci, tak BS sam da veci na pravou miru:). A tak je to spravne..
      Ultra zdar! 12:)

      Vymazat
    5. BS: "gut tu gou" a nebo "guts to gou"? :-)

      Vymazat
  2. Jinak, ten priklad s alkoholem je v podstate jen okrajovy.. Vlastne jsem si ted naplno uvedomil (a ukazalo se to doslova jak olej na vode), ze me to bavi se zlepsovat.. Nemyslel jsem si to driv..
    Ale je to tak. Priznavam to.
    A co vic.. jsem ochotny se kvuli tomu vzdat i chlastu:). To je vazny:)... A pritom o nic nejde, ze?..:)
    Ultra zdar! 12:)

    OdpovědětVymazat
  3. Omlouvám se všem za pití minerálky, případně Birellu (když dojde na nejhorší). Netušil jsem, co to spustí! Ale jak píše Honza, "vzdal jsem se chlastu" ještě když jsem závodil na kole ... běhání je totiž těžší a to by mě ten chlast snad zabil. Sice o nic nejde, ale jak bych se pak mohl zlepšovat, že ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Tak nerikam, ze jsem uplny abstinent, ale v okoli zavodu a narocnejsich akci to plne dodrzuji. Mimo si obcas par piv dam i malicko vina, ale proti situaci pred tim je to desnej skok...

      Verim, ze to funguje, ale me spis fakt dostalo zjisteni... ze to opravdu chci.. ze se opravdu chci zlepsit natolik, ze prestavam pit a menim stravovaci zvyky. To byl pro me sok:). Ta mira usili...

      Mozna je to ujety, ale at to dopadne v Leadville jak chce, musim mit pocit, ze jsem v dane chvili pro to udelal maximum. Rekneme na stupnici od 1-10 ... neco blizko k te 10.. rekneme 12!
      MSF!

      Vymazat
    2. ... takze vecer pred Leadville misto piva a burtu na ohni si uvaris spagety a ovocny caj ? ... jeste abys nechtel spat v hotelu nekde u startu ;)
      BS

      Vymazat
    3. :) tak toho se nemusis bat.. Ani, ze bych nepil pivo.. jen ten den pred zavodem si ho proste nedam..:).. Ovsem burty a May Queene patri k sobe.. Plus nase dalsi vylomeniny:)...
      Desne se tesim.. 12:)

      Vymazat
  4. Honzo naprosto chápu, u mě už ten zlom nastal dávno. Bohužel alkohol je "svalový jed" a dohromady s pořádným vytrvaleckým tréninkem a zlepšováním od určitého momentu nejde :( Takže já už jsem tím mezi kamarády dost vyhlášená, že jsem "nudná", nepiju a snažím se chodit brzo spát. Všichni se pak snaží vyčíhat to krátké okno po maratonu, kdy si z tohohle režimu dám pauzu a trošku se "utrhnu ze řetězu" :) Blbý je, že mi to víno chutná pořád stejně... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) to potesi..
      no mne mozna to vino ted chutna i jeste vic:)...
      Taky to nechci brat striktne, ono to ani nejde, byl by to desny sok:), ale i tak ta zmena znamena velky obrat..
      Nezbyva nez si to mensi mnozstvi patricne vychutnat:).
      MSF! Nasim obetovanim zdar! 12:)

      Vymazat
  5. Jo a gratuluju k přiznání, že chceš být lepší... Česká "falešná" skromnost je občas fakt o ničem, takže ať nám to běhá lehčeji, dále a rychleji, ale hlavně vždycky s radostí!!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ano.. dokazu se vzdat hodne veci, ale ne radosti..
      [takova ta moje parafraze na anglicke "I can resist everything but temptetion":)... Dorazi odolat vsemu, jenom ne pokuseni..:)]
      Radostnemu behu zdar! Ultra zvlast! 12:)

      Vymazat
    2. Barborka: Naprostý souhlas. Asi jsou u nás lidi zvyklí, že když jsou lepší než stádo, tak na ně budou ostatní koukat skrz prsty. No a co? :)

      Vymazat
  6. Nemůžu si pomoct, mě ten tvůj zápis trochu připomíná domácí úkol od Nešpora :oDDD
    A jinak souhlas s Bárou: konečně ses postavil všem výzvám jako chlap a neděláš před námi ofuky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No spravne jsi me odhadla.. Temer jako vstupenka mezi anonymni alkoholiky:)... "Jmenuji se ten a ten a jsem alkoholik":)...
      Jinak ke svemu "comming out" :) -- priznavam se k tomu, hned jak jsem to zjistil... Pokud jsi to vedela driv, tak je to dane tvou mirou empatie a vysokou socialni inteligenci..:).. Receno normalnim jazykem.. Zkratka jsi me mela prokouknutyho!
      MSF! 12:)

      Vymazat
    2. No jo. kdo šlape, vyzná se v lidech. :D

      Vymazat
    3. jj, mě hned tak něco nepřekvapí :oD

      Vymazat
  7. Honzo pěkně jsi napsal: "Proč? Protože ta výzva existuje! Přesně takto jsem se ptal sám sebe před Silvou :-) Jinak to že se chceš zlepšovat je na tobě znát již od počátku, protože jdeš (ač tvrdíš často opak)do všeho zodpovědně! (Nepočítám to že občas něco zapomeneš, to v našem věku je naprosto normální :-))))))) Pozitivní pro tebe je, že jsi to dokázal pojmenovat! A tím pádem hned vidíš "díry" které se dají vyplnit tak, aby tvé pobíhání ti nejen přinášelo radost, ale také vedlo k zlepšování tvých výkonů. Hodně zdaru do dalšího radostného LSD tréninku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJo, priznani je polehcujici okolnost -- rikaji vysetrovatele a soudci.. Ale vetsi trestni sazba -- zase rikaji zkuseni bachari:)... Tak nevim..
      Petre, diky za podporu... LSD je ted na dennim poradku... Mam sve holky okolo a "vencim" jak to jde.. :)
      MSF! 12:)

      Vymazat
  8. To je blby. Ja nikdy nepila a nepiju a pit nebudu. Jak se jen zlepsim?? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš začít a pak přestat. Jako bývalí kuřáci. Taky přestali a jsou za hvězdy a my nekuřáci odjakživa jsme másla. :D

      Vymazat
  9. Ziadny pretek minuly tyzden? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Duri ty mi davas... zabrat..:)
      Rekl jsem zadne zavody..:).. Ale pozor.. zacal jsem behat se svym sluneckem... Jdu ti prikladem..:)
      MSF! Ultra zdar! 12:)

      Vymazat
  10. Jako když přestanu pít víno, tak se zlepším? Když já nevím, co by se muselo stát, abych k tomuto rozhodnutí dospěla :) Evidentně přiznání si, že chci být lepší, nestačí. U nás na jižní Moravě to není zas tak jednoduchý! :D Abstinence tak maximálně den před závodem ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No rozhodne pred zavodem se budu drzet striktniho pravidla.. NE! Radsi pujdu do nealkoholickeho piva:) nez si vycitat, ze moje ztrata discipliny me zbytecne rozhodila..
      Predstav si, ze ve finale mi klesla spotreba alkoholu i obecne.. I vina, a ze ho mam rad..
      MSF! 12:)

      Vymazat
  11. na to se dá říct jedinné DEMAGOGIE :)))
    To myslim jen kolem tveho piti alkoholu (teda piva)
    Možná bych ti odpověděl tvýma slovama "Moc nad tím přemýšlíš"
    Takže běhej pro radost a pohodu a žij pro radost a pohodu .
    Nerad bych se dočkal že budeš spát v kyslíkovém stanu :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :).. To zase ja beham skoro zasadne jen pro radost, i kdyz obcas bezim pro neco, nekam s necim, s nekym.... Ale snazim se pritom tu radost nenechat lezet doma:).
      Vlastne to premysleni neni premysleni.. Nejak jsem k tomu dospel a srdce a hlava mi rekly, ze dal uz to bude BEZ alkoholu pred zavody a po nich..:).. a tak jo..:)... Stejne endorfiny mam i ve vlasech:), jsem "high" stejne, neni potreba zadny dalsi podpurny prostredek..
      Kyslikovy stan asi ne, ale je mozny a skoro urcity, ze zkusim i jinak jist..:)...MSF! 12:)

      Vymazat
  12. Už jsem si odzkoušel, že víno, nebo i burčák před závodem nefungují. V jakkoliv malém množství. Stanovil jsem si hranici jednoho piva před. To mi pomůže líp usnout a množství alkoholu je menší než malé. Každopádně, vše mi jde líp od doby, co jsem se stal vegetariánem (skoro veganem). A nemohl za to Scott Jurek se svou Eat and run (vyšlo prý už i česky), jen mi potvrdil moje pocity. (reaktivní pohon po luštěninách je nezanedbatelná pomoc).
    Tvoje snaha se neustále vylepšovat je fascinující a motivující. Je Tě škoda na stávajícím postu, měl bys objíždět republiku s motivačními proslovy na téma "jak být mladý ve středním věku".
    Radomír

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) diky.. Jak jsem te poznal, tak oba si podobne veci a zavody umime sakra uzivat.. A to preci jde.. Zivot je svym zpusobem pevne dany literarni utvar.. Zacatek a konec je vicemene jasny, nam by melo jit o to, co se odehraje v mezicase:).
      Scotta jsem dostal az ted v cestine a myslim, ze je to silne motivacni zalezitost.. I kdyz mozna (jako tradicne) me tam mohou vic rezonovat pasaze, ktere treba zase ostatni prejdou:)... Ale rozhodne uvazuji a planuji na postupne zmene -- vic salatu, vic seleniny, mene masa, mene prumyslove vyroby:). .. At nam to beha! 12:)

      Vymazat
  13. V ramci inauguracniho procesu do tymu ithinkbeer jsem ja, rodak ze z Plzne, o vikendu ochutnala slovensky mok Zlaty bazant (nic podobnejsiho normalni cesky desitce se tady pobliz proste neda sehnat), coz me na 2 dny vyradilo z fyzickych aktivit... vsemu zdar :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ty se dostanes do formy!!! :)
      O tom nepochybuju!!!
      Budeme se tesit.. To bude ultra-mazec! 12:)

      Vymazat
  14. Narozdíl od ostatních mě zaujalo místo alkoholu to, že prostříháváš cestičky. Osobně by mě nikdy nenapadlo, že ty úzké cestičky, které snad každý běžec vyhledává, ve volných chvílích udržují sami běžci. Za to tedy klobouk dolů!
    Já sám většinou v Šárce skončím na nějaké zvířecí stezce, která si to po chvilce namíří mezi keře a mě nezbyde než se potupně vracet. Asi zase budu muset někdy do Prokopáku obhlídnout terén (z Petřin to nemám daleko) a snad i najdu ty úzké stezičky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, to ja normalne beham obcas s malymi rucnimi (damskymi) pakovymi Fiskar.. jsou skvele a tak to 2cm uskriknou v pohode i silnejsi vetve.. Tentokrat jsem potreboval ostrihat vetsi mnozstvi sipkovych keru a tak jsem na 11km okruh s sebou vzal nejen deri s voditkem:), ale velke (a tezke) nuzky na zivy plot.. Ale slo to s nima... parada...
      Zase jsem ale zjistil. ze jsou holt mista, kde to zase zpustlo a musim nastoupit:)...
      Tak se nekdy zastav.. 12:)

      Vymazat

Zase jsem musel zapnout kontrolu spamu.. Omluva:)...